אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל חברת החשמל לשעבר עמוס לסקר ישמש יועץ מקצועי לוועדת יוגב צילום: דמיטרי שבצ'נקו

בלעדי לכלכליסט

מנכ"ל חברת החשמל לשעבר עמוס לסקר ישמש יועץ מקצועי לוועדת יוגב

הוועדה, שאמורה לגבש רפורמה ארגונית בחברת החשמל עד סוף 2013, התכנסה היום לישיבה ראשונה

25.08.2013, 23:12 | ליאור גוטמן

מנכ"ל חברת החשמל הקודם עמוס לסקר צפוי לכהן כיועץ מקצועי לוועדת יוגב, שתפקידה לגבש רפורמה ארגונית בחברת החשמל עד סוף 2013 - כך נודע ל"כלכליסט". הייעוץ עתיד להינתן בארבעת החודשים הקרובים.

היום (ראשון) התכנסה הוועדה לישיבת פתיחה, שם הוחלט על לו"ז הפגישות והשימועים לגופים שונים. הישיבה נפתחה בהיעדרם של ראש מינהל החשמל במשרד האנרגיה יהודה ניב, ששוהה בחופשה מתוכננת בחו"ל, והרכזים המקצועיים. "לחצו עלינו להתחיל, גם אם כולם לא פה", אמר בכיר בוועדה. מינויו הסופי של לסקר דורש אישור במשרדי הממשלה. לסקר סירב להגיב לידיעה.

עמוס לסקר, צילום: עמית שעל עמוס לסקר | צילום: עמית שעל עמוס לסקר, צילום: עמית שעל

לסקר שימש מנכ"ל חברת החשמל מסוף 2007 ועד מרץ 2011. במהלך כהונתו ניסה לקדם רפורמה ארגונית מקיפה בחברה, שזכתה לכינוי "מצפן". במסגרת הרפורמה ביקש לסקר לצמצם את מצבת כוח האדם בכ-16% (2,000 מתוך 12 אלף העובדים בחברה), תוך הוצאת ניהול המערכת הארצי מידי החברה ומכירת תחנות כוח לגופים פרטיים.

התוכנית גררה מהומות נרחבות בחברה - בין השאר כלאו אנשי הוועד משרדיהם את לסקר ואת יו"ר החברה דאז מוטי פרידמן. הרוחות נרגעו וההנהלה החלה במו"מ עם הוועד, אך לסקר לא הצליח להשלים את הרפורמה בעיקר בשל אי תמיכת הממשלה.

  

בראיון פרישה מהתפקיד שנתן ל"כלכליסט" במרץ 2011 אמר לסקר כי "היישום של שינוי מבני מותנה בכך שתהיה הסכמה של ההסתדרות, גמישות ניהולית, ותגמול ממשלתי לעובדים שעוזבים. להערכתי, ניתן לסכם את כל הנקודות האלה במו"מ רציף של חודשיים־שלושה. הבעיה היא שהמו"מ לא מתנהל על המגרש של הוועד וההנהלה, אלא שיש גם הסתדרות וממשלה. עצירת המו"מ והחסמים שבדרך בשנתיים האחרונות לא באו מהחברה אלא מתוך אינטרס של הממשלה או ההסתדרות".

כשנשאל מי עיכב בממשלה את הרפורמה השיב: "באוצר אנחנו מדברים על הממונה על השכר, רשות החברות ואגף התקציבים. במקביל יש את רשות החשמל ומשרד התשתיות. כל אחד מושך לכיוון שונה. לצערי, לאורך השנים הממשלה לא השכילה למנות פרויקטור שיהיה אחראי להגיע להסכם. ברגע שאין מוביל עם סמכות, אז רגולטור אחד תוקע את התהליך לשני, לפעמים מבלי לשים לב".

תגיות