אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: ירידה של 35% ברווח הנקי ברבעון השני ל-20 מיליון שקל צילום: יובל חן

פרטנר: ירידה של 35% ברווח הנקי ברבעון השני ל-20 מיליון שקל

בהשוואה לרבעון הקודם. לראשונה מזה שנתיים החברה הציגה שיפור ב-EBITDA בעיקר בזכות צעדי התייעלות. מספר מנויי הסלולר של פרטנר ירד ב-11 אלף בהשוואה לסוף הרבעון הראשון

28.08.2013, 09:41 | אופיר דור

חיים רומנו, צילום: יובל חן חיים רומנו | צילום: יובל חן חיים רומנו, צילום: יובל חן

הכנסות פרטנר ברבעון השני של 2013 הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, ירידה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובדומה לרבעון הראשון של השנה. כך עולה מדו"חות החברה שמתפרסמים היום (ד').

קראו עוד בכלכליסט

הירידה בהכנסות מול הרבעון המקביל אינה מפתיעה בהתחשב במהפכה הסלולרית שהתרחשה בשנה האחרונה, מאז כניסתן של HOT mobile וגולן טלקום בחודש מאי אשתקד. משמעותית יותר היא ההשוואה של תוצאות פרטנר לרבעון הקודם המצביעה על האטה בשחיקה בהכנסות – תופעה שבאה לידי ביטוי גם בתוצאות של סלקום ופלאפון.

הכנסות פרטנר משירותים ירדו ב-1.1% והכנסות החברה ממכירת ציוד קצה ב-1.64% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

למרות הירידה בהכנסות, ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של פרטנר עלה ב-4.5% והסתכם ב-280 מיליון שקל. מדובר ברבעון הראשון שבו פרטנר מציגה שיפור ב-EBITDA לאחר שמונה רבעונים של ירידות וזאת בזכות צעדי התייעלות.

למרות השיפור ב-EBITDA, הרווח הנקי של פרטנר עמד ברבעון הנוכחי על 20 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ברבעון הראשון – ירידה של 35%. הירידה ברווח הנקי נובעת בעלייה בהוצאות המימון של החברה. בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השני של 2012, שעמד על 120 מיליון שקל, רשמה החברה ירידה של 83%.

מספר מנויי הסלולר של פרטנר עמד נכון לסוף הרבעון השני על 2.91 מיליון – ירידה של 11 אלף מנויים בהשוואה לסוף הרבעון הראשון. בחברה מדווחים כי הירידה במנויים נובעת מאובדן מנויי פרי-פייד וכי מספר מנויי הפוסט-פייד עלה לראשונה מזה שמונה רבעונים.

ההכנסה החודשית מלקוח סלולר (ARPU) עמדה על 83 שקל, עלייה של שקל בהשוואה להכנסה ברבעון הראשון של השנה.

במקביל לפרסום הדו"חות הודיעה פרטנר על שינוי ארגוני במסגרתו מוקדמת חטיבה קמעונאית בחברה, שתעסוק בפיתוח וניהול המערך הקמעונאי. בראש החטיבה הקמעונאית יעמוד צביקה שיינפלד, שמכהן בפועל כסמנכ"ל השיווק והתוכן של החברה בשנה האחרונה. שיינפלד שימש כממלא מקום סמנכ"ל שיווק מאז שיעקב קדמי פרש באוקטובר 2012 וקיבל מינוי רשמי רק במאי האחרון.

בראש חטיבת השיווק שתאוחד עם חטיבת מנועי הצמיחה של החברה תעמוד נעמה גת שמצטרפת לקבוצת פרטנר. גת עזבה לפני שנתיים את תפקיד סמנכ"ל ומנהל חטיבת השיווק ופיתוח עסקים בבנק מזרחי-טפחות. המינויים ייכנסו לתוקף באוקטובר הקרוב.

תגיות