אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פנטזיה משנה מציאות צילום: אם סי טי

פנטזיה משנה מציאות

משחקי ניהול קבוצות הפוטבול (Fantasy Football) הצליחו לשנות את הדרך שבה אוהדי פוטבול צורכים את המשחק, ומסייעים ל־NFL להגיע לקהלים חדשים. זה הגיע למצב שבו הקבוצות חייבות לבנות אצטדיונים שמתאימים לשחקני הפנטזי

28.08.2013, 09:29 | בלומברג

השותפה הגדולה ביותר של ליגת הפוטבול הופכת להיות המתחרה שלה. הטלוויזיה הולכת ונהיית מומחית בכיסוי משחקים, עד כדי כך שב־NFL, שמחצית מההכנסה השנתית שלה בגובה 9.7 מיליארד דולר נובעת מחוזי שידור, מעוניינים לוודא שהנוחות שמציע הסלון הביתי לא תהפוך לאטרקטיבית יותר מהחוויות שמציעים האצטדיונים.

קראו עוד בכלכליסט

לוגו של ה-NFL. באצטדיון החדש בסן פרנסיסקו בונים טרנקלין למשחקי ניהול ספורט, צילום: אם סי טי לוגו של ה-NFL. באצטדיון החדש בסן פרנסיסקו בונים טרנקלין למשחקי ניהול ספורט | צילום: אם סי טי לוגו של ה-NFL. באצטדיון החדש בסן פרנסיסקו בונים טרנקלין למשחקי ניהול ספורט, צילום: אם סי טי

בעוד הקבוצות מנסות לפתות אוהדים בעזרת מסכי וידיאו עצומים באצטדיונים - היוסטון טקסנס, לדוגמה, חשפו בשבוע שעבר זוג מסכים, שכל אחד מהם מכסה 1.3 דונם - הליגה מאמצת את משחק ניהול הספורט, ה-Fantasy Football, כאחת הדרכים לגרום לאנשים להמשיך ולשלם על כרטיסים למגרש. הג'קסונוויל ג'אגוארס מתכוונים לפתוח העונה באברבנק פילד טרקלין המוקדש לפנטזי פוטבול, כדי לפנות לאוהדים שמעוניינים לצפות בתקצירים של משחקים אחרים במקביל להתרחשויות על המגרש. סן פרנסיסקו פורטיניינרס ואטלנטה פלקונס מתכננות אף הן לפתוח טרקלינים דומים במתחמים שלהן.

"האוהדים שלנו צורכים ליגות פנטזי ספורט וסטטיסטיקות ברמות שלא נצפו לפני כן", אומר חוסיין נאקי, סגן נשיא בכיר בג'אגוארס. "אנחנו רוצים להסיר את כל המכשולים שמפריעים לאוהד להגיע לאצטדיון. הטרקלין יספק סביבה נוחה שבה יוכל לעקוב אחר התוצאות שלו".

לאהוד שחקנים

בפנטזי פוטבול המשתתפים מרכיבים קבוצות משחקני ה־NFL, ואז משווים את הסטטיסטיקות שלהם כדי לקבוע את המנצחים. בשל כך, למשחק ניהול הספורט הזה יש אוהדים שמקדישים תשומת לב ליותר משחקים כדי לעקוב אחר הביצועים של השחקנים שבחרו.

בליגת ה־NFL עצמה אימצו את התחביב המתפתח, ומנהלים משחקים דרך האתר הרשמי האן.אפ.אל והRedZone מאולפן הטלוויזיה, ערוץ שעובר בשידור חי ממשחק למשחק ומראה מהלכים של קבוצות באזור "הרד־זון", האזור שממנו קרובים להבקיע טאצ'דאון.

"משחק ניהול הספורט גורם לאוהדים לצפות במשחקים שאחרת לא היו מתעניינים בהם ולעודד שחקנים שמעולם לא עודדו לפני כן - אוהדי הברס מעודדים פתאום את ארון רודג'רס, הקוורטרבק של הגרין בי פאקרס, לזרוק לטאצ'דאונים, וזה דבר מעולה עבור הליגה", מסביר סקוט מינטו, מנהל תחום הספורט בתוכנית לתואר שני בניהול עסקי באוניברסיטת סן דייגו סטייט. "בנוסף לכך שהמשחק יוצר אוהדים נלהבים, זוגות עיניים נוספים שצופים במשחק פירושם רייטינג גבוה יותר לספונסרים". הליגה מתכוונת אפילו להכניס את משחק הפנטזי למשחק האולסטאר השנתי, הפרו־בול. בחודש שעבר נמסר כי השחקנים מעתה והלאה לא ייצגו את הליגות שבהן הם משחקים, אלא נבחרת השחקנים הטובים ביותר ב־NFL שתורכב על ידי שני שחקנים שייבחרו על יד האוהדים ושני אלופים של משחק הפנטזי של אתר הליגה NFL.com.

אף שמרבית משחקי ניהול הספורט מציעים פרסים כספיים - המשתתפים לרוב תורמים למאגר פרסי הזכייה והקבוצות המובילות שהקימו חולקות בכסף - עמדת ה־NFL היא שמדובר במשחק של מיומנויות ולא של הימורים. הליגה אוסרת על כל חבריה להמר על משחקים. "צריך יהיה להשקיע מעל ומעבר כדי להשחית מספר שחקנים בקבוצות שונות כך שיתמרנו את המשחק שלהם כדי לצבור נקודות עבור קבוצה בליגת הפנטזי ספורט", הגיב דובר ה־NFL בריאן מקארת'י.

25.1 מיליון אנשים משחקים בארה"ב בפנטזי פוטבול, כך על פי Fantasy Sports Trade Association. בכל שנה מושקעים במשחקים השונים 3.38 מיליארד דולר בארה"ב. על פי ההערכות, 2.54 מיליארד דולר מתוכם מיועדים למשחקי ניהול ליגות הפוטבול.

"משחק ניהול הספורט גורם לאוהדים לצפות במשחקים שאחרת לא היו מתעניינים בהם ולעודד שחקנים שמעולם לא עודדו לפני כן - אוהדי הברס מעודדים פתאום את ארון רודג "משחק ניהול הספורט גורם לאוהדים לצפות במשחקים שאחרת לא היו מתעניינים בהם ולעודד שחקנים שמעולם לא עודדו לפני כן - אוהדי הברס מעודדים פתאום את ארון רודג'רס, הקוורטרבק של הגרין בי פאקרס, לזרוק לטאצ'דאונים, וזה דבר מעולה עבור הליגה", מסביר סקוט מינטו | צילום: אם סי טי "משחק ניהול הספורט גורם לאוהדים לצפות במשחקים שאחרת לא היו מתעניינים בהם ולעודד שחקנים שמעולם לא עודדו לפני כן - אוהדי הברס מעודדים פתאום את ארון רודג

משחק מושלם לפנטזיה

שליש מאוהדי ה־NFL משחקים בפנטזי פוטבול, ומסיבה זו עוד ועוד קבוצות מתכוונות לנסות לענות על הצרכים שלהם, טוען פול צ'רצ'יאן (46), נשיא LeagueSafe.com, חברה שמעבדת את תשלומי הפנטזי ספורט. "יש הרבה מאוד זמן פנוי באצטדיונים - פסקי זמן מסחריים, הפסקות אחרי כל רבע והמחצית - מדובר ברגעים שבהם האנשים פונים לטלפון שלהם ומנסים להתעדכן במצב הקבוצה שיצרו", אמר. עוד הוסיף כי זו הסיבה מדוע מרבית קבוצות ה־NFL יקימו, בסופו של דבר, טרקלינים כמו אלה של הג'אגוארס והפורטיניינרס, שבהם עונים על שני גורמי ההתעניינות. הקצב של המשחק מתאים ביותר כדי לאפשר לשחקני הפנטזי ספורט לבקר במהירות בטרקלין לפני ובמהלך המשחקים. "כיום, כשנמצאים במשחק והשעה כבר שתיים בצהריים ומתברר פתאום שאחד השחקנים לא ישחק, אפשר פשוט לערוך שינוי בהרכב של משחק הפנטזי", מסביר צ'רצ'יאן.

הפנטזי פוטבול מצטרף לפיתויים נוספים כמו מסכי טלוויזיה רחבים ב־HD, שנועדו להפוך את חוויית האצטדיון לנעימה יותר לאוהדים. מסכי הווידיאו החדשים של הטקסנס באצטדיון רליינט הם בגודל 16 על 84 מטר ומותקנים בכל אנד זון. הם זכו בתואר המסכים הגדולים ביותר בליגה, והדיחו מהבכורה את שני המסכים בגודל 18 על 49 מטר באצטדיון הקאובויס בארלינגטון, טקסס.

בג'קסונוויל הטרקלין המיועד למשתתפים במשחק ניהול הספורט הוא בגודל 650 מ"ר, ומעניק את התחושה של בר ספורט הייטקי, שכן הוא כולל Wi-Fi ותפריט מזון ומשקאות נפרד. הגישה זמינה עבור כל אוהד עם כרטיס, מספר נאקי. הקבוצה מתכוונת לגרוף הכנסות ממכירת זיכיונות והסכמי ספונסרשיפ. נאקי לא פירט מה היתה עלות ההקמה, או מה גובה ההכנסה שהקבוצה מצפה לקטוף. לטענתו, מטרת הקבוצה היא לגרום לסיפוק האוהדים ולעלות את מספר הצופים.

ג'קסונוויל, שסיימה עם מאזן של 2 ניצחונות ב-16 משחקים בעונה שעברה, התקשתה בשנים האחרונות למכור את כל הכרטיסים באצטדיון שלה. ב־2005 ביטלו היגוארים קרוב ל־10,000 מושבים כדי להפחית את הקיבולת כך שהמשחקים לא יוחשכו (blacked out a game) בטלוויזיה המקומית. אף משחק של הקבוצה אמנם לא הוחשך מאז 2009, אך במקביל היא אולצה לנקוט אמצעים נוספים כדי למכור יותר כרטיסים. בעונה שעברה הוחלט לאפשר לאוהדים להכניס מזון לאצטדיון, וכשעה לפני בעיטת הפתיחה, מכרו כרטיסים למושבים לא מנוצלים בסכומים נמוכים יותר מ־20 דולר.

עובד ב-NFL נטוורק. הליגה מחבקת את משחקי הפנטזי , צילום: אם סי טי עובד ב-NFL נטוורק. הליגה מחבקת את משחקי הפנטזי | צילום: אם סי טי עובד ב-NFL נטוורק. הליגה מחבקת את משחקי הפנטזי , צילום: אם סי טי

אצטדיון פנטזי ראשון

העלות הממוצעת בעונה שעברה למשפחה בת ארבע נפשות שהלכה לצפות במשחק של ה־NFL, עמדה על 443.93 דולר, עלייה של 3.9% לעומת שנה קודם לכן, כך לפי נתוני Team Marketing Report. החברה, המפרסמת מידע על הסכמי ספונסרשיפ בספורט, מסרה עוד כי המחיר הממוצע של כרטיס עומד על 78.38 דולר, החניה 27.35 דולר, בירה 7.28 דולר ונקניקייה 4.84 דולר.

באוגוסט הבא יפתחו הפורטיניינרס את אצטדיון ליוויס החדש בסנטה קרלה, קליפורניה, בעלות של 1.3 מיליארד דולר. אחת השותפות לבניית האצטדיון, יאהו, צפויה להקים טרקלין מיוחד למשחקי הפנטזי, שבו 1,500 אוהדים יוכלו לעקוב אחר הקבוצה שלהם. הפורטיניינרס הודיעו כי המקום יהפוך לחלל החדשני ביותר ב־NFL מבחינה טכנולוגית. יאהו תשתמש בחלל כדי לקדם את מגוון מוצרי הפנטזי ספורט שלה.

"טכנולוגיה, אינטראקטיביות ופנטזי ספורט הם הגורמים שמעלים את שיעור הצפייה שלנו ומשכנעים את האוהדים לחזור", אומר פראאג מארת'ה, סמנכ"ל התפעול של הפורטיניינרס. "אנחנו מתכננים מקום שיכיל את כל הגורמים". בדומה לג'אגוארס, הפורטיניינרס לא תופסים את טרקלין הפנטזי כמקור ישיר של הכנסות. אולם דיוויד קרטר, מנהל מכון עסקי הספורט של אוניברסיטת דרום קליפורניה, טוען כי בצורה עקיפה הטרקלין בהחלט יתרום להכנסות. "אימוץ הפנטזי פוטבול מאפשר בו־זמנית לאוהדים המשחקים ליידע את שאר המשתתפים בליגה שלהם, את החברים שלהם ואחרים שהם נהנים מחוויית יום המשחק", אמר קרטר. "זה ייצור באזז, ואם ינוהל כראוי, יעלה את ההכנסות מכיוון שהאוהדים האלה קרוב לוודאי שירכשו תכנים ומוצרים אחרים של ה־NFL".

תגיות