אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים להקים עסק? חמש העצות שכדאי לכם להתעלם מהן צילום: כרמית פלר

רוצים להקים עסק? חמש העצות שכדאי לכם להתעלם מהן

תעסיקו אנשים שאתם מכירים, השוק רווי כך אין מקום עבורכם ואתם חייבים להיות זולים יותר מהמתחרים - מצעד העצות הגרועות שנותנים לבעלי עסקים קטנים

15.09.2013, 12:32 | סוכנויות הידיעות

כשמחליטים להקים עסק, לא חסרים אנשים הממהרים לחלק עצות. למעשה, פתאום נראה שלכולם, גם אנשים שרק הכרתם, יש דעה בנוגע לאופן שבו כדאי לכם לפתח את המוצר שלכם, לקדם את השיווק, לנהל את הצד הפיננסי או כל אספקט אחר בחברה.

קראו עוד בכלכליסט

חלק מהעצות מועילות, ועשויות לתרום להצלחה של העסק החדש, אך לא ניתן להכחיש כי מבעד למבול העצות מסתתרות לא מעט עצות גרועות.

נלי אקלף, מנכ"לית CorpNet.com, עסק המספק שירות מקוון להגשת מסמכים משפטיים פרסמה באתר mashable חמש עצות שכדאי להתעלם מהן בכל מחיר.

1. תעסיקו אנשים שאתם מכירים

אקלף מספרת שאנשים רבים טענו בפניה שעדיף לגייס צוות המורכב מאנשים מוכרים – חברים, עמיתים לעבודה או עובדים לשעבר שמכירים וסומכים עליהם. אולם מניסיונה עולה שהחלטות התעסוקה הטובות ביותר תלויות במשרה הספציפית שמנסים למלא. כלומר, חשוב להתמקד בכישורים ובמומחיות הנחוצים באותו רגע לחברה, ולא לנסות ולחבר בין חברים והתאמתם לחברה החדשה. בנוסף, במידה ומתברר כי אין התאמה בין העובד והחברה, ככל הנראה תתקשו לפטר חבר, גם אם אתם מודעים לכך שהוא אינו מועיל לחברה.

2. השוק רווי ואין מקום עבורכם

המפתח להצלחה עסקית לא תמיד תלוי במציאת תחום חדש, אלא בדרך שבה אתם מגדירים את החברה שלכם ואת מקומה בשוק. סטארבקס לדוגמה, לא הייתה החברה הראשונה שמכרה קפה, אבל היא חוללה מהפיכה בתחום בתי הקפה מכיוון שמכרה חוויה שליוותה את שתיית הקפה. גם היום, מספר רב של בתי קפה ייחודיים נפתחים ומצליחים לשגשג, אף על פי שיש סניף של סטארבקס בכל שני רחובות. לכן, במקום להתקשות במציאת רעיון חדש לגמרי, תבחנו את תעשיית היעד שלכם וחפשו היכן יש חסר שאפשר למלא. חשבו מה תהיה הדרך הטובה ביותר למלא את הצורך החסר ותתקדמו עם הרעיון הזה. לא תמיד צריך לסלול כביש חדש, אך חשוב שתדעו להגדיר את עצמכם.

סטארבקס, היו בתי קפה גם לפניו, צילום: אי פי איי סטארבקס, היו בתי קפה גם לפניו | צילום: אי פי איי סטארבקס, היו בתי קפה גם לפניו, צילום: אי פי איי

3. אתם חייבים להיות זולים מהמתחרים

 קל ליפול למלכודת המחירים. עסקים קטנים רבים חשים שהדרך היחידה להתחרות ב"חבר'ה הגדולים" היא להציע מחיר נמוך יותר. העסקים אמנם נוטים לצמוח והלקוחות מרוצים, אך בשורה התחתונה החברה מפסידה כסף כמעט בכל הזמנה. אקלף אמנם מציינת כי חשוב להשיג לקוחות, אך משיכתם על בסיס מחירים לא יציבים רק תסתכם בצניחה למטה. מציאת דרכים להענקת ערך ללקוחות מועילה יותר בטווח הארוך על פני הורדת מחירים. זכרו, תמיד יכול להגיע מישהו שיהיה מוכן להוריד את המחיר אף יותר. עליכם למצוא דרך לבלוט, ואז לעבוד קשה ככל האפשר כדי להיות יוצאי דופן באותם תחומים ייחודיים.

4. המדיה החברתית היא בחינם

טענה שחוזרת על עצמה לא מעט היא שכיום קל יותר להקים עסק קטן, זאת מכיוון שרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר מאפשרות שיווק בחינם. אמנם לא צריך להשקיע פני כדי להצטרף לפייסבוק או לפתוח חשבון בטוויטר, אך ההצטרפות לרשתות הללו מחייבת שעות רבות של השקעה, בראשה יצירת תוכן חדש לעיתים תדירות. במילים אחרות, המדיה החברתית דורשת מחויבות תמידית.

5. חייבים להוציא כסף כדי להרוויח כסף

ניתן ואפשר לחסוך עלויות בשלבים הראשונים של הקמת עסק, לדוגמה, פתיחת המשרד בדירת המגורים. נכון, כולנו חושבים לעיתים שהמצב יכול להיות הרבה יותר טוב לו רק היה לנו את הכסף לרכוש כל מיני פריטים, אך המחשבה שזריקת כסף על בעיה תפתור אותה, היא ביסודה לא בריאה. לפעמים, חשיבה ואסטרטגיה יצירתיות יעילות בהרבה מפנקס צ'קים. חשוב ללמוד את ההבדל בין הוצאת כספים והשקעה בעסק. כסף כמובן יכול לקדם עסק במהירות, אך רק כאשר מוציאים אותו על אותם הדברים שייצרו כסף בתמורה.

לסיכום, אנשים תמיד יעניקו לכם עצות, חלקן טובות ואחרות גרועות. חשוב עם זאת לעולם לא לשכוח שאתם האחראיים. אפשר להתחשב בדעות של אחרים, אך כדאי לעשות זאת בהתאם לניסיון, אמונות ומערכת הערכים שלכם. זכרו, ההחלטות הסופיות תמיד יתקבלו על ידכם, כך שלא תוכלו להאשים אחרים במתן עצות גרועות.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
התייחסות נוספת לעצה מספר 5
כבעלים של משרד המטפל בעסקים קטנים לרוב : כאשר מקימים עסק חדש בעיקר אם מדובר בתחום חדש ולא בתחום בו עבדתם משך שנים כשכירים אינכם יודעים עדיין כיצד הוא יצליח ואם בכלל יצליח. לכן כדאי ככל שניתן לפעול בחסכנות בהתחלה : 1. לא להוציא כסף על תשתיות אלא אם הן הכרחיות, (לדוגמה אתר אינטנרט שאינו יקר אך לעתים העסק מתבסס עליו לצורך השגת לקוחות), לדוגמה אם ניתן שלא להקים משרד בהתחלה אין צורך להקים משרד, לחילופין ניתן לשכור חדר במשרד קיים עם אפשרות ליציאה בתשלום קנס מינימלי. 2. השקעת זמן בפרסום ולא כסף, לדוגמה באמצעות מאמרים מקצועיים וכדומה. 3. כדאי מאוד להמשיך בעבודה הקבועה עד אשר מצליחים לייצב את העסק, הרבה מאוד בעלי עסקים פותחים עסק במחשבה שהנה הם הופכים לבעלי עסק עמידים בין לילה. אמנם ניהול עסק דורש ניסיון בניהול, שיווק, תפעול אנשים ועוד ועוד. לעתים כדאי להתחיל בקטן. מי שמקים עסק מצפה לו הרפתקאה ואם הוא יצליח אולי גם ביטחון כלכלי, אבל אין לקחת כמובן מאליו את הצלחת העסק וכדאי לנהוג בחוכמה ולא בפזיזות. בהצלחה לכולם
שור רואי חשבון , תל אביב  |  17.09.13