אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התזמון של ראש השנה לא ישאיר זמן לקניות בסופר צילום: אסף לב

התזמון של ראש השנה לא ישאיר זמן לקניות בסופר

החג שיחול זמן קצר לאחר החזרה לבית הספר גורם לרשתות הגדולות לחשוש מאובדן הכנסה. מי שעשויה להרוויח היא טיב טעם, הפתוחה בחג

20.08.2013, 08:23 | נורית קדוש

המועד שבו יחול ראש השנה, כמה ימים לאחר החזרה לבית הספר, מעורר חשש בקרב רשתות השיווק מפני ירידת הקניות לקראת החג. ברשתות דואגים שלמשפחות יוקצה השנה פרק זמן קצר לרכוש מוצרי מזון, היות שערב החג הוא ביום רביעי. תזמון זה יוצר עבור הרשתות בעיה נוספת - סוף שבוע ארוך במיוחד, שבו הן לא יוכלו למכור סחורה.

קניות של שבוע וחצי יידחסו לימים ספורים

מי שעשויה להיות המרוויחה הגדולה מתזמון החג ומסוף השבוע הארוך של רשתות המזון היא רשת טיב טעם, שסניפיה יהיו פתוחים במהלך החג. "הסמיכות של החג למועד החזרה לבית הספר כמו גם הצמידות לסוף השבוע, שמייצרת 3.5 ימים שבהם יהיו החנויות סגורות, בהחלט עשויות לשחק לטובתנו", מאשר מנכ"ל טיב טעם עדי כהן. "הסניפים שלנו פתוחים בחג, ולכן יאפשרו הצטיידות רציפה במוצרים טריים, כולל עוף, שהמשחטות מפסיקות לספק, אך אצלנו יסופק כרגיל".

קניות בסופרמרקט, צילום: אלעד גרשגורן קניות בסופרמרקט | צילום: אלעד גרשגורן קניות בסופרמרקט, צילום: אלעד גרשגורן

לדברי כהן, משום שרשתות אחרות יהיו סגורות תוכל טיב טעם לשים את ידה על אותם לקוחות. "בחג מגיעים לקוחות חדשים, שלא עורכים אצלנו בדרך כלל את הקניות ובעקבות ההתנסות הופכים ללקוחות קבועים שלנו ונוטשים את הרשתות שקנו בהן בעבר".

לעומת כהן, מנכ"ל רבוע כחול מוטי קרן טוען כי תזמון החג לא מהווה איום ממשי על הרשתות: "יש 3.5 ימים לפני החג, ובהם יתרכזו הקניות. בחג, חוץ ממקרים חריגים, הציבור מבלה עם המשפחה ולא נדרש לקניות נוספות".

קרן מציין כי כבר עתה מורגשת עלייה במכירות, המקדימה את הקניות לחג: "הרבה משפחות חוזרות בימים אלה מחופשה ונדרשות למלא את המקררים, וזה מורגש ברשת. בשבוע הבא יחלו הקניות לחג, ואנו נערכים לכך לוגיסטית בשעות פתיחה מורחבות ובחידוש אספקה. קניות שבדרך כלל נפרסות על פני עשרה ימים מרגע קבלת תווי שי מהמעסיקים יידחסו השנה לימים ספורים".

רמי לוי ידחה את חיוב האשראי לשנה הבאה

ברשתות מנסים לגרום ללקוחות להצטייד מראש כדי שלא יידרשו לערוך קניות במהלך החג. לדברי רמי לוי, מנכ"ל שיווק השקמה, הסמיכות לחופש הגדול והעובדה כי יום חיוב חשבון הבנק באשראי (היום בחודש שבו מחויב החשבון ברכישות שבוצעו בכרטיס האשראי) חל בדיוק בערב החג צפויות ליצור לחץ על משפחות. בניסיון לגרום לאותם קהלים לערוך אצלו את הקניות מציע לוי פריסה ל־12 תשלומים ללא ריבית או דחיית התשלום במלואו, ללא ריבית, לינואר 2014. "החיובים בכרטיסי האשראי על כל הוצאות אוגוסט 'יירדו' בדיוק בערב החג, ורבים יחששו לקנות בימים הקרובים, כיוון שהסכומים ייכללו באותו החיוב. לכן אני מציע דחייה של התשלום".

בקוסט 365 בחרו להוריד ב־50% את מחירם של 900 מוצרים המזוהים עם החג. "אנחנו מציעים לכל הצרכנים את המותגים המובילים בחצי המחיר", מסביר ניסים חסן, מנכ"ל קוסט 365. גם ביינות ביתן הוזילו עשרות מוצרים למחיר קבוע של 8 שקלים, מהלך דומה לזה שנוקטת שופרסל.

לדברי איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, כבר עתה ניתן להרגיש במכירות לקראת החג: "ניכרת תנועה מוגברת של לקוחות בסניפים. התאמנו להם תוכניות, מבצעים והטבות על פי מאפייני הצריכה שלהם".

תגיות