אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפנאוטו עברה לרווח - מיכאל לוי יקצור את הפירות

יפנאוטו עברה לרווח - מיכאל לוי יקצור את הפירות

יבואנית סובארו הציגה ברבעון השני רווח נקי של 7.2 מיליון שקל לראשונה מזה תשעה רבעונים. בתחילת החודש העביר גד זאבי את השליטה בחברה בהסדר חוב לידיה של סמל"ת, יבואנית פיאט שבבעלות לוי

29.08.2013, 20:24 | אסף גילעם

יבואנית סובארו, יפנאוטו, מתחילה להרים את הראש מעל למים. לאחר תשעה רבעונים רצופים של הפסדים עברה היום (ה') לרווח רבעוני ראשון. יפנאוטו, המנוהלת על ידי אורן חסון, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 7.2 מיליון שקל, לאחר שהפסידה 117 מיליון שקל בתשעת הרבעונים הקודמים, ולעומת הפסד של 12.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות יפנאוטו טיפסו ברבעון השני ב-17% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-89.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי זינק כמעט פי חמש והסתכם ב-14 מיליון שקל. הסיבה המרכזית לשיפור בתוצאות החברה נובעת מהפיחות החד בין היפני, המטבע העיקרי של החברה, אשר החל להיחלש בסוף השנה שעברה.

התחזקות הין שהתרחשה עד סוף השנה הקודמת הקשתה על יפנאוטו להתחרות עם יבואנים אחרים על מחירי הרכבים, זאת יחד עם היעדר דגמים אטרקטיביים במגזר המשפחתי. פיחות המטבע הזרים חיים חדשים לחברה, כשנתח השוק שלה עומד כיום על 0.8% בלבד. תופעה דומה חלה במכירות המאזדה של המתחרה, דלק רכב, אשר גם הציגו שיפור ניכר מאז תחילת השנה.

ברבעון השני מכרה יפנאוטו 935 רכבים - עליה של 8.5% לעומת הרבעון המקביל.

סובארו אימפרזה סובארו אימפרזה סובארו אימפרזה

בתחילת החודש עברה השליטה בחברה מידי גד זאבי לידהם של סמל"ת, יבואנית פיאט שבבעלות מיכאל לוי שתחזיק כ-95% מהחברה, וזכיין סובארו בירושלים, שמעון ברזילי שיחזיק כ-5%. העברת השליטה נעשתה במסגרת הסדר חוב חריג בשוק ההון, שבמסגרתו זכו בעלי האג"ח למלוא כספם.

לוי וברזילי שילמו כ-200 מיליון שקל, שמהם קיבלו מחזקי כ-106 מיליון שקל - מלוא חובם כולל ריבית פיצויים. היתרה עברה לנושיו של זאבי, אשר מימנו את השליטה בחברה. ההסדר הושלם לאחר שיצרנית הרכב היפני פוג'י (FHI) נתנה את אישורה להעברת השליטה בזיכיון.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אין סיכוי שאקנה סובארו בחיים!
מה שעברתי במוסך במרכזי בהרצליה מעמיד לי עד היום את השערות. חוסר מקצועיות מדהים במוסך יבואן, רמאות וגניבת דעת. מעבר למוסך המרכזי המביש, אין לחברה דגמים אטרקטיביים במחיר \ תועלת, ותכנית הטרייד אין שלה מעוררת רחמים עם חברת טרייד אין גרועה במיוחד. עלויות החלפים גבוהות, האיכות והאמינות המכנית כבר לא מה שהייתה. בקיצור...חברה מיושנת שתקועה עם טכנולוגיות גרועות ושירות גרוע...שומר נפשו ירחק מסובארו!
צור  |  30.08.13