אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רנו מחפשת את דרכה חזרה לשוק האיראני

רנו מחפשת את דרכה חזרה לשוק האיראני

דובר של יצרנית הרכב הביע תקווה כי החברה תוכל לשוב ולעשות עסקים בשוק האיראני עם השינוי במצב הפוליטי. עד שנת 2010 שלטה רנו בנתח שוק של 10% משוק הרכב המקומי

08.08.2013, 22:01 | דורון פסקין

דובר של יצרנית הרכב הצרפתית רנו הביע השבוע תקווה כי היא תוכל לשוב ולעשות עסקים בקרוב בשוק האיראני עם "השינוי במצב הפוליטי". בחודש שעבר הודיעה רנו כי היא נאלצת להפסיק לחלוטין את פעילותה באיראן נוכח הסנקציות האמריקאיות כנגד טהרן בשל תוכניתה הגרעינית. יצוין כי רנו הייתה אחת החברות המערב האירופאיות האחרונות שעוד היו פעילות בשוק האיראני גם אם היקף הפעילות צומצם בהדרגה.

רנו מגאן. 10% משוק הרכב המקומי היה שייך לרנו רנו מגאן. 10% משוק הרכב המקומי היה שייך לרנו רנו מגאן. 10% משוק הרכב המקומי היה שייך לרנו

רכבי רנו דוגמת לוגאן (באיראן הן נקראו טונדאר 90) ומגאן הורכבו באיראן על ידי חברת חודרו המקומית אך כאמור הודיעה החברה הצרפתית כי היא הפסיקה להעביר לאיראן ערכות הדרושות להרכבה. במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית דיווחה רנו על ירידה של 48% בהיקף המשלוחים לאיראן.

בשבוע שעבר דיווחה רנו על תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה הנוכחית ומהן עולה כי הכנסותיה הנקיות ירדו בשיעור של 87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חלק מהירידה הגדולה הזו מיוחס למצב באיראן ולירידה בהיקף הפעילות שם.

יוזכר כי במהלך 2010 מכרה רנו בשוק האיראני כ-100 אלף כלי רכב ושלטה בנתח שוק של 10% משוק הרכב המקומי. בשנה זו, איראן היוותה השוק ה-8 בגודלו בעולם עבור החברה הצרפתית עם רמת מכירות גבוה יותר ממדינות כמו איטליה וספרד.

הכותב הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

תגיות