אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל תזהה את התגובה הרגשית שלכם לפרסומות במשקפי גלאס

גוגל תזהה את התגובה הרגשית שלכם לפרסומות במשקפי גלאס

פטנט שרשמה החברה מתבסס על טכנולוגיה לניטור תנועת אישוני המשתמש, במטרה להבין האם התבונן בפרסומת. בכך, חונכת החברה מודל תשלום חדש על פרסומות - וביקורת מצד ארגוני הגנת פרטיות

19.08.2013, 14:41 | נמרוד צוק

פטנט חדש שגוגל רשמה בשבוע שעבר מציב את החברה פעם נוספת תחת אש בנושא פרטיות הגולשים: הפטנט מאפשר לזהות מתי אדם שמשתמש במשקפיים חכמים הסתכל על מודעת פרסומת - ואף לבחון את התגובה הרגשית שלו אליה, באמצעות חיישן שעוקב אחר תנועת האישונים.

קראו עוד בכלכליסט

החיישן כבר קיים פיזית בדגם הנוכחי של גוגל גלאס, אבל עדיין לא נמצא בשימוש.

המפרסם יתחיל לשלם לפי מבטים. משקפי גוגל גלאס, צילום מסך: youtube המפרסם יתחיל לשלם לפי מבטים. משקפי גוגל גלאס | צילום מסך: youtube המפרסם יתחיל לשלם לפי מבטים. משקפי גוגל גלאס, צילום מסך: youtube

הפטנט מגדיר מודל פיננסי חדש לפרסום - תשלום בעבור מבט ("Pay Per Gaze"). המערכת תדע לא רק לדווח כאשר המשתמש הסתכל על מודעה דיגיטלית שמוקרנת על המשקף, אלא גם לזהות מודעות במרחב הפיזי ולגבות תשלום מהמפרסם במידה והוא הביט בהן - כגון שלטי חוצות או מודעות מודפסות במגזינים. היא תוכל למדוד גם את משך הזמן שבו המשתמש התמקד במודעה.

"מזעזע ברמה של סרטי מד"ב"

על פי פרטי הפטנט, התיוג האישי יוסר מהנתונים שיועברו מהמשתמש לשרתי החברה כך שהמידע שיישמר יהיה סטטיסטי בלבד ולמשתמש תהיה יכולת לשלוט על היקף המידע שייאסף ויועבר לגורמים חיצוניים - אבל הרעיון כבר מעורר זעם בקרב ארגוני הגנת פרטיות. ניק פיקלס מארגון Big Brother Watch, לדוגמה, אמר כי "זה מזעזע לחשוב שאנשים שיקנו משקפי גוגל גלאס יגלו שגוגל עוקבת אחר תנועות העיניים שלהם. זה סוג המעקב שהיית מצפה למצוא בסרטי מדע בדיוני כמו 'דו"ח מיוחד', אבל למטרת הפקת רווחים".

ביוני האחרון התייחס לארי פייג' לחששות משתמשי גוגל גלאס מפני פגיעה בפרטיות ואמר כי הן יפוגו כאשר אנשים יתרגלו למוצר. "אנשים דואגים בקשר לכל מיני דברים כאשר בפועל, כשהם משתמשים במוצר, זה לא סיפור כזה גדול", טען.

חשוב לזכור שבשלב זה מדובר בפטנט בלבד שעדיין לא ידוע אם ומתי יהפוך למוצר בשטח. חברות רבות מפתחות מקורות רווח חדשים מפרסום, שלעיתים דורסים בגסות את פרטיות המשתמש או את חוויית השימוש שלו; פייסבוק, למשל, מפתחת חבילת פרסום שתכלול פרסומות וידאו שיישתלו בפיד של הגולש. השירותים הללו טרם הושקו משום שלצד חשש המשתמשים, קיים גם חשש בקרב המפרסמים - אשר מפחדים ממצב בו הפרסומת תעורר אנטגוניזם למותג עצמו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות