אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות עתיקות גברו על מדדי המניות המובילים בעשור האחרון צילום: אי פי אי

מכוניות עתיקות גברו על מדדי המניות המובילים בעשור האחרון

מדד מחירי מוצרי היוקרה מגלה כי ההשקעה בהם הניבה תשואה של 430% בתוך עשור. המדד כולו עלה ב־174% באותה התקופה. עם זאת, ההשקעה בזהב, שמחירו עלה ב־273% באותה התקופה, השתלמה יותר. גם המשקיעים בבולים הרוויחו

10.09.2013, 08:34 | סוכנויות הידיעות

ההשקעה במוצרי יוקרה כמו יצירות אמנות, מכוניות עתיקות ואפילו בולים נדירים השתלמה יותר מאשר השקעה במניות לאורך העשור האחרון. עם זאת, השקעה בזהב הניבה תשואה גבוה יותר על פי רוב, מאשר השקעה במוצרי יוקרה.

מדו"ח של חברת הנדל"ן נייט פרנק שפורסם שלשום עולה כי ההשקעה המשתלמת ביותר מבין מוצרי היוקרה היתה במכוניות עתיקות, שמחירן טיפס ב־430% מאז 2003. 

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בנתון מרשים גם חרף העובדה שהמדד המשוקלל שהרכיבה החברה לבדיקת שווי מוצרים אלו זינק ב־174%. לשם השוואה, מדד S&P 500, המשקלל את 500 המניות המובילות הנסחרות בבורסת ניו יורק, עלה ב־64.2% מאז 2003, ומדד פוטסי־100 של בורסת לונדון עלה ב־55% באותה התקופה.

מוצרים אחרים שמחירם רשם עלייה משמעותית הם בולים נדירים שמחירם עלה ב־255% ומטבעות נדירים שמחירם עלה ב־183%. מנגד, מחירי הריהוט העתיק ירדו ב־19%.

מירוץ מכוניות עתיקות (ארכיון), צילום: אי פי אי מירוץ מכוניות עתיקות (ארכיון) | צילום: אי פי אי מירוץ מכוניות עתיקות (ארכיון), צילום: אי פי אי

"הביצועים של מדד ההשקעה במוצרי יוקרה מראים כיצד ההשקעה במגוון פריטי אספנות עשויה להיות דרך מהנה ומועילה לפיזור הסיכון בתיק ההשקעות, במיוחד בתקופה שבה מחירי נכסים רבים מושפעים מאוד מחוסר היציבות בשווקים", נמסר בהודעה של נייט פרנק. המדד של החברה מפורסם מדי רבעון, והוא מורכב מסל דמיוני של פריטים יקרים במיוחד. ברבעון שהסתיים ביוני המשיכו מחירי מרבית המוצרים בסל לעלות, וכאמור, בקצב גבוה בהרבה משל ניירות הערך.

  , צילום: איי אף פי צילום: איי אף פי   , צילום: איי אף פי

המחירים של מוצרי היוקרה לא נפגעו כלל גם לאחר תחילת המשבר הכלכלי העולמי שהחל ב־2008. בחמש השנים

שחלפו מאז טיפס המדד של נייט פרנק ב־40%. לעומת זאת, מחיר המכוניות העתיקות עלה ב־115%, מחיר המטבעות הנדירים עלה ב־83% ומחיר הבולים הנדירים עלה ב־60%.

בנייט פרנק מצביעים על כך שהעלייה במחירי מוצרים מסוימים, דוגמת יינות, נבעה מביקוש גבוה להם מצד קונים המתגוררים באסיה.

בחברה מציינים שעל משקיעים השוקלים להיכנס לשוק היוקרה להביא בחשבון שמחירי חלק מהם עלולים להיות תנודתיים הרבה יותר ממחירי המניות בשל היותם חשופים לאופנות חולפות.

תגיות