אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל לא באמת אוהבת אותך צילום מסך: gmail.com

פרשנות

גוגל לא באמת אוהבת אותך

בכל פעם ששירות מקוון נתקע או מתקלקל, תוצג לכם הודעה מתנצלת ומשועשעת. עדיף שחברות הטכנולוגיה ישקיעו בשיפור המוצרים ולא ביצירת האשליה שהן החברות הכי טובות שלנו

03.08.2013, 15:11 | ליאור מורג

ההודעה באתר הסרטונים הפופולרי Vevo מרגיעה אותי ואומרת שזה לא אישי: "אנחנו אוהבים אותך, אבל פשוט לא יכולים לנגן את הסרטון באזור שבו אתה גר‭."‬ אתר קיצור כתובות הרשת Bitly מעודד אותי בעזרת הכיתוב "אתה יכול לעשות את זה‭,"!‬ כשכל מה שאני עושה זה לגרור קיצור דרך לשורת הדפדפן - פעולה מוטורית לא סבוכה במיוחד.

קראו עוד בכלכליסט

טוב שנגמרה תקופת ההודעות הבלתי ידידותיות שהכרנו בעבר, שבמהלכה הקפיץ לנו המחשב מספרי שגיאה ארוכים, ניסוחים טכניים מסורבלים, ובעיקר טרח שלא לספק לנו שום מידע על מה שבעצם קרה ואיך אפשר לתקן את זה.

 

פעם זה היה פחות נחמד, אבל גם פחות מעצבן, צילום מסך: gmail.com פעם זה היה פחות נחמד, אבל גם פחות מעצבן | צילום מסך: gmail.com פעם זה היה פחות נחמד, אבל גם פחות מעצבן, צילום מסך: gmail.com

 

אבל לחשיבה שמתמקדת בצרכן של השנים האחרונות, שהיא חיובית ביסודה, יש גם כמה תוצרים בלתי נסבלים. אחד מהם הוא התנחמדות היתר של שירותים שבסופו של דבר אמורים לשרת אותנו ולא להפוך לחברים הטובים ביותר שלנו.

הדבר בולט במיוחד בהודעות שגיאה, שמדגימות בצורה החדה ביותר את המרחק בינינו לבין אלה שמתנהגים כאילו אכלו איתנו מאותו מסטינג. בזמן תקלה ביוטיוב מופיעה באתר הודעה ש"צוות של קופים מאומנים נשלח כדי להתמודד עם המצב" (באנגלית זה נשמע יותר טוב‭,(‬ שבפעם הראשונה אולי משעשעת. בפעם החמישית אתה נזכר שמאחורי יוטיוב עומדת גוגל - חברה ששווה כמעט 300 מיליארד דולר - ויכולה לדאוג שתקלות כאלה לא יקרו, במקום לזרוק בדיחות על פרימאטים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כן, אבל לא ככה
חברה שתסביר בצורה יבשה את התקלה תיזכר בצורה קצת אחרת מאשר יריבה שתיצור רושם חברותי, ולפי השכיחות של חברות מהסוג השני האסטרטגיה השנייה משתלמת יותר. זה ייפסק רק כשהציבור יכעס מספיק על הודעות כאלה, ואני לא מוצא סיבה לחשוב שזה ייקרה: רוב הצרכנים בכלל לא טורחים לחשוב על כך, ולשאר זה בד"כ לא מפריע, ממש כפי שלא מפריע לנו שדיילות מחייכות כי אמרו להן, פרסומות מציגות הכל חוץ מטיעונים הגיוניים, ועל פוליטיקאים אין לי זמן לפרט. אבל המטרה שלך, בבסיס, היא ראויה מאוד. זכורה לי פרסומת שבמהותה אומרת "קנו קוקה-קולה!". למה? הנה סרטון על יצורים קטנים, חמודים ונורא שמחים ששוקדים יחדיו על בקבוק ואז עורכים לכבודו פסטיבל. בשום שלב לא שיפרו את המוצר, הורידו מחירים או נתנו באיזו שהיא צורה תמורה טובה יותר ללקוחות, אבל המכירות זינקו והפרסומות, "Coca-Cola Happiness Factory" ב-Youtube, הפכה לאחת המוצלחות ביותר בכל הזמנים. פרסומות אחרות אינן שונות מהבחינה הזאת, הן פשוט עושות את זה פחות טוב. הייתי שמח לחיות בעולם שבו צרכנות מושפעת משיקולים רציונליים - איזה משקה טעים, בריא וזול יותר - ולא מהרגש המזויף שהחברה קנתה. מצד שני, התמרמרות על המצב הקיים היא לא הדרך לשנות אותו, כי כמו שקוקה-קולה הוכיחה, הגישה החיובית יעילה בהרבה.
ללא שם  |  03.08.13