אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פתאל מנסה לגייס 600 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית צילום: גלעד קוולרצ'יק

בלעדי לכלכליסט

פתאל מנסה לגייס 600 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית

מנהל הכספים של רשת המלונות ונציגים של רוסאריו קפיטל כבר ניהלו כמה פגישות עם חברות ביטוח ובתי השקעות. במקביל בוחנת פתאל להשיג את הסכום כהלוואה פרטית מבנקים או ממוסדיים במטרה למחזר הלוואות קיימות

04.08.2013, 07:01 | גולן חזני

רשת המלונות פתאל שבשליטת דוד פתאל (80%) וחברת הביטוח מגדל (20%) מנהלת בימים אלה מגעים לגיוס של 600 מיליון שקל בהנפקה פרטית, או לחלופין בהלוואה מבנקים או מגופים מוסדיים.

ל"כלכליסט" נודע כי מנהל הכספים של הקבוצה עופר רפיח, יחד עם בית ההשקעות רוסאריו קפיטל, מנהל את המגעים מטעם רשת המלונות, וכבר ניהל פגישות עם כמה חברות ביטוח ובתי השקעות כדי לנסות להגיע להסכמות.

מורידים את הוצאות המימון

מטרת הגיוס היא מיחזור הלוואות קיימות של הרשת ובתי מלון שקנתה, כשבקבוצה - הנחשבת לקבוצת המלונאות הגדולה בישראל - מבקשים לנצל את תנאי השוק והריבית הנמוכה כדי להקטין את נטל הוצאות המימון שלה. ההלוואות שאותן מנסה הקבוצה למחזר הן הלוואות שבהן קיימת תחנת יציאה. חברה שמבצעת מהלך דומה בימים אלה היא קבוצת עזריאלי שמבקשת לגייס מיליארד שקל למיחזור הלוואות, כשאת מרבית הסכום תגייס דרך חברת הביטוח הראל.

רשת פתאל מחזיקה ב־29 בתי מלון בארץ, בהם בתי מלון תחת המותגים מרידיאן (באילת), הרודס, ליאונרדו וקורל ביץ'. החברה פועלת בימים אלה להקמת המלון ה־30 ברשת, בנתניה.

דוד פתאל. מנסה לנצל את תנאי השוק, צילום: גלעד קוולרצ דוד פתאל. מנסה לנצל את תנאי השוק | צילום: גלעד קוולרצ'יק דוד פתאל. מנסה לנצל את תנאי השוק, צילום: גלעד קוולרצ

לפני כשנתיים ניסתה החברה להנפיק בבורסה, אולם הביקושים בשווי שבו ביקשה לגייס - כמיליארד שקל - היו, על פי הערכות, נמוכים, והיא דחתה את הרעיון. חברת הביטוח מגדל רכשה את חלקה בפתאל ב־2007 וב־2009, לפי שווי של 570 מיליון שקל.

מתחזקים באירופה

הגיוס מגיע כחצי שנה לאחר עסקת ענק שביצע פתאל באירופה. איש העסקים רכש, יחד עם שותפים, את חברת QMH המחזיקה ב־20 בתי מלון בגרמניה תמורת כ־1.5 מיליארד שקל. מדובר בבתי מלון הפועלים ב־14 ערים מרכזיות בגרמניה. מתוך 20 בתי המלון ברמת ארבעה כוכבים, המכילים כ־3,650 חדרים, 15 בתי מלון פעלו תחת המותג הולידיי אין וחמישה בתי מלון נוספים תחת המותג בסט ווסטרן. בכוונת פתאל להפוך 13 מהמלונות שנרכשו למותג האירופי של הרשת, ליאונרדו, כששבעת המלונות הנוספים יישארו כרגע תחת המותג הקיים הולידיי אין. הרשת תקצה 35-25 מיליון יורו לשיפוצים של בתי המלון שנרכשו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות