אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה: מיקרוסופט ידעה על כישלון ה-Surface ולא דיווחה למשקיעים צילום: איתי שמושקוביץ

תביעה: מיקרוסופט ידעה על כישלון ה-Surface ולא דיווחה למשקיעים

בעלי המניות פונים נגד מיקרוסופט: בתביעה ייצוגית שהוגשה בארה"ב נטען כי החברה ידעה שעליה להוזיל את הטאבלטים שלה - מהלך שעלה לה 900 מיליון דולר - זמן רב לפני שהודיעה על כך לציבור

14.08.2013, 12:37 | נמרוד צוק

מיקרוסופט ממשיכה לאכול מרורים בשל כישלון עסקי הטאבלטים שלה: לאחר חודשים של מכירות מאכזבות והפסדי עתק, הענקית האמריקאית נאלצת להתמודד עתה גם עם תביעה ייצוגית שהוגשה אתמול על ידי אחד המשקיעים שלה, בשם כלל בעלי המניות.

קראו עוד בכלכליסט

לטענתו, החברה הונתה את המשקיעים כשלא חשפה בפניהם את הביצועים העסקיים המאכזבים של טאבלט הסרפס RT בשלב מוקדם מספיק.

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ובידו טאבלט הסרפס, צילום: בלומברג מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ובידו טאבלט הסרפס | צילום: בלומברג מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ובידו טאבלט הסרפס, צילום: בלומברג

את התביעה הגיש גייל פיאלקוב ממסצ'וסטס נגד מיקרוסופט, מנכ"ל החברה סטיב באלמר ומספר בכירים נוספים בה. היא מתייחסת להוזלת מכשיר הסרפס RT ב-30% (מ-499 ל-349 דולר) שביצעה החברה בתחילת יולי.

עלייתו ונפילתו מאבדת את השטח: מדוע כשלה מיקרוסופט בזירת הטאבלטים? טאבלט ה-Surface, שהיה התקווה הגדולה של ענקית הטכנולוגיה במלחמה מול האייפד, השאיר את הקהל אדיש. מיקרוסופט, שהצהירה בהתלהבות על הפיכתה ליצרנית חומרה, נאלצת להוזיל את מחיר המחשב כדי שלא יסיים כמו מכשירי ה-Kin וה-Zune עומר כביר, 10 תגובותלכתבה המלאה

הוזלה זו גרמה לאובדן הכנסות משוער של 900 מיליון דולר (בהתחשב במלאי המכשירים הקיים) אותו רשמה מיקרוסופט כהפסד בדו"ח הרבעוני האחרון. המהלך גרם לירידה של 11% במניית החברה, שמחקה כ-30 מיליארד דולר מערך המניות שלה.

לטענת פיאלקוב, מיקרוסופט ידעה זמן רב לפני לכן כי מכירות הסרפס RT לא עומדות ביעדים וכי היא תספוג הפסדים בשל כך, אבל נמנעה מלחשוף את הנתונים בפני המשקיעים במהלך הרבעון הראשון של 2013. מיקרוסופט טרם הגיבה לתביעה.

לפני שבוע הוזילה מיקרוסופט גם את מחיר הסרפס פרו, אחיו היקר והחזק של ה-RT,  ב-100 דולר. בתוך כך, דיווחה מיקרוסופט בדו"ח השנתי שלה לרשות ניירות הערך בארה"ב על תוצאות פיננסיות בעייתיות: הכנסות של 852 מיליון דולר בלבד מאז שיצאו מחשביה לשוק לצד הוצאות פרסום של מאות מיליוני דולרים, שלא נשאו פרי.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
למספר 1
יכול להיות שהם קיוו שהמכירות ישתפרו במשך הזמן . באופן כללי החברות הגדולות מסתירות את נתוני המכירות במצבים רגישים בהם המוצר לא ניקלט , מדובר בהשקעה על פיתוח שיווק ופרסום כולל הוצאות על מערך שרות . חוץ מזה מהניסיון שלי בחברות גדולות המנהלים מקיפים את עצמם בחבורת פחדנים שאומרים כן על כול דבר ולכן אף אחד לא מעז לספר למנהל שהמצב רע בתחום זה או אחר.
ירון גל  |  14.08.13
6.
המצב גרוע ביותר !
לדעתי המצב די גרוע ויש סיכוי גדול שבריבעון הבא הם יצטרכו לעשות מדיוק אותו דבר עבור הPRO בגלל מכירות ירודות. בנוסף מכירות הPC יורדות כך שקשה להבין איך הכנסות על מכירת חלונות-8 עולות , יש כאן משהוא קצת לא ברור ,זכור לי שמנכ"ל הכספים עזב במפתיע לפני מספר חודשים , יכול להיות שביקשו ממנו לעשות דברים לא הוגנים. לסיום קרוב לוודאי שיצרני הPC לא ממש סומכים על מיקרוסופט שניסתה להתחרות בהם במצב בו הם למעשה לא משלמים כלום על מערכת ההפעלה.
ירון גל  |  14.08.13
4.
הסרפס
הוא טאבלט מעולה ו-UNDER RATED כי הוא של מיקרוסופט (החברה שכולם אוהבים לשנוא ותכל'ס, הכי נוח לנו עם תוכנות ומוצרי מיקרוסופט). אם אותו המכשיר היה משווק ע"י גוגל או אפל, תחת מותג נקסוס או אייפד+ או משהו, הוא היה מצליח עם מכירות מרקיעות שחקים. כישלון המוצר הוא לא יותר מטרגדיה שיווקית ותמחור לקוי שנובע מאי הבנת שוק הטאבלטים\חצי לפטופים בימינו. חבל.
אברום , פלורידה  |  14.08.13
לכל התגובות