אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק היכתה את התחזיות: ההכנסות זינקו ב-53% ברבעון ל-1.81 מיליארד דולר

פייסבוק היכתה את התחזיות: ההכנסות זינקו ב-53% ברבעון ל-1.81 מיליארד דולר

זאת לעומת תחזיות להכנסות של 1.62 מיליארד דולר ברבעון השני. פייסבוק רשמה רווח של 19 סנט למניה לעומת תחזיות לרווח של 14 סנט למניה. לפי המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג, 41% מהכנסות פייסבוק מפרסומות הגיע ממכשירי סלולר. המניה זינקה ב-16% במסחר המאוחר

24.07.2013, 23:16 | הראל עילם

פייסבוק פרסמה הערב (ד'), אחרי סגירת המסחר בוול סטריט את הדו"ח הפיננסי שלה לרבעון השני של 2013. בדו"ח, החברה הודיעה על הכנסות בגובה 1.81 מיליארד דולר עם רווח של 19 סנט למניה, הרבה מעל ההערכות האופטימיות של האנליסטים שעמדו על 1.62 מיליארד דולר, או רווח של 14 סנט למניה. מניות החברה זינקו ב-16% במסחר המאוחר בעקבות ההכרזה.

קראו עוד בכלכליסט

זוהי צמיחה בגובה של 53% לעומת הכנסות הרשת החברתית ברבעון המקביל אשתקד, אז החברה הודיעה על הכנסות בגובה 1.18 מיליארד דולר. מהנתונים האלו ניתן לראות כי קצב הצמיחה של פייסבוק דווקא מאיץ, למרות ההאטה בקצב הגידול בכמות המשתמשים - ברבעון השני ב-2012 פייסבוק דיווחה על צמיחה בהכנסות בגובה 32% בלבד לעומת 2011.

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג מייסד פייסבוק מארק צוקרברג מייסד פייסבוק מארק צוקרברג

החברה גם הכריזה על רווח תפעולי בגובה 488 מיליון דולר, קפיצה משמעותית של 65% לעומת הרווח ברבעון המקביל, שעמד על 295 מיליון דולר.

לא על המובייל לבדו

מחיר המניה התאושש בחודשיים האחרונים וצמח ב-15% מאז תחילת יוני. זאת בעיקר בזכות ההתחזקות של תוכניות המוניטיזציה של פייסבוק בסלולר, נקודת תורפה עבור החברה כאשר יותר ויותר משתמשים עוברים להשתמש בגרסה הסלולרית של הרשת החברתית.

האופטימיות של המשקיעים והאנליסטים היא ללא ספק משב רוח רענן עבור פייסבוק, שעוד לא הצליחה לשקם את הנזק התדמיתי והפיננסי הקשה שהיא ספגה אחרי הנפקתה הכושלת. בעוד שתוכניות המובייל השאפתניות של החברה - כגון רכישת אינסטגרם או השקת חבילת האפליקציות פייסבוק הום - עוד לא הוכיחו את עצמן, הכנסות החברה מפרסומות סלולר עולות בהתמדה והגיעו ל-30% מכלל הכנסות החברה ברבעון הקודם.

כיום, יותר מ-80% מלקוחות פייסבוק משתמשים בגרסת הסלולר כמעט באופן בלעדי. לפי מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, 41% מהכנסות פייסבוק מפרסומות הגיע ממכשירי סלולר - שיפור משמעותי עבור חברה שרק לפני כשנה התקשתה לרשום אפילו הכנסות מינימליות מסלולר.

החברה גם עובדת על תוכנית להדק את שליטתה בשוק הטלפונים הפשוטים דרך הטכנולוגיה של חברת סנאפטו הישראלית, וכך להיכנס לשווקים חדשים עבור הרשת החברתית - כמו מדינות העולם השלישי. חשוב מכך, האופטימיות של המשקיעים נסמכת על הערכות האנליסטים שצופים שהחברה תשיק בקרוב פתרונות פרסום נוספים - כגון פרסומות וידאו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
יפה מאוד
כול הכבוד לחברה מFB אבל בשורה התחתונה מקור הרווח הוא נזק עצום לחברה כיוון שלא מדובר בשום ערך נוסף למשתמשים עצמם , אם הרווח היה משרותים חדשים שהחברה מציעה אז זה היה טוב אבל הרווח נובע מפירסומות שאף אחד לא ממש רוצה. לסיכום - "כשקר בלילה" - טוב אתם כבר יודעים את הסוף ניראה לי שזה גם יהיה הסוף של FB אם הם לא ימצאו מקור הכנסות אמיתי.
ירון גל  |  25.07.13
4.
פייסבוק לא "הכתה התחזיות". פשוט יותר - האנליסטים טעו והיטעו:
כמעט רגיל, האנליסטים פשוט טעו בתחזיותיהם - ובצורה גסה מאוד הפעם. כל פעם זה אותו דבר: נאמר שהנליסטים חוזים לחברה מסוימת רווח של מיליארד דולר. אם החברה הרוויחה בסוף פחות, הכותרת תהיה "החברה פיספסה התחזיות" במקום "האנליסטים טעו". אם החברה הרוויחה יותר, הכותרת תהיה: "החברה היכתה התחזיות" במקום "האנליסטים טעו". מילא אם האנליסטים היו טועים באחוזים בודדים. אבל האנליסטים הלו, רובם ככולם, פעם אחר פעם, מפספסים בהרבה יותר מאוחזים בודדים, גם לטווח הקצר ובטח שלטווח הארוך.
נו , באמת  |  25.07.13
3.
ל-2 והבעיה שלך
היא שכל שנה אתה וכמוך מגיעים ואומרים שפייסבוק בדרך למטה וזה עניין של שנה שנתיים עד שהם מתים. זה ככה כבר יותר מ-8 שנים ובינתיים הם רק גדלים. כשיש לך יותר ממליארד משתמשים, יש לך גם מליונים שנוטשים. האחוזים אותם אחוזים כל הזמן (לפעמים עולים לפעמים יורדים). פייסבוק פה כדי להישאר, והיא לא הולכת לאף מקום.
25.07.13