אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תושבי שיכון ל' שהתנגדו לשדה דב פועלים כעת נגד סגירתו צילום: גלעד קוולרציק

תושבי שיכון ל' שהתנגדו לשדה דב פועלים כעת נגד סגירתו

ועד התושבים שיגר מכתב לשר התחבורה בדרישה להמשיך את פעילות השדה בצפון תל אביב. יו"ר הוועד מודה כי בעבר התלוננו התושבים על השדה, אבל הם מעדיפים להתמודד עם המטוסים מאשר עם הבנייה המאסיבית המתוכננת באזור

12.08.2013, 09:00 | עינת פז-פרנקל

ועד תושבי שיכון ל', המייצג את 15 אלף תושבי השכונה, שיגר אתמול מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה להמשיך את פעילות שדה דב, הסמוך לשכונה שבצפון ת"א. מדובר בתפנית ביחס התושבים לשדה התעופה, לאחר שב־2011 מחו נגד פעילותו.

קראו עוד בכלכליסט

שדה דב. לא לחסום את הים, צילום: גלעד קוולרציק שדה דב. לא לחסום את הים | צילום: גלעד קוולרציק שדה דב. לא לחסום את הים, צילום: גלעד קוולרציק

ביולי אושר הסדר פשרה בין האוצר ורשות מקרקעי ישראל למנהלי הגוש הגדול בצפון ת"א, על השתתפות בעלי הקרקעות הפרטיות במימון פינוי שדה דב, מהלך שסולל את הדרך לסגירתו. "הסגירה אמנם תשרת מספר לא רב של בעלי קרקעות, אך תפגע אנושות בתשתית התעופה בארץ", טוען יו"ר הוועד רועי מימרן. "בין הנפגעים יהיו תושבי ת"א הנהנים מתחבורה מהירה לאילת, ותושבי אילת שחלקם מקבלים שירותים רפואיים בת"א. השדה מאפשר זרימת אוויר נקי מהים, ויש ערך סביבתי לשדות הפתוחים באזור".

מימרן מודה כי בעבר התלוננו התושבים על השדה, אך הדגיש כי התלונות נגעו לעודף רעש וכי "כיום המטוסים נקיים ושקטים יותר. לחסום את הים זו טעות שעשו במרכז ת"א, ולא צריך לחזור עליה גם בצפון". את זכויות הבנייה של בעלי הקרקעות באזור הוא מציע לנייד צפונה, לגבול הרצליה.

ממשרד התחבורה נמסר כי "ממשלת ישראל התחייבה לפנות את שדה דב עד 2018. מוזר שאותם גורמים שניהלו מאבק עיקש מול הרשויות לפני כשנתיים, הם אלה המוחים עתה נגד כוונת הממשלה לפנות את השדה. היכן כל טענות מטה המאבק, שהדגיש כי הפעלת שדה דב גובלת בסכנה בטיחותית וגורמת לרעש כבד ולזיהום אוויר?".

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
כב עכשיו עקב הבניה המסיבית ב"גוש הגדול" יש פקקים
עצומים ביציאה משיכון ל' לכיוון רמת אביב. בניה עוד יותר מסיבית וכמובן מדובר במגדלים מרובי תושבים ומכוניות, תביא לצפיפות עוד יותר נוראית על שדרות לוי אשכול. ולמגיב 14: אנחנו לא ממש קרובים לים, אבל צריך להפריע לכולנו שהבניה מתקרבת לים יותר ויותר, על חשבון החופים שצריכים פתוחים וחינמים לשימוש הציבור. גם לא מבינה למה צריך לבנות עשרות אלפי מגדלי יוקרה במקום לבנות דירות במחירים שפויים שיוכלו להימכר לזוגות צעירים.
מיכל , שיכון ל'  |  12.08.13
30.
וואו, פתאום הדאגה העיקרית של תושבי שיכון ל היא "לתשתיות התעופה בארץ". נו באמת
הם לא דואגים לשום דבר פרט לערך דירותיהם שחייבות כמובן לעלות כל הזמן. לפני שנתיים הם חשבו שחיסול שדה דה יהפוך את שכונתם לאי פסטורלי ושקט וזה כמובן יעלה את ערך הדירות. כעת שבקשתם בדרך להתקיים הבינו הגאונים שיבנו כאן בתי מגורים (אלא מה?) שיגדילו את היצע הדיור בסיביבה והמחירים ירדו. אז עכשיו הרעש, זיהום האויר והסכנות כבר לא קיימות...כל מה שמטריד אותם כרגע זו פגיעה אפשרית בתשתיות התעופה...כמה פאטתי
12.08.13
לכל התגובות