אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפליקציות הרזיה בחינם כיווצו את הכנסות שומרי משקל צילום: איי פי

אפליקציות הרזיה בחינם כיווצו את הכנסות שומרי משקל

קמפיינים בכיכובן של הסלבריטאיות ג'ניפר הדסון וג'סיקה סימפסון לא הצליחו לאושש את הכנסות החברה שנמצאות במגמת ירידה מאז 2011. הסיבה העיקרית: נטישת לקוחות לטובת אפליקציות שמציעות תוכניות הרזיה דומות ללא עלות

05.08.2013, 21:49 | סוכנויות הידיעות

תוכנית הדיאטה הוותיקה והמוכרת בעולם משילה קילוגרמים במהירות ומאבדת גובה לטובת אפליקציות בחינם שמציעות תוכניות דומות.

אחרי מגמת ירידה שרשמו הכנסותיה מאז 2011, דיווחה חברת שומרי משקל העולמית ביום חמישי האחרון על תוצאות חלשות לרבעון השני.

לפי דיווחי החברה, ההכנסות ירדו ב־4.1% ל־465.1 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, ואילו ברווח הנקי נרשמה ירידה של 16% ל־64.9 מיליון דולר לעומת 77.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

(ארכיון), צילום: shutterstock (ארכיון) | צילום: shutterstock (ארכיון), צילום: shutterstock

במקביל לפרסום הדו"חות המאכזבים הודיע המנכ"ל דיוויד קירשוף על עזיבתו. קירשוף, שסבל בעבר מהשמנת יתר, כתב בבלוג שלו כי לא ניחם עצמו בקערה שלמה של גלידה, אלא הסתפק בפרוזן יוגורט יווני נטול שומן.

המנכ"ל הנכנס ג'ים צ'יימברס, לשעבר בכיר בענקית המזון והחטיפים קראפט, הודיע כי בכוונתו להתמקד

 בצמצום עלויות. "אנחנו יודעים שיש עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את הביצועים העסקיים", אמר במעמד חשיפת התוצאות הרבעוניות. אולם הוא הוסיף כי הוא מאמין ב"פוטנציאל האסטרטגי" של החברה וביכולתה לבצע ארגון מחדש כדי לעמוד בקצב השינויים בשוק. החברה הורידה את תחזית הרווח שלה עבור השנה, ומעריכה כעת כי ההכנסות יצנחו ב־10% לפחות במחצית השנייה.

ג ג'ניפר הדסון | צילום: איי פי ג

בתחילת השנה הביעו תקווה בחברה כי קמפיין השיווק בכיכובה של השחקנית והזמרת ג'ניפר הדסון יעזור לבלום את הירידה במספר הנרשמים, אולם כעת מודים המנהלים הבכירים כי המאמצים לא הספיקו. החברה ציינה במקביל את הריונה הטרי של הפרזנטורית ג'סיקה סימפסון כבעייתי עבור הקמפיין.

הסיבה העיקרית לירידה האחרונה ברווחים נובעת לדברי החברה מנטישה של לקוחות לטובת אפליקציות חינם ועזרי הרזיה אלקטרוניים אחרים. מהחברה אף נמסר כי מספר המנויים צפוי להמשיך ולרדת השנה וב־2014 בשל מה שהיא מגדירה "פרץ פתאומי" של אפליקציות חינמיות.

אף שלשומרי משקל אפליקציה משלהם, התשלומים עבור הפגישות ממשיכים להוות את עיקר ההכנסות.

לעת עתה נראה כי היריבה העיקרית של החברה היא האפליקציה MyFitnessPal, שנחשבת לאפליקציית הכושר הפופולרית ביותר ב־iTunes ובגוגל פליי סטור. האפליקציה מציעה בחינם תוכנית דומה לזו של שומרי משקל שעלותה 18.95 דולר בחודש.

אולם להערכת סמנכ"ל הכספים של החברה ניקולס הוצ'קין, מדובר ב"תופעה זמנית" בלבד, והחברה תצליח בסופו של דבר למשוך לקוחות בזכות הידע המדעי שלה והוותק שלה בתחום.

שומרי משקל העולמית הוקמה ב־1963 על ידי עקרת בית מקווינס, ג'ין ניידטק, שארגנה פגישות בביתה לחברותיה. כיום יש לחברה מיליון לקוחות ברחבי העולם.

תגיות