אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפעל פלקסטרוניקס בערד ייסגר ועובדיו יועברו לאופקים צילום: חיים הורנשטיין

בלעדי לכלכליסט

מפעל פלקסטרוניקס בערד ייסגר ועובדיו יועברו לאופקים

הנהלת חברת האלקטרוניקה החליטה לאחד את מפעליה בדרום בגלל הירידה בביקושים ושער הדולר הנמוך. 350 עובדי המפעל בערד, שייצר עבור מוטורולה מאז 1987, לא יפוטרו אך חלקם ייאלצו לנסוע יותר משעה לעבודה באופקים

18.08.2013, 07:00 | אסף גלעד

מפעל הייצור של פלקסטרוניקס בערד ייסגר בשבועות הקרובים, כך נודע ל"כלכליסט". המפעל, שהוקם כמפעל הייצור של מוטורולה ב־1987, ייסגר לאחר 26 שנות פעילות, ופס הייצור יועתק למפעל של פלקסטרוניקס באופקים, שגם הוא מצוי בקשיים.

קראו עוד בכלכליסט

החברה פיטרה לאחרונה כ־40 מעובדי המפעל וכעת מועסקים בו 350 עובדים, אשר ייאלצו מעתה לנסוע בכל בוקר למפעל הייצור באופקים. ל"כלכליסט" נודע כי כמחצית מהעובדים במפעל מתגוררים בערד, ואילו השאר באזור באר שבע. עבור האחרונים תהיה ההסעה נוחה בגלל הקרבה היחסית בין באר שבע לאופקים. לעומתם, לעובדים שמתגוררים בערד מצפה נסיעה של כשעה, דבר שעלול לגרום לחלקם להתפטר.

המפעל בערד. היצור עבור מוטורולה עבר למגדל העמק, צילום: חיים הורנשטיין המפעל בערד. היצור עבור מוטורולה עבר למגדל העמק | צילום: חיים הורנשטיין המפעל בערד. היצור עבור מוטורולה עבר למגדל העמק, צילום: חיים הורנשטיין

פלקסטרוניקס היא חברת אמריקאית לייצור רכיבי אלקטרוניקה ומערכות תקשורת, שמעסיקה 149 אלף עובדים בעולם ושווי השוק שלה הוא 5.57 מיליארד דולר. החברה מעסיקה בישראל כ־3,000 עובדי ייצור בארבעה מוקדים: אתר ייצור מרכזי במגדל העמק שבו 1,500 עובדים ומפעלים ביבנה (500 עובדים), באופקים (400 עובדים) ובערד (350 עובדים).

פלקסטרוניקס סירבה להגיב לפניות "כלכליסט", אך גורמים המכירים את החברה מספרים כי שער הדולר הנמוך וירידת הביקושים בשוק הפכו את הייצור בריבוי אתרים למעמסה על החברה. הנהלת פלקסטרוניקס בארה"ב מבקשת לרכז את פעילות החברה כולה במגדל העמק, האתר היחיד שגם מקבל הטבות מיוחדות, ואילו ההנהלה הישראלית, בראשות המנכ"ל אורי בכור, התעקשה להותיר על כנה את פעילות פלקסטרוניקס בדרום, ובמיוחד בערי הפריפריה אופקים וערד. הפשרה היתה לסגור את המפעל בערד, אבל להעביר את פס הייצור במלואו לאופקים, כך לפי גורמים המכירים את פעילות החברה.

המפעל בערד הוקם בידי מוטורולה ובהשתתפות משרד הביטחון ב־1987 והועבר לבעלותה של פלקסטרוניקס ב־2011 כדי שתמשיך לייצר עבור מוטורולה וחברות אלקטרוניקה נוספות, ובהן אלביט מערכות. עוד כשהיה המפעל בבעלות מוטורולה בחנה ההנהלה את סגירתו.ההנהלה בארץ, אז בראשותו של אלישע ינאי, מצאה פתרונות חלופיים. ל"כלכליסט" נודע שלאחרונה העבירה פלקסטרוניקס את פס הייצור של מוצרי מוטורולה למגדל העמק. לפי הערכה, בערד מיוצרים מוצרים בהזמנת אלביט מערכות.

גם עתיד המפעל באופקים אינו ודאי. הוא מייצר כיום רכיבים וציוד תקשורת עבור ECI, חברה שבעצמה מצויה בקשיים כלכליים. המפעל ביקש ממשרד האוצר לבטח את עצמו באמצעות החברה הממשלתית אשרא למקרה שהעסקאות עם ECI יבוטלו. מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר אישר למפעל ביטוח אשראי ממשלתי של 18 מיליון דולר. אלא שהביטוח טרם התקבל, כך שמאות עובדים באופקים עדיין בסכנת פיטורים.

מפלקסטרוניקס לא נמסרה תגובה.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
בתור תושב ערד לשעבר
יש להצר על סגירת מפעל, זה לפני הכל. יש לציין שלא מדובר בעובדים עם רכב צמוד אלא בפועלי ייצור בשכר שלא מרקיע שחקים. טוב היה אם לפיד המנותק לא היה,מעלה את מס החברות בפריפריה. ליתר משווי המרחקים, השמחה לאיד לא שווה התייחסות. חבל שבעולם בו חברות אינטרנט למיניהן לא מנצלות את איכות הצעירים רגע לפני שעוזבים את הדרום ולא מקימים מיזמים בדרום בו עלויות הייצור, שכד וכו נמוכים בהרבה מהמרכז.
אורן , תא  |  18.08.13
לכל התגובות