אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין שקט בנמל אשדוד: המנכ"ל שוקי סגיס התפטר מתפקידו אחרי 8 שנים

אין שקט בנמל אשדוד: המנכ"ל שוקי סגיס התפטר מתפקידו אחרי 8 שנים

התפטרותו נכנסת לתוקף בישורת האחרונה של הרפורמה המתוכננת בנמלי ישראל ולנוכח כוונת המדינה להקים שני נמלים חדשים - אחד מהם באשדוד; הערכה: הרקע למהלך - הגילויים בנוגע לעיסוקיו לכאורה של יו"ר ועד עובדי הנמל המושעה, אלון חסן

28.07.2013, 12:43 | ליאור גוטמן

אין שקט בנמל אשדוד - מנכ"ל החברה שוקי סגיס הודיע היום (א') על התפטרות מתפקידו. סגיס כיהן כמנכ"ל הנמל מאז 2005 זאת לאחר שמונה בין השאר גם על ידי שר האוצר דאז בנימין נתניהו. על פי ההערכות, סגיס התפטר על רקע הגילויים האחרונים בעניינו של יו"ר הוועדה הקודם אלון חסן, שהפעיל לכאורה מספר חברות בהן היה שותף בתוך תחומי הנמל. מדובר בחברת "בן עידן הובלות" שברשותה צי משאיות קטן באמצעותו הובילה סחורות מחוץ ואל תוך הנמל, ובחברת "י.א. הופס" שמכרה לכאורה מוצרי ניקיון לנמל אשדוד. פעילות שתי החברות בוצעה בזמן שחסן שימש כיו"ר ועד העובדים מה שעורר חשש כבד של ניגוד עניינים בין תפקידו. סגיס, שניהל כאמור בשנים האחרונות את נמל אשדוד, ידע לכאורה על פעילות החברות של חסן ואישר את המהלכים בתוך הנמל.

קראו עוד בכלכליסט

נמל אשדוד, צילום: צפריר אביוב נמל אשדוד | צילום: צפריר אביוב נמל אשדוד, צילום: צפריר אביוב

התפטרותו של סגיס תכנס לתוקפה עוד כשלושה חודשים, והיא נעשית במקביל להכרזת שר רה"מ נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד על הכוונה להקים שני נמלים חדשים, אחד באזור חיפה והשני באזור אשדוד.

סגיס מסר כי "הגיע העת לומר שלום. ככל שבעלי המניות ירצו להסתייע בי ובידע שנצבר על מנת להוביל רפורמה לאומית אחראית ובת קיימא בנמלי ישראל, אשמח לעשות זאת. יש שותפים אמיתיים לרפורמה אמיתית. אפשר להביא להפרטת הנמלים בזמן קצר תוך תשואה מובטחת, משמעותית ומיידית למדינת ישראל. ברצוני להודות לחברי הדירקטוריון, ההנהלה והעובדים על שיתוף הפעולה שהביא אותנו להישגים רבים. תמיד הנמל ואשדוד יהיו חלק בלתי נפרד ממני."

יו"ר דירקטוריון החברה, רו"ח גדעון סיטרמן סיכם ואמר ש"תחת מנהיגותו וניהולו של סגיס, השיגה החברה הישגים אדירים. החברה שינתה את פני התחרות הנמלית בישראל וחברת נמל אשדוד השיגה נתחי שוק שכמוהם לא ידעה מעולם". כמו כן, אמר כי "מעטים, אם בכלל, היו מתמידים שנים כה ארוכות בתפקיד התובעני בו שירת סגיס".

"אני מודע היטב לרגישותו הרבה של סגיס לשאלת אופן ביצוע ויישום הרפורמה המתוכננת בנמלי הים", סיטרמן הוסיף, "אני יודע שרבים מקרב אנשי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד התחבורה צמאים לניסיון ולידע שלו גם בתהליך הזה. במהלך עבודתנו המשותפת ידענו מחלוקות ואי הסכמות. על מקצועיותו, מסירותו ואהבתו של שוקי לתפקיד ולחברה אין ולא תהיה בינינו מחלוקת."

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לא ניתן לפטר את עובדי מחלקת ים בגלל התעודות..
למעשה בנמל אפשר לפטר ולהחליף את כל העובדים מלבד מחלקת ים ולא בכדי, שר התחבורה אמר שמחלקת ים תיתן שירותים גם לנמל החדש... רוב עובדי מחלקת ים הם אנשי מיקצוע עם ותק וניסיון ימי הנידרש לתפקידם (ראו ערך נתבים , רבחובל גוררת ,מכונאים ומלחים) אלה מה , אין הרבה כמותם כלומר הם בעלי מקצוע יחודי . מלבד זה מרגע שהם לא עובדים ,הנמל משותק לחלוטין . אותם לא ניתן להחליף את כולם כן , אותם לא. ולכן הפיתרון הוא : "להפריד" אותם מאנשי הנמל כלומר לנהל איתם מו"מ ורק איתם. כל השאר לא חשובים לעבודת הנמל אותם אפשר להחליף. יכול להיות מצב שהועד של מחלקת ים ואיגוד הקצינים ישתפו פעולה עם הממשלה על מנת לקבל תנאים טובים אפילו יותר ממה שיש להם כעת (זוכרים בגלל היחודיות) ואז אפשר להתקדם מהר מאוד או להפרטה או לנמל פרטי נוסף עצה בחינם.. אגב למחלקת ים אין בכלל מה לדאוג בשום מצב הם מרוויחים בכל מקרה.
מישהו , ת"א צפון  |  28.07.13
לכל התגובות