אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשמית: חצי מהישראלים נכנסים לפייסבוק לפחות פעם בחודש צילום: איי אף פי

רשמית: חצי מהישראלים נכנסים לפייסבוק לפחות פעם בחודש

הרשת החברתית החלה לחשוף נתוני שימוש לפי מדינות, במטרה למשוך מפרסמים חדשים. ראשונים להיחשף היו נתוני ארה"ב ובריטניה, לפיהם 179 מיליון אמריקאים ו-33 מיליון בריטים נכנסו לשירותי הרשת החברתית ביוני האחרון

14.08.2013, 14:46 | עומר כביר

2.7 מיליון ישראלים מבקרים בפייסבוק מדי יום, ו-76% מהם עושים זאת באמצעות סמארטפונים וטאבלטים - כך לפי נתונים שפרסמה אחר הצהריים הרשת החברתית הגדולה בעולם, כחלק ממהלך חדש שנועד למשוך מפרסמים חדשים בסיוע נתוני שימוש במדינות ספציפיות.

קראו עוד בכלכליסט

מהנתונים עולה שמספר המשתמשים הפעילים החודשיים בישראל עומד על 3.8 מיליון איש. כלומר, כמעט חצי מהישראלים מבקרים בפייסבוק לפחות פעם בחודש. מתוך מספר זה, 2.9 מיליון גולשים ברשת החברתית דרך המובייל. בסך הכול, 71% מהמשתמשים הישראלים מבקרים בפייסבוק על בסיס יומי. מדובר בצמיחה משמעותית לעומת נתונים שפרסמה החברה במאי האחרון, במהלכו השתמשו בפייסבוק 2.4 מיליון ישראלים.

לדברי החברה, המהלך נועד לסייע למפרסמים להבין איך אנשים משתמשים בפייסבוק והוא מהווה חלק מניסיון למשוך תקציבים שמופנים כיום לטלוויזיה. בשלב הראשון פרסמה החברה נתונים מפולחים על ארה"ב ובריטניה.

בארה"ב, המשתמשים מעדיפים דווקא את האפליקציה על פני אתר הרשת החברתית בארה"ב, המשתמשים מעדיפים דווקא את האפליקציה על פני אתר הרשת החברתית בארה"ב, המשתמשים מעדיפים דווקא את האפליקציה על פני אתר הרשת החברתית

לפי נתונים אלו, ביוני האחרון גלשו בפייסבוק 179 מיליון משתמשים מארה"ב, 142 מיליון מהם במובייל. מספר המשתמשים היומיים עמד על 128 מיליון, 101 מיליון מתוכם במובייל. בבריטניה היו לפייסבוק 33 מיליון משתמשים פעילים בחודש (26 מיליון מתוכם במובייל) ו-24 מיליון משתמשים פעילים ביום (20 מיליון מתוכם במובייל).

"אנחנו עושים את זה כי אנחנו מאמינים שמותגים ועסקים צריכים לחשוב אחרת על האופן שבו אנשים פועלים בפייסבוק, במיוחד במובייל", נכתב בהודעה מטעם פייסבוק. “הרבה אנשים מתמקדים במספר המשתמשים הפעילים בחודש או אפילו במספר המשתמשים הרשומים כדי להדגים את הגודל ואת קנה המידה שלהם. אנחנו חושבים שזו הדרך הישנה להסתכל על עולם המדיה. בעולם הזה, הבנה של מי מבקר לפחות פעם בחודש היא רק חלק מהתמונה. במקום זאת, עסקים צריכים להתמקד באנשים שמבקרים מדי יום".

פייסבוק מתחילה להפריד בין המדינות

עד עתה, הרשת החברתית פרסמה נתוני משתמשים מפולחים לפי אזורים גיאוגרפיים, כשלעתים הוצגו יחדיו אזורים בעלי מאפיינים שונים לחלוטין. למשל, בדו"חות הרבעוניים של החברה כל אמריקה הוצגה כיחידה אחת, תוך התעלמות מההבדלים הכלכליים והצרכניים בין צפון אמריקה למדינות בדרום אמריקה.

בחברה מתכוונים לפרסם בהקדם נתונים מפולחים לכל מדינה ומדינה, והמהלך צפוי לסייע למפרסמים ליצור קמפיינים ממוקדים יותר שלוקחים בחשבון לא רק את מספר המשתמשים בכל מדינה, אלא גם את השיעור מבניהם שמשתמשים במובייל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות