אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה דחתה שוב את הדיון על רפורמה ברגולציה לעסקים צילום: אילן בשור

הממשלה דחתה שוב את הדיון על רפורמה ברגולציה לעסקים

יו"ר התאחדות התעשיינים מבקר את הממשלה בנוגע לעיכוב הדיון על רפורמה ברגולציה הממשלתית. לדבריו, "הרגולציה מוציאה ליזמים את הרוח מהמפרשים"

07.08.2013, 08:45 | גיל קליאן

"כל מי שרוצה כותרות בא עם חוק פופוליסטי, ולא משנה לו למה זה יגרום", אמר אתמול יו"ר התאחדות התעשיינים צביקה אורן ל"כלכליסט". אורן מכוון את חצי הביקורת שלו לממשלה, שהשבוע דחתה בשנית את הדיון על רפורמה ברגולציה הממשלתית שבמקור היתה אמורה להיכלל בחוק ההסדרים, אך הוצאה ממנו. לדבריו, "רק לאחרונה עצרו תרופות כי לא הספיקו לכתוב בעלון לצרכן ברוסית ואמהרית. זה לא רק עולה לנו כסף אלא מוציא את הרוח מהמפרשים של היזמים".

אורן הוא מהתומכים הקולניים בהצעת הרפורמה שאמורה לעלות לדיון, ועוסקת בגיבוש תוכנית לבחינה וצמצום של כל הרגולציה הממשלתית עד סוף מאי 2014. זאת, בין השאר, לאור המלצות ועדת טרכטנברג, שקבעה כי יש לא מעט רגולציה מיותרת בישראל.

צביקה אורן. "כל מי שרוצה כותרות בא עם חוק פופוליסטי", צילום: אוראל כהן צביקה אורן. "כל מי שרוצה כותרות בא עם חוק פופוליסטי" | צילום: אוראל כהן צביקה אורן. "כל מי שרוצה כותרות בא עם חוק פופוליסטי", צילום: אוראל כהן

הצעת הרפורמה קובעת כי רגולטור יביא בחשבון גם שיקולים של קידום צמיחה ותחרותיות בבואו לקבוע רגולציה חדשה, וכן הגדלת מנגנוני פיקוח עצמי של החברות על חשבון פיקוח מצד המדינה. עוד מוצע כי תוקם מערכת מידע שתאפשר לרגולטורים להגיב זה על הצעותיו של זה, ולדאוג כי כל הגורמים בממשלה פועלים בתיאום.

מתנגדי הרפורמה חוששים מפגיעה בעצמאות הרגולטורים וביכולתם לקבל החלטות. לטענתם, נושא התחרותיות כלל לא קשור לתחום האחריות של הרגולטור.

כחלק מהצעדים למאבק ברגולציה מינה אורן את רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות קלים, ליו"ר ועדת רגולציה בהתאחדות התעשיינים.

"הפחתת רגולציה יכולה להיות מנוע צמיחה מספר אחת של ישראל - בדיוק מה שחסר היום בתקציב", אמר אורן. לדבריו, "הרפורמה היתה חלק מחוק ההסדרים, ואז אמרו שיש כל מיני בעיות טכניות ואין מספיק זמן וצריך להוציא. היתה ישיבת ממשלה ראשונה ומשום מה הנושא לא עלה. אמרו שבישיבה הבאה זה יעלה, ואז הבנתי שכל מיני שרים העלו שאלות פרוצדורליות, ולמעשה חונקים את החוק הזה בפרטים".

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הרגולציה הורסת את הכלכלה!
יש לקדם הקמת ועדת חקירה למחדל עודף הרגולציה ולפעול לצמצום כל הרגולציה המזיקה ומיותרת. במקביל יש לחוקק את חוק עודף הרגולציה על-מנת להרתיע מביצוע מחדל כזה בעתיד! על כל גורם האחראי לרגולציה כלשהי לבחון מדי שנה האם הרגולציה הינה רגולציה עודפת, ולפעול לביטול מידי של כל רגולציה עודפת. רגולציה עודפת הינה רגולציה שהתועלת הכלכלית שלה אינה גבוהה משמעותית מעלותה/נזקה. תוצאת הבחינה השנתית יפורסמו להערות הציבור. לכל רגולציה יהא לפחות גורם אחראי אחד (אישית) – ולא היא תבוטל לאלתר. לא ביצע גורם אחראי לרגולציה בחינה כאמור בחוק זה, אזי הוא יהיה אשם בעבירה פלילית של עודף רגולציה. 3 שנות מאסר לרשלנות, 7 שנות מאסר לביצוע במזיד. נסיבות מחמירות לעודף רגולציה: מי שהרוויח או שהיה צפוי להרוויח מעודף הרגולציה עליו הוא אחראי. במקרה זה עונש המאסר יוכפל. בעת קביעת העונש, ימונה מומחה מטעם בית המשפט אשר יקבע את הנזק שגרמה עודף הרגולציה (ירידת תקבולי מיסים, נזק לחברות, נזק לצרכנים, וכיוצ"ב). על העבריין שאחראי לעודף הרגולציה יושת קנס בגובה הנזק. בעבירה במזיד או תוך נסיבות מחמירות, הקנס ישולש. די! נמאס!
רגולציה נגד רגולציה , תל-אביב  |  07.08.13