אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קפצ'ור - הג'יפון החדש של רנו הוא קוטל ג'וקים

החדש של רנו עשוי לכבוש את הישראלים, שמוכנים להתפשר על מרווח פנימי כדי לשבת גבוה, לפחות עד שיגיעו המתחרים

16.09.2013, 08:46 | תומר הדר

לפני שלוש שנים ענף הרכב הישראלי נבהל עד עמקי נשמתו בגלל ג'וק. ניסאן ג'וק. על השם ניתן כמובן להתבדח, אך המציאות השיווקית שהביא עמו הג'וק היתה מציאות מורכבת ששמה את כל הקלפים בידיה של היבואנית, קבוצת קרסו: לראשונה הוצג בישראל דגם שהתחרה ישירות במכוניות המשפחתיות ונמכר היטב - וכל זה בלי לנסות ולחדור לציים של חברות הליסינג. כיצד עשו זאת? ובכן, הג'וק היה מבוסס על פלטפורמה קיימת של רנו וניסאן שמשמשת למכוניות סופר־מיני כמו הקליאו. כך ניתן לייצר רכב כביש־שטח קטן יחסית ולתמחר אותו במחיר שמקביל למחירה של מכונית משפחתית גדולה יותר - מה שהפך את הג'וק לאלטרנטיבה נועזת לכל מכונית משפחתית בעלת מנוע 1.6 ליטרים. הג'וק לא היה נטול פגמים - העיצוב אמנם היה נאה, אך תא הנוסעים היה צפוף וזול.

  

לרוכשים זה לא הפריע, העיקר שיהיה להם ג'וק בבית. בנוסף לכך, כמעט כל מתחרותיה של ניסאן, כולל החברה־האחות רנו, לא ממש התכוננו ליצירתו של סגמנט חדש בשוק הרכב העולמי, מה שהשאיר את הזירה העולמית וגם את הזירה הישראלית פתוחה לחלוטין להשתלטות ג'וקים שהתרבו כמעט ללא הפרעה במשך שלוש שנים בכבישי ישראל. אלא שכעת המציאות שונה, והסנונית הראשונה שמגיעה לישראל מבין מתחרותיה של ניסאן היא דווקא מכיוונה של החברה־האחות של ניסאן - רנו.

מבט מבפנים מבט מבפנים מבט מבפנים

תנוחת ישיבה מצוינת

רנו קפצ'ור מבוסס על אותה פלטפורמה בדיוק כמו ניסאן ג'וק, אך בשונה מניסאן, שבחרה בעיצוב שאוהבים או שונאים, ברנו העדיפו עיצוב יותר פשוט וגם יותר הרמוני. הקווים הנקיים של הקפצ'ור משתדלים לא להכעיס אף אחד ומזכירים היטב את אלה של רנו קליאו, שעל הפלטפורמה שלה הוא מבוסס. מרווח הגחון צנוע, אך הגלגלים גדולים, כנדרש בעדות הג'יפונים העירוניים. כדי להמחיש את יכולת השטח הסמויה של הקפצ'ור, שאגב אינה קיימת כלל מאחר שלקפצ'ור אין מערכת הנעה כפולה, בתי הגלגלים מחופים בפלסטיק שחור ונוקשה וחלקו הקדמי של הפגוש מוגן בפלסטיק שחור דומה, שבו מושתל צמד פנסי ערפל מסיביים.

בפנים, קשה להאמין שהקפצ'ור הוא בן דוד רחוק של ניסאן ג'וק. הפלסטיקים הדלים הוחלפו בתא נוסעים איכותי בהרבה, שמזכיר את זה של רנו קליאו החדשה. גם כאן רוב הפונקציות העיקריות של מערכת השמע נשלטות באמצעות מסך מגע גדול, וההגה הבשרני והנוח מאפשר תנוחת ישיבה מצוינת ביחד עם המושבים שמאפשרים שפע של אפשרויות כוונון. גימיקים מדליקים? לג'וק יש תא כפפות מעניין. באמת. הוא נשלף באופן ייחודי, כמו מגירה, מתוך לוח המחוונים. אך קרבת הדם לקליאו אינה טומנת בחובה רק יתרונות: פלטפורמת הקליאו מכתיבה לנהג ולנוסע מפגשי כתפיים אינטימיים. על הנהג והנוסע להביא בחשבון שתא הנוסעים של הקפצ'ור אינו מרווח במיוחד, מה שמתבטא בתא מטען קטן למדי. בנוסף, הקפצ'ור מצויד רק בארבע כריות אוויר.

לרנו קפצ'ור יש מנוע זעיר. 1,197 סמ"ק בלבד. זעיר, אבל ממזר. יש לו גם מגדש טורבו שמאפשר לו להפיק 120 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. אמנם לא מדובר כאן בשילוב הרהוט שניתן למצוא ברכבי פולקסווגן, אך הצמד פועל היטב ביחד ומאפשר לקפצ'ור להפיק ביצועים נאים. עם זאת, משקלו של הקפצ'ור, 1.3 טונות ללא נוסעים, נותן את אותותיו, וכאשר המנוע הקטן מתאמץ, צריכת הדלק עולה לליטר אחד לכל 8.7 ק"מ, תוצאה לא מבריקה לרכב בעל מנוע כה זעיר. הנסיעה עצמה נוחה, אך לא נטולת פגמים. בנסיעות בין־עירוניות הקפצ'ור שקט מאוד ורמת הנוחות גבוהה, אך בנסיעות עירוניות חישוקי הגלגלים הגדולים גובים מחיר מן הנוסעים בדמות ירידה ברמת הנוחות. בסך הכל, הקפצ'ור נופל ביכולותיו ממכונית משפחתית, כגון רנו פלואנס, אך בהחלט עולה ברמת נוחות על המתחרה העיקרי, ובינתיים היחיד - ניסאן ג'וק.

רנו קפצ רנו קפצ'ור רנו קפצ

בסופו של דבר, רנו קפצ'ור אינו עוד ג'יפון עירוני בזרם של ג'יפונים עירוניים מבית שברולט, פיז'ו ואופל הצפויים להגיע לישראל בעתיד. מדובר ברכב בעל חשיבות שיווקית גבוהה. יבואני הרכב יודעים היטב שכיום, כששוק הרכב הישראלי וגם השוק האירופי רוויים והמצב קשה, כדי למכור מכוניות צריך להרחיב את גבולות הגזרה של הנישות השונות באמצעות דגמים חדשים שיפתו את הרוכשים. יתרה מזאת, בימים אלה מחכים יבואני רכב רבים בכליון עיניים להגעתם של מתחרים חדשים לג'וק, כדי לנסות ולהבין האם בשוק הרכב הישראלי יש מקום לג'יפונים שאינם מצוידים בעיצוב שערורייתי, והקפצ'ור הוא הראשון בזרם.

המתחרות קוטלי ג'וקים נוספים רנו קפצ'ור היא רק הסנונית הראשונה במבול של ג'יפונים מעוצבים שצפויים לנחות בישראל בחודשים הקרובים תומר הדר, 2 תגובותלכתבה המלאה

בנוסף, הקפצ'ור נכנס לנישה קשה בשוק: זו של הרכבים המשפחתיים. יבואני הרכב יודעים שכיום, פרט לחברות הליסינג, מעטים הם הרוכשים שבוחרים במכונית משפחתית בעלת מנוע 1.6 ליטרים ומחפשים אלטרנטיבות להציע לצרכן הפרטי. מחירו של הקפצ'ור לא נקבע במקרה כך שיהיה כמעט זהה לזה של מכוניות משפחתיות - הוא מיועד להתחרות בהן ישירות ולנסות לזנב במכירותיהן. בנוסף, הקפצ'ור אמור להיות מוצר־על מותגי, כלומר כזה שלא ייתפס בהכרח כתוצר מובהק של חברת רנו, כמו הקליאו לדוגמה אשר נושאת את שמו של דגם ותיק במערך דגמיה של רנו, אלא כדגם נחשק בפני עצמו שאינו קשור לחברה־האם, בדיוק כפי שהג'וק, פרי יצירתה של יצרנית שמעולם לא נהנתה בארץ מהצלחה יוצאת דופן, הצליח להתנתק מהזהות המותגית של ניסאן. כמו כן, בדומה לג'וק, גם הקפצ'ור אינו מיועד להימכר במספרים גדולים לציי הרכב.

נוסחת המחיר

הנטל השיווקי הרובץ על כתפיו של הקפצ'ור גדול. האם הוא יעמוד במשימה? בדומה לניסאן ג'וק, מדובר כאן בג'יפון במחיר משפחתי, נוסחה שפועלת היטב על הצרכן הישראלי שמוכן להתפשר מעט על מרווח פנימי כדי לשבת גבוה, אך בשונה מן הג'וק, לקפצ'ור יש מראה פחות אגרסיבי ותא נוסעים יותר איכותי. הקפצ'ור אינו מושלם, אך מדובר בדיוק בנוסחה שתצליח לדבר אל לבם של הקונים שהתקשו לרכוש ג'וק בגלל עיצובו המוחצן ותא הנוסעים הפשוט, מה שיבטיח ליבואנית אחיזה גבוהה בשוק הג'יפונים העירוניים, לפחות עד הגעת גל המתחרים.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
גם אני חשבתי שרנו מובילה בתקלות אך להפתעתי גיליתי שהמובילה היא:
פולסווגן (גולף, סקודה,פולו, סיאט,פאסאט, ג'טה) לא יאמן כמה המכוניות האלו בעיתיות ומבלות את רוב זמנם במוסך במיוחד אלו בעלות התיבה כפולת המצמד מסוג DSG7. תבדקו ותגלו שלא תמצאו אפילו רכב אחד מהקבוצה הזו עם הגיר הזה שהגיע ל 40000 ק"מ בלי שהחליף מצמדים בגיר או מח גיר או גיר וזה בדוק! בצעו חיפוש בגוגל וביוטיוב וכתבו DSG 7 ויחשכו עינכם
ערן , כפר סבא  |  25.01.14
לכל התגובות