אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המס הירוק מגיע לרכבי הדיזל: רנו פלואנס תתייקר ב-3,000 שקל

פרסום ראשון

המס הירוק מגיע לרכבי הדיזל: רנו פלואנס תתייקר ב-3,000 שקל

זאת בניגוד להצהרות יבואני רכב רבים כי בעקבות המס, שהם נפגעיו העיקריים, ייאלצו לייקר את הדגמים בכ-10,000 שקל

03.09.2013, 11:54 | תומר הדר

רנו פלואנס DCI, המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל בעלת מנוע דיזל, תתייקר ב-3,000 שקל בלבד לאחר כניסת המיסוי הירוק לתוקף, כך נודע ל"כלכליסט".

בתחילת חודש אוגוסט נכנס לתוקף מתווה המיסוי הירוק החדש. כיום, על כל המכוניות החדשות הנמכרות בישראל מוטל מס קנייה בגובה של 83% אחוזים, שממנו מנוכים סכומים שונים המחושבים בהתאם לכמות המזהמים שהרכב פולט. כחלק מהמתווה, הוחמרו הקריטריונים לחישוב והנפגעים העיקריים מן המהלך היו רכבי הדיזל. בשעתו הצהירו יבואני רכב רבים כי ייאלצו לייקר את דגמי הדיזל העממיים בסכומים שיגיעו אפילו עד 10,000 שקל, סכום שיוציא את רכבי הדיזל כמעט לחלוטין משוק הרכב הישראלי.

רנו פלואנס דיזל רנו פלואנס דיזל רנו פלואנס דיזל

עם כניסת המס הירוק לתוקף בתחילת החודש שעבר הודיעה יבואנית רנו קבוצת קרסו כי תדחה את התייקרות דגמי הדיזל במספר שבועות. רוב יבואני הרכב המתחרים המשווקים דגמי דיזל ממתינים לראות כיצד תתומחר פלואנס,הנמכרת ביותר.

ממחירון הדגמים החדש של דגמי הדיזל שהגיע לידי "כלכליסט" עוד עולה כי גרסתה הידנית של הפלואנס דיזל התייקרה ב-2,000 שקל בלבד. רנו מגאן אסטייד (סטיישן) בעלת מנוע דיזל לא התייקרה כלל. לפני כניסת המס הירוק לתוקף, ניצבה הפלואנס האוטומטית בקבוצת הזיהום הרביעית מתוך 15 קבוצות ואילו כעת לפי חישוב המזהמים החדש זינקה הפלואנס לקבוצה ה-14 מתוך 15 קבוצות.

מחישוב של גובה הטבת המס לה זכאית הפלואנס במסגרת המס הירוק עולה כי היבואנית ספגה חלק ניכר מן ההתייקרות. כך לדוגמה במקרה של הפלואנס דיזל האוטומטית היה אמור מחירה לעלות במעל 10,000 שקל, ואולם בפועל הדגם התייקר ב-3,000 שקל בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
שוב האוצר משקר ומטעה את הציבור
לקחו מכונית חסכונית, יעילה והרבה יותר ירוקה ממכונית בנזין והטילו עליה מס "ירוק" . זאת מבלי לכלול את אגרת הרכב הכפולה למכוניות דיזל!!!! פיקי אוצר יקרים...פרו לנו מה הסיבה האמיתית לפארסה הזו? פעולות האוצר בימים אלו מבהירות שאין בעלי מקצוע במשרד הזה. הולכים עם הראש בקיר. יותר מיסים אינם בהכרח הגדלת הכנסות המדינה...4 שנים נכשלתם בשיטה הזו, למה להמשיך? יותר רכבים דו גלגליים, יותר רכבי דיזל (שהמס על הסולר הוא שערורייתי) הם הדרך להקטנת הזיהום הסביבתי
אורטל , רחובות  |  06.09.13
2.
עוד תרמית-לקופת המיסים הרקובה
אל תפלו בפח-אין הצדקה לגנבה הנוספת הזו.לא מספיק מס קניה של-90 אחוז מהקניה???????.כמה מדינה קטנה ככה חולה מקום ראשון בעולם בשוד האזרחים מה שמחייב ועדת חקירה ממלכתית -לאור גודלו הענק והשערוריתי של המנגנון -שהפך לנטל.כל האידיוטים-לא קונים מכוניות.פשוט.חרם.תיבשו אותם כמה חודשים ותראו "איזה מבצעים"...פתאום.רק כך-נגרום להורדת יוקר הקטסטרופה-שממשלה ענקית חולה שנמצאת בחופשה על בסיס קבוע-אינה מתפקדת.
אליפז+גימלאי צה"ל  |  03.09.13