אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנתיב מקביל: מעצמת ניווט מפוספסת

בנתיב מקביל: מעצמת ניווט מפוספסת

טלמאפ ממשיכה לשמור על מוניטין רב בתחום הניווט וקוד התוכנה שלה, ומכניסה כ־33 מיליון דולר בשנה. כל זה יועבר לשליטת אינטל בסיאטל עם נוכחות ישראלית מינימלית

29.07.2013, 08:34 | אסף גלעד
כשווייז (Waze) הוקמה ב־2008, היא לא היתה אפליקציית הניווט הסלולרי הראשונה בעולם. קדמה לה טלמאפ הישראלית שהציעה אפליקציה בתשלום בעלות דולרים בודדים לבעלי טלפונים פשוטים. עשור לאחר שהשיקה החלוצה הישראלית את יישום הניווט הסלולרי הראשון בעולם, טלמאפ ממשיכה לשמור על מוניטין רב בתחום הניווט וקוד התוכנה שלה, לצד הקניין הרוחני שלה נחשבים לטובים ולמדויקים בעולם. הקוד של החברה שמכניסה כ־33 מיליון דולר בשנה לא ייעלם, אבל יועבר כולו לשליטת אינטל בסיאטל עם נוכחות ישראלית מינימלית.

 

אפליקציית הניווט של טלמאפ אפליקציית הניווט של טלמאפ אפליקציית הניווט של טלמאפ

כל מי שקורא את החדשות היום אינו יכול שלא לתהות מה יעלה בגורלה של ווייז, שנרכשה רק לפני כחודש על ידי גוגל. עד 2011 נחשבה ישראל למעצמת הניווט הגדולה בעולם, עם שלוש חברות עצמאיות שנחשבו למובילות בתחומן: ווייז, Navngo וטלמאפ. במקום לאחד כוחות ולתפקד כחברת הניווט המובילה בעולם, בתוך שנתיים איבדה ישראל שתיים מהחברות הגדולות שצמחו כאן, ואיש אינו ערב לכך שווייז תישאר עצמאית לאורך שנים או כי גוגל לא תזנח את פעילותה ותשלב את הקוד שלה בתוכנת גוגל מפות.

תגיות