אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך פקקי התנועה בדרך לעבודה הורסים לכם את החיים צילום: שאטרסטוק

איך פקקי התנועה בדרך לעבודה הורסים לכם את החיים

אמריקאים מבלים בכל שנה 5.8 מיליון שעות בממוצע על הכביש. רבים מהם מתלוננים על כאבי גב, מעלים במשקל, נכנסים לדיכאון, משפחות מתפרקות וגם איכות הסביבה נפגעת

01.08.2013, 14:31 | סוכנויות הידיעות

מחירי הדלק בארה"ב ממשיכים לעלות. מדובר בחדשות רעות עבור מיליוני אמריקאים שנוסעים ברכב לעבודה בכל יום. לפי סקר שנערך במסגרת מפקד האוכלוסין האמריקאי עולה כי הנסיעה של כ-2.2 מיליון אמריקאים לעבודה ובחזרה הביתה אורכת כל יום למעלה משעה. מתוכם, 600 אלף עובדים מבלים כל יום 90 דקות בדרכים ועוברים 80.5 ק"מ לפחות בדרך לעבודה. 

קראו עוד בכלכליסט

"אנשים רבים כלל אינם מודעים לכמות הזמן שהם מעבירים בנסיעות לעבודה", אומר רוב פרקינס מהמועצה להגנה על המשאבים הטבעיים, מלכ"ר סביבתי הפועל מוושינגטון. לפי ממצאי הארגון, העובדים המתגוררים בערים מוציאים 2,180 דולר על הנסיעות בשנה, בעוד שתושבי הפרברים מוציאים 3,347 דולר. לעומת זאת, אנשים שאינם צריכים לנסוע ברכב לעבודה, מוציאים בשנה רק 1,857 דולר על דלק.

פקקי תנועה במדינת אילינוי, ארה"ב, צילום: שאטרסטוק פקקי תנועה במדינת אילינוי, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק פקקי תנועה במדינת אילינוי, ארה"ב, צילום: שאטרסטוק

באתר מרקט ווץ' פרטו מהן 5 דרכים בהן הנסיעות לעבודה פוגעות בבריאות הפיננסית, הפיסית והרגשית:

בעיות אורתופדיות

אחד מכל שלושה עובדים שהנסיעה שלהם לעבודה אורכת יותר משעה וחצי הודה כי בתקופה של 12 חודשים הוא סבל מבעיות בצוואר או בגב שגרמו לו כאבים חזקים, כך עולה מסקר שנערך ב-2010 שבו השתתפו 173,500 עובדים.

אמנם לא ניתן לדעת בוודאות מה הסיבה לכאבים, הרי ישיבה כל היום מול המחשב בוודאי לא עוזרת, אך מנגד רק אחד מכל ארבעה עובדים שהנסיעה שלהם לעבודה אורכת 10 דקות או פחות דיווח על בעיות זהות.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

מומחי בריאות מציעים לאותם נוסעים למרחקים לאמץ שיטות המומלצות לאנשים שטסים לעיתים קרובות, כגון גלגול מגבת מאחורי הגב התחתון. מחקר שנערך באוניברסיטת בראון ברוד איילנד (Brown University) ב-2009 מצא כי נסיעות ארוכות יותר גם גורמות לכך שיש פחות זמן להשקיע בהתעמלות או בשינה, המהווים גורמים נוספים לכאבים.

פירוק של נישואים

נסיעות ארוכות בכל יום לעבודה מעלות ב-40% את הסבירות לפרידות ולגירושים, כך מצא סקר שנערך ב-2011 באוניברסיטת אומיה בשבדיה. הסקר התבסס על 2 מיליון זוגות במדינה שגרים יחד ונערך בין 1995 ל-2005.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

לפי הסקר, רבים מהעובדים הנאלצים לנסוע בכל יום לעבודה יש ילדים קטנים, ומרביתם הם גברים. אחת המסקנות הייתה כי בעיות מסוג זה בנישואים יקרו קרוב לוודאי בחמש השנים הראשונות מאז מתחיל העובד בנסיעות הארוכות. הסיבות לבעיות יכולות להיות קשורות לבעיות פיננסיות הנובעות מהנסיעות ומהעובדה שאחד מבני הזוג נאלץ לקחת על עצמו יותר מטלות בבית ובגידול הילדים.

השמנה

מחקרים מראים כי לכל השעות שמבלים בנהיגה יש מחיר, ולא רק בגלל שנהיגה אינה מחייבת כל פעילות של הגוף. "נסיעות ארוכות יותר לעבודה מקושרות גם לעלייה באכילת חטיפים ובמקביל ירידה בפעילות הגופנית", נכתב במחקר מ-2009 שערך המכון לבריאות קהילתית באוניברסיטת בראון. יתרה מכך, סקר שנערך ב-2012 בקרב 4,300 עובדים הנוסעים כל יום לעבודה בעיר פורת וורת' (Fort Worth) טקסס, מצא כי אנשים שנוסעים בכל יום לעבודה המרוחקת מעל ל-25 ק"מ מביתם, נוטים להיות שמנים יותר ולסבול מלחץ דם גבוה יותר. כמו כן, שנוסעים בין 25 ל-32 ק"מ בכל יום הם בעלי סבירות הגבוהה מ-50% לסבול מהשמנת יתר, ובעלי סבירות פחותה ב-33% לבצע את כמות הפעילות הגופנית הנחשבת בריאה בשבוע.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

פגיעה באיכות הסביבה

אמריקאים מבלים בכל שנה 5.8 מיליון שעות בממוצע על הכביש. בעוד שתחנות כוח המבוססות על שריפת פחם מהוות בארה"ב את המקור הגדול ביותר לפליטת גזי חממה, תחבורה אישית היא הגורם השני ומהווה 20% מפליטת גזי החממה. אם 25% מהאוכלוסייה תאמץ התנהגות חדשה בכל הקשור לנהיגה כמו נסיעות משותפות לעבודה, פליטת הגזים עשויה לרדת בין 3% ל-12%, ולחסוך מיליארדי ליטרים של דלק, שבתורם יובילו לחיסכון של מיליארדי דולרים בכל שנה המבוזבזים על דלק. זו אמנם נשמעת כמו מטרה שאפתנית, אך בכל זאת מציאותית.

  , צילום: shutterstock צילום: shutterstock   , צילום: shutterstock

דיכאון

הדשא אולי ירוק יותר בפרברים, אך מחקרים מצאו כי תושבי הפרברים המתניידים כל יום לעבודה חווים רמות גבוהות יותר של לחץ. ברשימה שכללה 16 פעילויות יומיות, הנסיעה לעבודה דורגה כשנואה ביותר, אף יותר מהעבודה עצמה, עבודות בית וטיפול בילדים, כך לפי מאמר שפורסם ב-2012 בכתב העת לפסיכולוגיה כלכלית (Journal of Economic Psychology).  

  , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק   , צילום: שאטרסטוק

יחסים אינטימיים דורגו כפעילות האהובה. "רכישת בית בפרברים מגיעה במחיר של פגיעה ברווחת האנשים, פגיעה שלרוב אינה ברורה ממבט ראשון", נכתב במאמר. 40% מקרב העובדים שהנסיעה שלהם לעבודה אורכת יותר מ-90 דקות הם בעלי סבירות גבוהה יותר להיות דאגנים, זאת לעומת 28% בקרב העובדים שהעבודה שלהם מרוחקת 10 דקות או פחות מביתם, מסכם מדד הרווח של גאלופ – הלת'וויז, שנערך ב-2010.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
הרצליה פיתוח - בירת הפקקים הישראלית
אזור הרצליה פיתוח עבר ב-30 השנה האחרונות מהפך: מאיזור תעשיה קלאסי, הוא הפך למרכז של תעשיות "הי טק" מרוכז אך ללא חשיבה קדימה על תשתיות תחבורה: לאיזור 4 כניסות מכביש החוף (2 מדרום ו-2 מצפון ), שמזמן לא מתאימות לגודש התחבורה המשתמשת בהן. כל יום, כמעט 7 ימים בשבוע תוכלו למצוא שיירות ארוכות של מכוניות הן בכניסות והן ביציאות. החלופות: רכבת - תחנת הרצליה מרוחקת מרחק של 20 - 30 דקות הליכה, ולשם כך העירייה מפעילה הסעות, אך לא לאורך שעות היום. אוטובוסים - לאורך כביש החוף מתל אביב ולתל אביב, המצב סביר, אך נראה אתכם מגיעים לדוגמא מקרית אונו להרצליה ? ודבר אחרון - חנייה? אם יש היא יקרה ביותר... לסיכום, הרצליה מקום ראשון בפקקים!
שמואל , מרכז  |  05.08.13
19.
השלטון מעונין בהמשך המצב ואפילו בהרעתו!
אם יהיו כבישים באותו יחס שיש במדינות המפותחות וגם מערכות הסעה המוניות כפי שיש שם, יקרו שני דברים : ההוצאה הממשלתית תיגדל מאד (השקעה בתשתית ובמערכות הסעה ) וההכנסות ממיסוי יקטנו מאד: פחות מיסוי על הדלק המבוזבז בכבישים, פחות מס על חלקי רכב שמתבלים בפקקים ופחות מיסי קניה על חלקי חילוף ומכוניות שנהרסות מתאונות בגלל הצפיפות האיומה. לכן הסיכוי שנראה שינוי מהותי במצב בחישים השנים הבאות שואף לאפס ולכן גם פער המחירים בין מרכזי הערים הגדולות לפרופריה ישמר ואף יגדל - רבים כבר לא מוכנים ל"בלות" את רוב זמנם החופשי בתוך הכלוב שנקרה מכונית.
פילוסוף , תל אביב  |  04.08.13
לכל התגובות