אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כולם מדברים על שר"פ צילום: אוראל כהן

כולם מדברים על שר"פ

איש לא מדבר על הבריאות שלנו. זו לא מורכבת מתעריפים של ניתוחים, אלא מתלונות קטנות, מריצות משפילות בין משרדים ומהמתנה בקוצר רוח למנהל המחלקה

29.07.2013, 08:44 | מיקי פלד
שבע פעמים עשה "טופס בקשת החזר על טיפול" את הדרך מהבית שלי אל משרדי הנהלת אחת הקופות וחוזר חלילה. בקשה ראשונה, ועוד אחת, ואז ערר ואז ערר אל הערר. לבסוף ההחזר המיוחל התקבל וחסכנו 720 שקל על זה שהרצנו חולה סיעודית שהתלוננה על כאבים עזים למיון בבית החולים ללא אישור מוקדם מרופא המשפחה.

לא צריך למחוא כפיים. ההישג יוצא הדופן הוא לא רק תוצאה של עקשנות, אלא גם של כניעה. הכסף התקבל רק לאחר שהתחייבתי בכתב שלא אחזור על התנהגות נלוזה שכזו.

שרת הבריאות יעל גרמן, צילום: חיים צח שרת הבריאות יעל גרמן | צילום: חיים צח שרת הבריאות יעל גרמן, צילום: חיים צח

כמה ימים לאחר אישור ההחזר כינסה לראשונה שרת הבריאות יעל גרמן את הוועדה בראשותה, שאמורה לבחון מחדש את מערכת הבריאות הציבורית. מאז דיברו שם בעיקר על שירותי רפואה פרטיים שיינתנו או לא יינתנו בבתי החולים הציבוריים. לא רק בוועדה, כולם מדברים על שר"פ ומשמיעים את דעתם אבל איש לא מדבר על הבריאות שלנו. זו לא מורכבת מתעריפים של ניתוחים, אלא מתלונות קטנות, מריצות משפילות בין משרדים ומהמתנה בקוצר רוח למנהל המחלקה. איש לא מדבר על הפעם הבאה שאותה חולה סיעודית נזקקה למיון ועלתה המחשבה אם לקחת את הסיכון ולהפר את ההבטחה שלי לקופה.

זו המציאות היומיומית, השוחקת, של מערכת הבריאות שלנו שמעמידה שיקולי חיים מול כסף וטפסים. לא השר"פ יהרוג אותנו, אלא גירעונות של יותר ממיליארד שקל בקופות החולים שקופצות ידן אל מול חולים מיואשים. אליהן מתווסף גירעון של 700 מיליון שקל בבתי החולים הממשלתיים, כמעט כולם בפריפריה. הם לא חלק מדיוני השר"פ, שאולי יעזור לחולים של תל אביב, אך לא של צפת או אשקלון.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הביורוקרטיה במערכת הבריאות הציבורית היא לא רק באג אלא גם פיצ'ר
יש שתי דרכים למנוע בזבוז של מוצרים ושירותים: 1. לגבות תשלום על המוצרים והשירותים. אף אחד לא אוהב לשלם ולכן התשלום מגביל את השימוש ומרסן את הנטיה לבזבוז. 2. לחלק את המוצרים והשירותים בחינם, אבל לחייב את האנשים לעמוד בתור ארוך, למלא טפסים מייגעים, ושאר מכשולים ביורוקרטיים ואחרים שמגבילים את השימוש ומרסנים את הנטיה לבזבוז. הרפואה הציבורית מחלקת שירותים בחינם או לפחות במחיר מסובסד ולכן אין לה ברירה אלא לרסן את הנטיה לבזבוז באמצעות הדרך הראשונה: תורים וביורוקרטיה. אני אישית בעד רפואה פרטית חופשית במקביל לזו הציבורית, רפואה שבה הריסון של הצריכה יתבצע באמצעות התשלום. לדעתי זה עובד הרבה יותר טוב.
גיא  |  29.07.13
2.
יש שתי דרכים למנוע בזבוז של מוצרים ושירותים:
1. לחלק את המוצרים והשירותים בחינם, אבל לחייב את האנשים לעמוד בתור ארוך, למלא טפסים מייגעים, ושאר מכשולים ביורוקרטיים ואחרים שמגבילים את השימוש ומרסנים את הנטיה לבזבוז. 2. לגבות תשלום על המוצרים והשירותים - אף אחד לא אוהב לשלם ולכן התשלום מגביל את השימוש ומרסן את הנטיה לבזבוז. הרפואה הציבורית מחלקת שירותים בחינם או לפחות במחיר מסובסד ולכן אין לה ברירה אלא לרסן את הנטיה לבזבוז באמצעות הדרך הראשונה: תורים וביורוקרטיה. אני בעד רפואה פרטית חופשית במקביל לזו הציבורית, רפואה שבה הריסון של הצריכה יתבצע באמצעות התשלום. לדעתי זה עובד הרבה יותר טוב.
גיא  |  29.07.13
1.
החולה צריך להיות במרכז
חוק בריאות ממלכתי יצר מפלצת כלכלית שבה יש מאבק תמידי בין קופות החולים לבתי החולים על הישרדות, מאבק שבו כולם מפסידים. במקום לשים את החולה במרכז, ולאפשר לו לבחור את מקום הטיפול, את הרופא המטפל, בלי חסמים כלכליים ואדמיניסטרטיביים, מנסים לדכא את ההוצאה הלאומית לבריאות על ידי מיגבלות, איסורים, אישורים של כל הדרגים האפשריים, כשבתווך נמצא המטופל המחכה ל-MRI, המטופל הממתין לאישור להגיע לביקורת שנתית אצל הרופא שהסיר מגופו גידול בראש או הילד הממתין לאישור לאיבחון נוירולוגי. הקפיצה באחוז התלונות המוצדקות כנגד קופות החולים רק מחזקת את הניכור והקושי של כולנו להתמודד עם מערכת הבריאות במתכונתה הנוכחית.
זאב פלדמן , השרון  |  29.07.13