אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: האמת הרזה

קמפיין עולמי: האמת הרזה

במודעות רואים דמות של דוגמנית רזה מאוירת בסגנון של סקיצת אופנה, ולצדה דוגמנית אמיתית העומדת באותה הפוזה. המראה המתקבל מייצר הפתעה ותופס את הצופה לא מוכן

29.08.2013, 08:35 | טל ריבן

השבוע אני מקנא בסדרת מודעות הנלחמות באנורקסיה. מדובר בקמפיין חברתי הממומן על ידי סוכנות הדוגמניות סטאר מברזיל.

במודעות רואים דמות של דוגמנית רזה מאוירת בסגנון של סקיצת אופנה, ולצדה דוגמנית אמיתית העומדת באותה הפוזה ולבושה באותם בגדים. השורה במודעה אומרת: את לא סקיצה, תגידי לא לאנורקסיה.

מודעה מהקמפיין. הלקוח: סוכנות הדוגמנות Star Models | משרד: Revolution | ארץ: ברזיל מודעה מהקמפיין. הלקוח: סוכנות הדוגמנות Star Models | משרד: Revolution | ארץ: ברזיל מודעה מהקמפיין. הלקוח: סוכנות הדוגמנות Star Models | משרד: Revolution | ארץ: ברזיל

הטוויסט במודעה הוא שהדמות האמיתית מוצגת בדיוק באותן פרופורציות כמו הדמות המאוירת. בעוד בסקיצה זה נראה רגיל ואפילו יפה, התוצאה של השימוש באותן פרופורציות במציאות יוצרת דמות רזה בטירוף המרגישה חולה, ואפילו דוחה. המראה המתקבל מייצר הפתעה ותופס את הצופה לא מוכן.

המודעה מוכיחה את הצופה בכך שהיא שמה בפניו את האמת הקשה, וגורמת לו להרגיש אשם כי הוא לוקח חלק בלגיטימציה שהוא מעניק לתופעה בכך שהוא מרגיש בסדר עם החלק של הסקיצה. ההברקה במודעה היא שהוא מבין עד כמה המצב לא בסדר כשהוא רואה את החלק של המציאות.

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב באדלר חומסקי

תגיות