אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכניסה לתל אביב מתייקרת - מחיר הנסיעה בנתיב המהיר יגיע ל-85 שקל צילום: רודי אלמוג

הכניסה לתל אביב מתייקרת - מחיר הנסיעה בנתיב המהיר יגיע ל-85 שקל

עד היום המחיר המקסימאלי שניתן היה לגבות עמד על 75 שקל לנסיעה. על פי הסכם של שפיר הנדסה עם המדינה היא רשאית להעלות את המחיר לרף עליון של 104 שקל, אולם החברה בחרה להסתפק ב"תקרת תעריף" נמוכה יותר

25.07.2013, 10:04 | ליאור גוטמן

חברת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, מעדכנת את תעריפי הנסיעה והחל מהיום (ה') היא רשאית לגבות עד 85 שקל לנסיעה בודדת. עד היום המחיר המקסימאלי שניתן היה לגבות עמד על 75 שקל לנסיעה. בשפיר הנדסה מסבירים שעל פי ההסכם שלהם עם המדינה הם רשאים להעלות את המחיר לרף עליון של 104 שקל, אולם החברה בחרה שלא לנצל את זכותה ולהסתפק ב"תקרת תעריף" נמוכה יותר.

הנתיב המהיר, צילום: רודי אלמוג הנתיב המהיר | צילום: רודי אלמוג הנתיב המהיר, צילום: רודי אלמוג

הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב נחשב לנתיב האגרה הראשון שמופעל בישראל, והוא מחבר בין אזור נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות ולאורך כ־13 ק"מ. הנתיב נפתח לתנועה בתחילת 2011 עם צפי מעבר של כ-1,600 מכוניות ביממה, אולם לפי נתוני שפיר הנדסה כיום חולפים בו כ-4,000 מכוניות בכל יום. לטענת שפיר המחיר הממוצע אותו משלם בעל מכונית מגיע ל-28 שקל. אגרת הנסיעה בנתיב היא דיפרנציאלית ביחס לעומס התנועה שנרשם בו בכל שעה נתונה, כך שבשעות בהן הנתיב עמוס במיוחד ניתן לייקר את עלות הנסיעה, ולהפך. לרשות הנהגים אפשרות לחנות את הרכב בחניון שצמוד לכניסה לנתיב ולהשתמש בשירות ההסעות החינמי ("שאטלים") שיוצא לתל אביב בתדירות של אחת לעשר דקות, ובכך לחסוך את עלות התשלום בעבור הנסיעה בנתיב. בנוסף, בעלי מכוניות שעוברים בנתיב כשהם מסיעים לפחות שלושה נוסעים נוספים עמם פטורים מתשלום.

 

תגיות