אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנסים להחיות את המוצר הגווע: הגמל משיב מלחמה

מנסים להחיות את המוצר הגווע: הגמל משיב מלחמה

חברות הגמל מנסות לשווק מוצרי ביטוחים משלימים וכך להפוך את הגמל למתחרה ראוי לקרן הפנסיה

02.09.2013, 09:19 | רחלי בינדמן

בתי ההשקעות שרכשו בעקבות רפורמת בכר ב־2005 את קופות הגמל מידי הבנקים, פועלים בשנה האחרונה לנסות ולהחיות את המוצר הגווע.

קראו עוד בכלכליסט

כיום קיימים שלושה מוצרים פנסיוניים על המדף: ביטוח המנהלים, שעל רקע ביטול מקדם הקצבה המובטח הפך ללא רלבנטי; קרן פנסיה שמבוססת על מנגנון סבסוד הדדי וכוללת מרכיב חיסכון ומרכיב ביטוחי; וקופת גמל - מכשיר חיסכון ללא מרכיבים ביטוחיים משלימים, שהפך בעקבות שינוי חקיקה למוצר קצבתי שאינו מאפשר משיכה חד־פעמית של הסכום בגיל הפרישה. כעת מבקשים בחברות הגמל לנסות ולשווק גם מוצרי ביטוחים משלימים וכך להפוך את הגמל למתחרה ראוי לקרן הפנסיה.

בענף חלוקים בדעותיהם כיצד לבצע את המהלך. פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, קיבל בשבוע שעבר רישיון מבטח, והוא ימכור בעצמו את הביטוחים המשלימים לצד הגמל. בית ההשקעות השני בגודלו מיטב דש העדיף לבצע שיתופי פעולה עם מבטחים מחו"ל. בתוך כך, ברוקרים בתחום הביטוח החלו לשווק באחרונה מוצרי ביטוח חיים של חברות מחו"ל בקרב חברות הגמל, והשאלה מי יציע את המחיר האטרקטיבי ביותר.

חברי ועדת בכר, צילום: תומריקו חברי ועדת בכר | צילום: תומריקו חברי ועדת בכר, צילום: תומריקו

בתי ההשקעות יודעים שהדלת לרכישת ביטוחים משלימים למוצר הגמל מחברות הביטוח סגורה בפניהם, מאחר שחברות הביטוח הן המתחרות שלהם. עם זאת, חברות הביטוח הישיר דוגמת ביטוח ישיר לא שוללות מכירת ביטוחים משלימים לקופות הגמל. בתי ההשקעות מצדם לא ממהרים לסמוך על חברות הביטוח המקומיות, מחשש שמא ייקרו תעריפים או 'יגנבו' לקוחות באמצעות שיתופי פעולה שכאלה.

תגיות