אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדגמים הבולטים שיוצגו השבוע בפרנקפורט

הדגמים הבולטים שיוצגו השבוע בפרנקפורט

תערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח ביום חמישי צפויה לשקף את אווירת המיתון ששורה על שוק הרכב האירופי. מנגד, יבלטו בה הניסיונות של היצרניות המובילות למצוא אלטרנטיבות חסכוניות למנועי הבנזין. כלכליסט מציג את המכוניות המעניינות שיוצגו באירוע

09.09.2013, 10:33 | תומר הדר

ביום חמישי הקרוב ייפתחו השערים של אחד האירועים החשובים בעולם הרכב: תערוכת הרכב של פרנקפורט (IAA). התערוכה של פרנקפורט נחשבת לכזו שמשקפת את מצבו הכלכלי של שוק הרכב באירופה, שהשנה נמצא במגמת התכווצות. מסיבה זו מעדיפים הפעם יצרני הרכב להציג דגמי יוקרה עממיים ומכוניות חסכוניות לצד ימכוניות תצוגה, שמרמזות על עתיד מבטיח אשר יבוא עם ההתאוששות הכלכלית המיוחלת.

וולוו קונספט קופה

לנער את התדמית השמרנית

וולוו השבדית כבר אינה שבדית: כיום מדובר בחברה המצויה בבעלות ג'ילי הסינית. מסיבה זו עמלים אנשי וולוו יותר מתמיד להמחיש ללקוחותיהם כי החברה עדיין שבדית למהדרין, ובמקביל פועלים לרענן את תדמיתה השמרנית של וולוו. לשם כך תציג וולוו בתערוכת פרנקפורט את הקונספט קופה, מכונית תצוגה הרומזת על המראה העתידי של מכונית הספורט של וולוו שבעצמה מהווה מחווה ל־P1800, מכונית ספורט של וולבו משנות השישים. וולוו עצמה נמנעת בשלב זה לחשוף איזו מערכת הנעה מותקנת בקונספט קופה, ומסתפקת בהצהרה שמדובר במערכת פלאג אין הייבריד, כלומר כזו שבה מנוע בנזין ומנוע חשמלי מניעים את המכונית.

וולוו קונספט קופה וולוו קונספט קופה וולוו קונספט קופה

ב.מ.וו X5 EDRIVE

גרסה ירוקה אחרי 14 שנה

מאז הצגתו של רכב הכביש־שטח הגדול של ב.מ.וו - X5 - חלפו לא פחות מ־14 שנה ושני דורות של X5, אך עד כה ב.מ.וו לא הציגה גרסה "ירוקה" אמיתית לרכב השטח הגדול והמוכר. כעת מציגה היצרנית הגרמנית גרסת אב־טיפוס לדגם הפלאג אין הייבריד הראשון של X5, המצויד הן במנוע רגיל והן במנוע עזר חשמלי. מנוע העזר החשמלי ניתן לטעינה משקע חשמל ביתי וגם תוך כדי נסיעה ומאפשר ל־X5 לנסוע נסיעות עירוניות, עד לטווח נסיעה של 30 ק"מ ולמהירות מרבית של 120 קמ"ש בכוחו של חשמל בלבד. הודות למערכת העזר החשמלית מצהירה ב.מ.וו על צריכת דלק נמוכה של 3.8 ליטר ל־100 ק"מ.

ב.מ.וו. x5 EDRIVE ב.מ.וו. x5 EDRIVE ב.מ.וו. x5 EDRIVE

מרצדס GLA

מיישרת קו עם צורכי השוק

בדומה ליתר יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות, גם במרצדס הבינו שהיוקרה אמנם נמצאת בלימוזינות הפאר, אך הכסף האמיתי נמצא בדגמים העממיים אשר נרכשים במספרים גדולים. בעקבות התפיסה החדשה תציג מרצדס בתערוכה בפרנקפורט את הג'יפון הקטן הראשון בתולדותיה: GLA. המכונית המסקרנת מבוססת על פלטפורמה שמשותפת למרצדס A קלאס, דגם הנוסעים הקטן של היצרנית הגרמנית.

כנהוג בשנים האחרונות, לא כל דגמי GLA שישווקו יצוידו במערכת הנעה כפולה, לטובת מי שאינו מעוניין לכבוש מדבריות אלא רק לנסוע ברחובות העיר. היצע המנועים יכלול גם מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר, המפיק 156 כוחות סוס.

מרצדס GLA מרצדס GLA מרצדס GLA

אינפיניטי Q30

דגם עממי באיחור לא אופנתי

יצרני רכבי היוקרה האירופיים פיצחו כבר לפני שנים רבות את הנוסחה לצמיחה ביחד עם לקוחות רכבי הפרימיום: כדי להפוך את המותג לנגיש ללקוחות צעירים, יש להציג דגמים קטנים ועממיים בתקווה שכאשר הלקוחות ירוויחו יותר כסף, הם יישארו נאמנים למותג. ליצרני הרכב היפניים לקח יותר זמן מן האירופים להבין זאת, והסנונית הראשונה שהוצגה לפני כשלוש שנים היתה CT של לקסוס. כעת, באיחור ניכר, מציגה אינפיניטי את ה־Q30, מכונית אב־טיפוס הרומזת על מראה הסופי של אינפיניטי קטנה. אינפיניטי טרם חשפה אילו מנועים יותקנו ב־Q30, אך על פי פרסומים, ייתכן שמערכת ההנעה תכלול גם אפשרות היברידית.

אינפיניטי q30 אינפיניטי q30 אינפיניטי q30

אופל מונזה

גרסת רטרו במנוע גז

אופל הגרמנית אינה מלקקת דבש: החברה, שמשמשת כחטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס, עברה בשנים האחרונות חילופי מנהלים וקשיים כלכליים מתוקשרים שאיימו על קיומה, ונסוגה משוק הרכב האוסטרלי. למרות זאת, עדיין מדובר ביצרנית פופולרית, שנהנית מהצלחה לא מבוטלת באירופה ובישראל. בקנה של אופל אין כרגע הרבה דגמים חדשים, פרט לגרסה מחודשת של האינסיגניה, אך בתערוכת פרנקפורט מחיה החברה את שמו של דגם ישן בעל הילה ספורטיבית: מכונית הקונספט מונזה. בדומה למונזה של אופל משנות השבעים, גם הדגם החדש הוא מכונית קופה המיועדת לנגוס בפלח השוק של יצרני רכבי היוקרה באמצעות שפע של אבזור. אלא שבניגוד למונזה ההיא, הדגם החדש מצויד במנוע טורבו קטן בנפח של 1.0 ליטר, הצורך גז טבעי.

אופל מונזה אופל מונזה אופל מונזה

פיז'ו 308

מספר ישן, דגם חדש

פיז'ו הצרפתית נמנעה באופן מסורתי לתת למכוניותיה שמות והעדיפה לקבוע על ישבנן מספרים, כשכל סדרת מספרים סימלה דגם חדש. הפעם החליטו בפיז'ו לתת לדגם המשפחתי החדש בדיוק את המספר של הדגם היוצא — 308 — אף שמדובר במכוניות שונות לגמרי. 308 החדשה בנויה על פלטפורמה מודולרית, שמאפשרת ליצרנית להציג שפע של דגמים ולחסוך עלויות. משקלה יהיה קל ב־140 ק"ג לעומת קודמתה והיצע מנועי הבנזין יכלול לראשונה בדגם כמה מנועים בעלי נפח זעיר, שלוש בוכנות ומגדש טורבו.

פיז פיז'ו 308 פיז

פולקסווגן E גולף

חשמלית בקצב עירוני

את פולקסווגן גולף אין כל צורך להציג לצרכנים באירופה: מדובר במכונית ותיקה ורבת־מכר. כעת מציגה פולקסווגן את גרסתה החשמלית של הגולף, שתיקרא E גולף. לדברי היצרנית הגרמנית, הדגם החדש אמור לספק חוויית נהיגה שאינה נופלת מזו של גולף רגילה בעלת מנוע בנזין או דיזל. על פי הנתונים שפולקסווגן מפרסמת, הגולף החשמלית מצוידת במנוע המפיק 115 כוחות סוס, המזניקים את הגולף ל־100 קמ"ש בתוך 10.4 שניות. עם זאת, המהירות המרבית מוגבלת ל־140 קמ"ש. רשימת האבזור של E גולף כוללת בקרת אקלים, תאורת LED ומערכת ניווט לוויינית. במפתיע, פולקסווגן נמנעת בנימוס מלציין את טווח הנסיעה של הגולף החשמלית ומדגישה שמדובר במכונית "שנוסעת בקצב עירוני".

פולקסווגן E גולף פולקסווגן E גולף פולקסווגן E גולף

קיה נירו

סופר־מיני בקריצה לאירופה

קיה הקוריאנית נחשבת בשנים האחרונות לאחת מיצרניות הרכב המפתיעות בעולם: מחברה אפרורית שמציעה רכבים בינוניים וחוסה בצל החברה־האם יונדאי, היא הפכה ליצרנית נועזת. אחד הגורמים לשינוי הוא פטר שרייר, מעצב הבית הגרמני של קיה. בפרנקפורט תציג קיה דגם אב־טיפוס שמיועד לעשות את מה שבקיה יודעים לעשות: ליצור מכוניות עממיות בעלות עיצוב שערורייתי. הנירו ("שחור") מייצגת את המראה הסופי של מכונית סופר־מיני שתוצג בשנים הקרובות, ושתצויד בין היתר במערכת הנעה שתספק צריכת דלק נמוכה. הנירו, שעוצבה על ידי מעצב הבית של קיה אירופה גרגורי גיום, מתכוונת לפנות ללקוחות אירופים, ולשם כך תציע מאפייני עיצוב כמו דלתות שנפתחות כלפי מעלה ושימוש נרחב בפלדת אל־חלד בתא הנוסעים.

קיה נירו קיה נירו קיה נירו

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
שמות לדגמי פיג'ו
ובכן, רק לסבר את האוזן. הספרה האחרונה בפיג'ו, מסמלת את הדור של הרכב בהתאם לגודל. הפסרה הראשונה מסמלת את הגודל/סגרה. כך שיש לנו 10X, 20X וכדומה. מכאן גם הסיבה שפורשה נאלצו לוותר על 901 ועברו ל 911. לפיג'ו זכויות יוצרים על ה 0 באמצע, כמו שללנציה זכויות יוצרים על הספרות הרומיות בדמיה. הבעיה, כאשר לפיג'ו היה כבר את ה 305 (בדור שהו היו להם רכבים עם שתיים וחצי קופסאות - או מרכב קלסי כמו שרנו קוראת לדגמים האלה לעיתים), הם רכשו את קרייזלר אירופה. בהמשך קראו לרכבים אלה טלבוט (עוד שם גדול מההיסטוריה). הם גילו מפעל באנגליה, עם רכבים מוכנים לשיווק, אולם בתצורת הצ'בק. מסיבה כזו או אחרת, החליטו אז לקרוא לדגם 309 ולא 305 ועוד סיומת ( כמו שעשו עם 307SW) . מכאן, שה 309 תפוס. מדוע קרו לרכב החדש שמיועד לארצות מתפתחות 301, זו כבר שאלה אחרת, ששווה לבחון אותה...
גל , ירושלים  |  11.09.13
לכל התגובות