אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תסתכלו עלי": חיפוש אחר משקיע לעסק

"תסתכלו עלי": חיפוש אחר משקיע לעסק

עסק שראוי להשקעה הוא נכס. אם העסק שלכם הוא לא נכס, אז אתם כבעלי העסק, בסך הכל מחזיקים משרה מתגמלת ולא יותר

22.08.2013, 11:07 | יפתח קצור

כולנו רוצים משקיע שיסתכל עלינו. גם אם אתם לא מחפשים מימון ואין לכם תוכניות למכור, אתם עדיין רוצים שהעסק שלכם יהיה ראוי להשקעה. הסיבה לכך היא, שעסק שראוי להשקעה הוא נכס. אם אתם לא יכולים לשכנע מישהו שהעסק שלכם שווה השקעה, משהו כנראה לא בסדר. אם העסק שלכם הוא לא נכס, אז אתם כבעלי העסק, בסך הכל מחזיקים משרה מתגמלת ולא יותר.

קראו עוד בכלכליסט

לא משנה מה הסיבות ואיזו מוטיבציה מניעים אתכם, חיפוש אחר משקיע לעסק שלכם, היא ללא ספק אחת מהפעולות העסקיות המשמעותיות ביותר שתעשו בעסק. זה תהליך מורכב שדורש זמן רב, ורצוי שתהיו מוכנים אליו.

האם אתם באמת רוצים משקיע?

האם אתם באמת מוכנים להכניס שותף לעסק שלכם? כדי לדעת את התשובה לכך, אתם צריכים לדעת להכיר קודם כל את עצמכם. שותפות היא לא רק עסק והכנסת משקיע לעסק היא הרבה יותר מכסף. מאחר ורוב בעלי העסקים מחוברים רגשית לעסק שלהם, חייבים לקחת בחשבון את האספקט האמוציונאלי ולדעת שלאגו שלכם יש תפקיד במשחק. להכניס שותף לעסק זה אומר להסכים לחלוק עם מישהו אחר את החלום שלכם, את תפיסת עולמכם, את הפחדים והתקוות שלכם ואת האתיקה הפנימית - תהא אשר תהא, אשר מנחה אתכם. אתם צריכים לקחת בחשבון שהשותף שתיקחו יכול להיות מישהו שהמוטיבציות שלו והשקפת העולם שלו שונות בתכלית מאלו שלכם.

לאן אתם רצים?

לרוץ למצוא משקיע זו דרך ארוכה ומפותלת שבסופה אתם מקווים שתצליחו לשכנע מישהו לשים את הכסף שלו על העסק שלכם. אבל לפני שאתם מתחילים את הדרך הזו אתם חייב לברר עם עצמכם לאן אתם רצים. שאלו את עצמכם איזה סוג של עזרה אתם מצפים לקבל ממשקיע? האם אתם מחפשים מישהו בעל ידע וניסיון שתוכלו להתייעץ איתו או שאתם מחפשים מממן שיזרים כסף "טיפש" ויניח לכם לעשות עם הכסף שלו מה שאתם רוצים? או שאולי אתם מחפשים שותף פעיל שימלא תפקיד בעסק ושישלים תכונות שחסרות בכם?

משקיע הוא גם שותף לעסק שלכם, צילום: אביגיל עוזי משקיע הוא גם שותף לעסק שלכם | צילום: אביגיל עוזי משקיע הוא גם שותף לעסק שלכם, צילום: אביגיל עוזי

כדי לדעת איזה שותף אתם מחפשים אתם צריכים לברר איך אתם רוצים שייראה היום שאחרי. אתם צריכים לעצום את העיניים ופשוט לדמיין. מה יקרה ביום שבו השותף החדש יכנס כבעל זכויות אל תוך הממלכה הפרטית שלכם ויתחיל להיות חלק מהעסק. נסו לדמיין את היום הזה. איך אתה רוצים שהדברים יתנהלו בעסק? מה תהיה חלוקת התפקידים? איך יתקבלו החלטות? האם תהיו מוכנים לקבל דעה שונה ואיזה חופש פעולה יסכים האגו שלכם לתת לשותף החדש שלכם לקבוע וליישם מהלכים בעסק.

למה זה כדאי לו?

 

אחרי שדמיינת והבנתם איזה סוג של משקיע אתם מחפשים, כדאי שתתחילו לחשוב גם עליו. על השותף שלם. על המשקיע. נסו לחשוב למה זה כדאי לו להשקיע בעסק שלכם. השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא "מה באמת שווה העסק שלי?" סביר להניח, שזאת תהיה גם השאלה הראשונה שהמשקיע ישאל אתכם, עוד לפני שהוא בכלל יסתכל על העסק. אבל כדי שתוכלו לענות על השאלה הזאת אתם צריכים להביט על העסק שלכם בעיניים שלו. אתם צריכים לזכור שאת כל מה שאיחלתם לעצמכם ביום שפתחתם את העסק אתם רוצים לאחל גם לשותף שלכם: שהעסק שהוא משקיע בו יספק לו הכנסה, רווחים וביטחון כלכלי לעתיד וכדי שתוכלו ללכת את הדרך המשותפת הזאת יחד - הדבר שאתם הכי צריכים לדאוג ולקוות לו הוא שההשקעה בעסק שלכם תהייה כדאית גם לו. כי בעסקים כמו באהבה, לקבל - משמעותו לדעת גם לתת.

הכותב הינו מומחה לפיתוח עסקי אסטרטגי

תגיות