אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לידיעת המעסיקים: 4 עובדות שכדאי לדעת על המועמדים של שנת 2013 צילום: shutterstock

לידיעת המעסיקים: 4 עובדות שכדאי לדעת על המועמדים של שנת 2013

חושבים ששכר זה כל מה שמעניין אותם? צפויה לכם הפתעה. הנתונים המפתיעים על המועמדים של ימינו שכדאי לכל מנהל גיוס לדעת

08.08.2013, 12:02 | בתיה וייסמן
מרגישים לפעמים שעולם הגיוס זז בקצב מהיר מדי? אנחנו לא צריכים לספר לכם שקשה לעמוד בקצב של השינויים שחלים בו. השינויים חלים גם, ואולי בעיקר - על הציפיות והעמדות של המועמדים, אשר הולכות ומתקדמות עם הזמן - ולפעמים אפילו מהיום למחר.

קראו עוד בכלכליסט

המשמעות מבחינתכם ברורה: אתם חייבים להיות עם אצבע על הדופק, ולהבין לא רק את מי אתם מחפשים – אלא גם מה מאפיין אותו ומה יעזור לכם להגיע אליו.

חקרנו את הנושא ואספנו מכמה מחקרים עדכניים 4 עובדות שמגייסים צריכים להכיר בנוגע למועמדים של שנת 2013:

1) המועמדים של היום שאפתניים מתמיד

 

לעבוד רק כדי להתקיים? ממש לא. מחקר של חברת Ranstadt מראה כי 86% מהעובדים אשר עוזבים את מקום העבודה שלהם, עושים זאת בשל היעדר אפשרויות לקידום ופיתוח קריירה. גם בישראל, הנתונים מצביעים על כך שהמועמדים של ימינו מחפשים הרבה יותר משכר – כמו אתגר, אפשרויות קידום ותנאים טובים. בנוסף, העובדים אינם מסתפקים בניסיון והידע שהם רוכשים במהלך עבודתם: 75% הצהירו כי הם מוכנים ללמוד באופן עצמאי בזמנם החופשי בכדי לקדם את הקריירה שלהם.

מה זה אומר מבחינתכם?

שחשוב לשווק למועמדים את אפשרויות הפיתוח, הלימוד וההתקדמות אשר אוצר התפקיד בתוכו במיוחד עבורם – עוד בשלב מודעת הדרושים ולאורך כל התהליך. אין כאלו? אולי זה הזמן להגדיר אותו מחדש ולחשוב איך כן לאפשר זאת. אך בכל מקרה, מה שלא תעשו – אל תשקרו.

ראיון עבודה, צילום: shutterstock ראיון עבודה | צילום: shutterstock ראיון עבודה, צילום: shutterstock

2) מועמדים רוצים להגיש מועמדות למשרות באמצעות הטלפונים הניידים

 

הידעתם כי 70% ממחפשי העבודה משתמשים בטלפונים הניידים שלהם בכדי לחפש עבודה? נתון נוסף העולה מאותו סקר מצביע על כך ש-86% מהם היו רוצים להגיש מועמדות למשרה מהמכשיר הנייד, אם האפשרות הייתה יותר ידידותית למשתמש. ולמרות זאת, במרבית החברות תחום הגיוס הנייד (mobile recruitment) עדיין נמצא בחיתוליו. רק 7% מהמעסיקים מציעים גרסה ניידת של אתר הקריירה שלהם ורק ל-3% אחוזים יש אפליקציית גיוס ייעודית.

מה זה אומר מבחינתכם?

שגם אם עד עתה הנושא היה נראה לכם רחוק מסצנת הגיוס המקומית - כדאי לכם לתת לו תשומת לב מיוחדת, ולחשוב האם הגיוס הסלולארי שלכם הנו פונקציונאלי מספיק כדי למשוך ולהקל על המועמדים להגיש מועמדות דרכו. לחצו כאן כדי ללמוד כיצד מגייסים נכון בעזרת סלולר.

3) מועמדים מעוניינים בעבודה גמישה

 

למרות ששכר הוא עדיין גורם משיכה ושימור מרכזי מבחינת מועמדים ועובדים - עבודה גמישה הפכה עם השנים לאחת ההטבות האטרקטיביות ביותר עבור מחפשי עבודה. אנשים רוצים לעבוד עבור עצמם או לעבוד בלוח זמנים גמיש במיוחד, כך שירגישו כאילו הם עובדים עבור עצמם. רבים מהם, שאינם עובדים בתחומים "סטודנטיאליים" כמו מלצרות ושירות לקוחות דווקא – מגדירים את האפשרות לשעות עבודה גמישות כקריטריון לבחירת מקום עבודה. בהתאם לכך, חלה בהתמדה עלייה במספר המעסיקים המציעים שיטות עבודה גמישות.

אחוז המעסיקים המציעים לעובדיהם שיטות עבודה גמישות (ארה"ב) אחוז המעסיקים המציעים לעובדיהם שיטות עבודה גמישות (ארה"ב) אחוז המעסיקים המציעים לעובדיהם שיטות עבודה גמישות (ארה"ב)

מה זה אומר מבחינתכם?

שכדאי שתנסו לשמור על ראש פתוח. כמובן שהדבר הוא תלוי תפקיד וארגון, אולם שווה לחשוב: כמה שעות עבודה שבועיות מצריך התפקיד מבחינתכם? האם הוא מחייב בהכרח מתכונת של "9:00-18:00", או שאפשר לבצע אותו בשעות גמישות לאורך היום? האם ניתן לפתוח את התפקיד למתכונת של פרילנס, במידה והמועמד מעוניין מכך?

יתרון נוסף שניתן להציע למועמדים אשר אוצר בתוכו מידה של עצמאות הנו אופציה לעבודה מהבית (לפחות במתכונת חלקית). במידה ואופי התפקיד מאפשר זאת, פתיחת אופציה זו יכולה לשרת אתכם היטב - במידה ותנוהל בצורה חכמה.

4) המועמדים רגישים יותר לחוויית הגיוס

 

מחקר של חברת CareerBuilder מגלה כי 78% מהמועמדים שהיה להם ניסיון רע עם מעסיק שיתפו זאת עם אחרים, לעיתים באמצעות שימוש במדיה החברתית. המשמעות היא פגיעה משמעותית אפשרית במותג הארגון. אך אולי תופתעו לשמוע שמהלך כזה עלול לפגוע גם ברווחי החברה. רוצים דוגמא? מגייסים רבים אינם משיבים לכל המועמדים למשרה בארגון. אותו מחקר חשף כי מבין מועמדים שזכו ל"התעלמות" שכזו, 32% דיווחו כי הם נוטים פחות לרכוש את מוצרי החברה ו-44% דיווחו כי כעת יש להם דעה שלילית על אותו מעביד.

מה זה אומר מבחינתכם?

שחשוב מאוד להתנהל נכון גם עם המועמדים שלא התקבלו, שכן גם הם לקוחות לכל דבר. הווה אומר: צריך לא רק לחזור לכולם - אלא גם לעשות זאת באופן הנכון.

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

תגיות