אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספונטניות משתלמת? העסק שמתגאה בכך שאין לו תכנית עסקית צילום: שאטרסטוק

ספונטניות משתלמת? העסק שמתגאה בכך שאין לו תכנית עסקית

"אנשים אוהבים להגיע עם תכנית לארבע שנים, אך ברגע שמתחתנים עם התכנית, מפסיקים להיות יצירתיים וליצור שינויים", מסביר מייסד ווראפד. "אם הייתה לנו תכנית לשנה או אפילו תכנית חומש, שהיינו חייבים לדבוק בה, היינו נכשלים כבר מזמן"

14.08.2013, 16:33 | סוכנויות הידיעות
ריילנד ארנולדי וסם סיידמן, מייסדי ווראפד (Wrapped), עמלים כבר שנה וחצי על פיתוח הסטארט אפ המתמקד בניירות עטיפה ועיצוב, זאת מבלי שתהיה להם תכנית עסקית מוגדרת והם גם לא מתכוונים ליצור אחת בזמן הקרוב.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו ממציאים אחת בכל יום מחדש. האם מדובר בחוסר אחריות? כן", ארנולדי הודה בראיון לביזנס אינסיידר.

"אנשים אוהבים להגיע עם תכנית לארבע שנים, אך ברגע שמתחתנים עם התכנית, מפסיקים להיות יצירתיים וליצור שינויים", הסביר. "בכל יום צצים דברים חדשים שלא ניתן היה לחזות. אם הייתה לנו תכנית לשנה או אפילו תכנית חומש, שהיינו חייבים לדבוק בה, היינו נכשלים כבר מזמן". לזכות יאמר כי עד כה, היעדר התכנית פועל מצוין.

תכנית עסקית, צילום: שאטרסטוק תכנית עסקית | צילום: שאטרסטוק תכנית עסקית, צילום: שאטרסטוק

הכל התחיל כאשר השניים, שסיימו לא מזמן את לימודיהם באוניברסיטה, היו בטיול תרמילאים בפרו והחליטו שהם מעוניינים "קודם לעשות משהו מטורף ואז לנסות עבודה של גדולים". בהתאם, הם החליטו להקים חברה לנייר עטיפה, בהשראת ניירות העטיפה המרהיבים שאביו האמן של ארנולדי, יצר באמצעות נייר אטליז. "כשאנשים קיבלו את המתנות שנעטפו בנייר כל כך מיוחד, הם נהנו מחוויה ייחודית, שנשארת איתם", מספר ארנולדי.

היום, האב והבן עובדים ביחד עם סיידמן בסטודיו של ווראפד בוניס ביץ', קליפורניה. ארנולדי מודה לאביו שעודד אותו לממש את היצירתיות שלו. "הוא המנטור שלי, ההשראה האמנותית שלי. הוא דחף אותי להתעסק במשהו מטורף לפני שאתחייב לעבודה בבנק", הוא מספר.

רק לפני שנה, החברה הייתה יצרנית של נייר עטיפה בלבד, אך סיידמן וארנולדי למדו במהרה שעליהם למצוא דרך לייחד את עצמם כדי שלא ילכו לאיבוד במבול הסטארטאפים. כך שכיום החברה מייצרת מגוון של מוצרים, כוללים יומנים, קופסאות, שקיות מתנה וטפטים. מרבית המכירות שלהם מתבצעות בסיטונאות.

"אם היינו ממשיכים לייצר רק נייר עטיפה, קרוב לוודאי שלא היינו עומדים פה היום", אומר ארנולדי. "אנחנו משתתפים בתערוכות מסחר, רואים מה הולך, אולי אפילו מנסים משהו, אולי לא. זה תמיד משתנה".

סיידמן מוסיף כי עד כה, הוא אינו מתחרט על שויתר על עבודה בבנק. השניים אמנם לא יכולים לשוחח באופן ישיר על התכניות העתידיות אך הם כן העניקו עצות ליזמים פוטנציאלים. "עליכם לתת לעולם להחליט במקום לדרוש שיתייחסו אליכם. זו למעשה חוויה שמלמדת על צניעות", טוען ארנולדי.

תגיות