אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניופאן רוצה להפוך את האייר למותג החשמל השלישי בגודלו בישראל צילום: יוסי אלוני

ניופאן רוצה להפוך את האייר למותג החשמל השלישי בגודלו בישראל

יבואנית מוצרי החשמל תצא במהלך נרחב לחיזוק המותג בהשקעה של 4 מיליון שקל, שבמסגרתו תרחיב את מגוון המוצרים המיובאים של האייר

24.07.2013, 08:10 | אורנה יפת
יבואנית מוצרי החשמל ניופאן רוצה להפוך את האייר למותג החשמל השלישי בגודלו בישראל, אחרי סמסונג ו־LG. החברה, שבבעלות צביקה גיור, תצא במהלך נרחב לחיזוק המותג בהשקעה של 4 מיליון שקל, שבמסגרתו תרחיב את מגוון המוצרים המיובאים של האייר.

קראו עוד בכלכליסט

התחרות מול סמסונג ו־LG אינה פשוטה, ואחת הדרכים של ניופאן להתחרות בהם תהיה באמצעות מחירים אטרקטיביים יותר. האייר יימכר במחיר הנמוך ב־7–8% מהמתחרים, ובקטגוריות שבהן יוצעו מוצרים באותו מחיר כמו המתחרים תנסה החברה להציע ערך מוסף. "אנחנו לא שחקני מחיר, אבל מבינים שצריך לתת פרמיה לצרכן מול סמסונג ו־LG", אומר גיור.

גיור. "הסינים יהיו הכי דומיננטיים גם בחשמל", צילום: יוסי אלוני גיור. "הסינים יהיו הכי דומיננטיים גם בחשמל" | צילום: יוסי אלוני גיור. "הסינים יהיו הכי דומיננטיים גם בחשמל", צילום: יוסי אלוני

הוא מציב להאייר יעד שאפתני להפוך, כאמור, למותג השלישי בגודלו בישראל בתוך שלוש שנים, וזאת אף שמדובר במותג סיני - מדינה שמוצרי החשמל המגיעים ממנה נתפסים בדרך כלל כעממיים. לדברי גיור, "העובדה שהאייר פועלת בכל הקטגוריות משחקת לטובת המותג. כיום בישראל רק סמסונג ו־LG הם חוצי קטגוריות".

לגבי זהות האייר כמותג סיני, גיור טוען: "בעוד ארבע שנים מהיום, הסינים יהיו הדומיננטיים בכל תחום וגם במוצרי חשמל. כל הייצור עובר לשם. פעם החוזקה היתה של הגרמנים ואחר כך של היפנים, והיום רואים התחזקות של הסינים. היום צרכנים קונים מותג ולא שואלים את עצמם איפה הוא יוצר. להאייר יש מפעלים בכל העולם".

מחזור המכירות המשוער של ניופאן עומד על 700 מיליון שקל, ומתוכו האייר תופס כ־15%. "את 2013 יסיים האייר עם מכירות של 100 מיליון שקל, כפליים ממה שמכר בשנה שעברה", מציין גיור.

אלא שהתחזקותו של האייר צפויה לגרום לקניבליזציה גם במותגים אחרים שמייבאת ניופאן. כך עשוי להיפגע מותג הטלוויזיות טושיבה שנחלש בשנים האחרונות, מגמה שצפויה להתחזק לאור ההשקה המחודשת שניופאן מתכננת לערוך גם למותג גרונדיג. "טושיבה ירד במכירות, אבל דווקא בספטמבר נערוך השקה גדולה של קו טלוויזות עד 84 אינץ'", מסביר גיור. "אם תהיה קניבליזציה היא תהיה בשוליים, כיוון שהאייר ממוצב ברמת מחירים בינונית וטושיבה זול ממנו".

ההשקעה של ניופאן בהאייר נתמכת על ידי החברה הסינית. לדברי גיור, "אם אין תמיכה מצד הספק הבינלאומי, קשה מאוד להצליח היום. האייר תומך בנו בתנאי סחר, בשיווק ובפרסום וגם בנושאי תקינה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות