אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בבילון סיימה את הרבעון עם עלייה של 3% בהכנסות ל-159 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

בבילון סיימה את הרבעון עם עלייה של 3% בהכנסות ל-159 מיליון שקל

למרות שהחברה מנסה לאחרונה לבסס את הכנסותיה על מנועי חיפוש שאינם גוגל, 43% מהכנסותיה נבעו מגוגל. 32% מהכנסותיה נבעו מיאהו ו-25% משופים ומקורות הכנסה אחרים

29.07.2013, 11:41 | ניר צליק

בבילון, יצרנית תוכנת התרגום, סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 3% בלבד בהכנסות ל-159 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-40 מיליון שקל, עלייה של 74% לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

קראו עוד בכלכליסט

43% מההכנסות נבעו מגוגל (לעומת 84% ברבעון המקביל ו- 66% ברבעון הראשון של 2013), 32% מיאהו (לעומת פחות מ- 10% ברבעונים הקודמים) ו- 25% משותפים וממקורות הכנסה אחרים. בבילון מנסה בתקופה האחרונה לבסס את הכנסותיה על מנועי חיפוש שאינם גוגל, על רקע החמרת מדיניות ההתקנה של גוגל לסרגלי החיפוש.

אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון

למעשה, בבילון בונה את הכנסותיה באמצעות התקנת עמוד הבית שלה וסרגל הכלים, כאשר משתמשים אשר מתקינים את תוכנת התרגום של החברה מקבלים אפשרות להתקין את עמוד הבית של בבילון ואת סרגל הכלים, כאשר החיפוש מתבצע באמצעות ספק כגון גוגל או יאהו.

במידה והמשתמשים לוחצים על פרסומת, בבילון וספק החיפוש מתחלקים בהכנסות, אלא שגוגל הקשיחה לאחרונה את הדרישות מחברות כגון בבילון, ובעוד בעבר היא איפשרה לחברות לסמן באופן אוטומטי את התקנת המוצרים, כאשר המשתמש היה צריך להוריד את הסימון, כיום היא מחייבת שהמשתמשים יתקינו באופן מודע את סרגל החיפוש ודף הבית, מה שמקטין את מספר ההתקנות של סרגלי הכלים.

יתרת הכנסות שטרם הוכרו ממשתמשים קיימים עמדה בסיום הרבעון על מעל 150 מיליון שקל. ההוצאה בגין רכישת משתמשים אלו כבר הוכרה במהלך תקופת הדו"ח, ואילו ההכנסות יוכרו רק בהמשך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות