אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת הקמת חברת הפרסום הגדולה בעולם: פובליסיס ואומניקום במו"מ למיזוג צילום: עמית שעל

לקראת הקמת חברת הפרסום הגדולה בעולם: פובליסיס ואומניקום במו"מ למיזוג

לפי גורם המקורב לנושא, מדובר במגעים מתקדמים; השווי המוערך של החברה המאוחדת יהיה גבוה מ-30 מיליארד דולר

27.07.2013, 15:43 | בלומברג

פובליסיס ואומניקום, שתיים מחברות הפרסום הגדולות ביותר בעולם, נמצאות במגעים מתקדמים למיזוג, כך לפי גורם המקורב לנושא. לדבריו, מדובר במיזוג בין שתי חברות בגודל שווה. ביחד, פובליסיס שבסיסה בפריז ואוניקום הניו יורקית יהוו את חברת הפרסום הגדולה ביותר בעולם, וידיחו מהפסגה את WPP הבריטית. עם זאת, השיחות עוד לא הגיעו לשלב סופי ולא בהכרח יבשילו להסכם. שתי החברות לא הגיבו על הידיעה.

מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל פובליסיס, עם הנשיא שמעון פרס, צילום: יותם פרום מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל פובליסיס, עם הנשיא שמעון פרס | צילום: יותם פרום מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל פובליסיס, עם הנשיא שמעון פרס, צילום: יותם פרום

שווי השוק של החברה הממוזגת יהיה גבוה מ-30 מיליארד דולר. גודל זה וההיקף הגיאוגרפי של החברה יסייעו לה להשיג תעריפים טובים יותר לפרסום בטלוויזיה, באינטרנט ובעיתונים.

"למיזוג יש היגיון תעשייתי משמעותי", אומר בריאן וייזר, אנליסט בפיבוטל ריסרץ' בלוס אנג'לס. "הוא עשוי לעזור להפחית את רמת התחרותיות כאשר מגישים הצעת מחיר ללקוחות".

פובליסיס, אומניקום ו-WPP, כולן גדלו בעשורים האחרונים באמצעות רכישות ומיזוגים, בעודן מתחרות אחת בשנייה על לקוחות. על פי הערכות חברת מחקר השייכת לפובליסיס, ההוצאות על פרסום ברחבי העולם צפויות לטפס בשנה הבאה ב-5% ל-543.9 מיליארד דולר.

עם זאת, מיזוג פוטנציאלי יצטרך לזכות באישור הרגולטורים הן באירופה והן בארצות הברית. שכן, שתי החברות ביחד הוציאו בשנה שעברה 3.34 מיליארד דולר לרכישת מדיה עבור הלקוחות שלהן. סכום זה מייצג 41% מכלל ההוצאות של עשר סוכנויות הפרסום המובילות בעולם. בהשוואה, WPP, ייצגה 32% מההוצאות, שהסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר.

מיזוג גם עשוי לעלות בעיות של ניגודי אינטרסים בין הלקוחות השונים - מפרסם לא יהיה מעוניין לשלם לסוכנות פרסום שעובדת גם בשביל המתחרה שלו. הפתרון לסוגיה זו הוא מבנה חברות האחזקה, שקיים גם באומניקום וגם בפובליסיס. המבנה הזה מאפשר לחברות להקים רשתות של סוכנויות וחברות יח"צ הפועלות בתוך החברה הגדולה יותר. הרשתות הללו תוכננו כך שיעבדו בצורה עצמאית אחת מהשנייה, וכך ניתן להציב חברות מתחרות ברשתות נפרדות.

תגיות