אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועדים מחדשים את הדרישה ל־20% בעלות בנמלים הקיימים צילום: אוראל כהן

הוועדים מחדשים את הדרישה ל־20% בעלות בנמלים הקיימים

ראשי ועדי נמל אשדוד ונמל חיפה דורשים הסכם על בסיס המשא ומתן שהתפוצץ מול המדינה לפני כחודשיים. במסגרת ההסכם היו צפויים העובדים לקבל נתח של 20%–25% בנמלים הקיימים כתנאי להקמת שני נמלים פרטיים חדשים

24.08.2013, 23:38 | ליאור גוטמן

ועדי העובדים של נמלי אשדוד וחיפה דורשים לקבל בעלות על הנמלים הקיימים בהיקף של 20%–25% כתנאי להקמת שני נמלים חדשים - כך עולה משיחות שהתנהלו בין נציגי המדינה לוועדים ב־21 באוגוסט.

קראו עוד בכלכליסט

ראשי שני הוועדים מבקשים לחזור למתווה שסוכם בין ראשי אגף התקציבים לבין ראשי נמל אשדוד בשנה שעברה, שלפיו העובדים יקבלו עד 25% בעלות בנמל הקיים, ובנוסף המדינה תשדרג את הציוד ותעמיד אותו בשורה אחת עם זה שיוצב בנמלים החדשים. הם מכנים את המתווה "שיטת הרשקוביץ", על שמו של ראש אגף התקציבים היוצא גל הרשקוביץ: הרשקוביץ נסע ב־2012 עם יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד הקודם, אלון חסן, ועם מנכ"ל הנמל הפורש שוקי סגיס, לברצלונה, שם הם למדו על מתווה הפעלת נמל ממשלתי בסמיכות לנמל פרטי. הנסיעה הולידה טיוטת הסכם, אבל ימים ספורים לפני שהודיעה הממשלה על הקמת נמל פרטי ועל הגבלת זכות השביתה של עובדי הנמלים הקיימים, פוצץ משרד האוצר את המו"מ מול חסן. כעת, בוועדי הנמלים מעוניינים להוציא את ההסכם שלא נחתם מההקפאה ולחדש את מסגרת ההבנות כתנאי להקמת הנמלים החדשים.

מאיר תורג מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה (מימין), ואבינועם שושן, יו"ר עובדי נמל אשדוד | צילום: אוראל כהן מאיר תורג

הפגישה שנוהלה ביום שני בין נציגי הוועדים, ההסתדרות ומשרדי האוצר והתחבורה היתה השנייה במספר מאז שהחלו המגעים הרשמיים בין הצדדים. בניגוד לפגישה הראשונה, שנוהלה בשקט, הפגישה הזו היתה סוערת יותר, כיוון שנציגי הוועדים הרגישו שבהממשלה לא באמת מעוניינים להגיע להסכמות. "הם מגיעים לכל פגישה עם 16 נציגים. אנחנו מגיעים עם שישה", אומר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אבינועם שושן. "יש 22 איש סביב השולחן ולכל אחד יש מה לומר. בצורה הזו בלתי אפשרי להתקדם. הצעתי לצמצם את הצוות לשישה אנשים בלבד ולקיים מו"מ אינטנסיבי, אבל המדינה סירבה".

ב־22 באוגוסט קיבלו הוועדים רוח גבית מבג"ץ: זה סירב לבטל את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה מסוף יולי, אז הוקפאו מכרזי הנמלים עד שיושגו הבנות בין המדינה לוועד. ועדי הנמלים שואפים להציג אחרי החגים מסמך שיוכיח מדוע אין צורך משקי בהקמת שני נמלים חדשים, ולגבות אותו בנתונים כלכליים שיגבשו הכלכלנים פרופ' אביה ספיבק וד"ר אמיר מאיר. 

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אני חושב שלא יזיק אם יאפשרו לעובדים לקנות מנייות של הנמל
כלומר, שהם ישלמו כסף עבור בעלות חלקית על הנמל. הנמל יונפק בבורסה וגם העובדים יוכלו לקנות מניות. ואם חברת הנמל תרצה מנופים חדשים, היא תקנה מנופים חדשים. כל זה במקביל להקמת הנמלים החדשים, כדי למנוע היווצרות מונופול פרטי.
יונתן , חיפה  |  26.08.13
8.
למגיב 6
אז אתה אני מבין מעדיף שהמדינה תיתן לחבר השמן והעשיר של ביבי נמל בחינם במקום לפועלים אשר עובדים בו תחשוב קצת אולי עדיף לתת להם כי אז זה הרווח נטו לכיס שלהם ואז באמת התפוקות יעלו צרות עין חוגגת במדינת ישראל כולם רוצים שיהיה רע לשני שנוכל לתפס עליו ולעבור אותו
שי  |  25.08.13
7.
בושה וחרפה למדינת ישראל
בושה וחרפה למדינת ישראל שככה היא מתייחסת לנכסיה ולהכנסתינו הרי הנמל שייך לנו לעם לאנשים ולכלל תושבתי מדינת ישראל מי אתם עובדי הנמל שככה תשבתו ותעצרו את ההעבודה בנמלים על כל שטות בכול עסק אחר מזמן הייתם מושלכים הביתה בבושת פנים מי שלא מתאים לו שילך הביתה אתם פוגעים בעם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני מזמן הייתי מפטר את מי שלא רוצה לעבודה ומביא חדשים גועל נפש שככה מדינת ישראל מוכרת אותנו תמורת נזיד עדשים ושוב אני אומר וחוזר מי שלא מתאים לו ומי שלא בא לו שילך הביתה!!!!!!!!
דודו , קריות  |  25.08.13
6.
מה זה העבריינות הזאת??? אלה הם איומים על מדינת ישראל
אסור לערב את המעאכרים האלה בחברות נמל החדשות. זה מאוד ברור למה....כי כל אחד כזה שיכנס לנמל יהרוס את התרבות הארגונית של המקום החדש. כי לא מגיע להם אחרי שהם הרסו המון עסקים בישראל. כי כל כך קל להם לאיים על כולם איימים ולא לשאת בהשלכות ההרסניות שלהם . כי הם לא מבין כמה הם פגעו במשק ובמשפחות שלמות. אסור,אסור,אסור לתת יד לגזל של עובדי הנמל. עכשיו שיפתחו נמלים חדשים. (עובדי הנמל הישנים יצטרכו להתעורר ולעבוד באמת) אין בעיה שישמרו על "כוחם ומשכורתם". אך הם יהיו חייבים להתייעל כדי לשנות את אופי המדינה הזאת........
אזרח מדינה  |  25.08.13
לכל התגובות