אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לטוס לחו"ל בזול ולא לקחת ארנק צילום: עמית שעל

mobile 2014

לטוס לחו"ל בזול ולא לקחת ארנק

תחרות הסטארט־אפים של "כלכליסט" מארחת מדי שנה את ההבטחות הגדולות בענף בישראל. אלה הן כמה מהחברות שהשתתפו בעבר והספיקו מאז לצבור פופולריות עצומה ולהתרחב למדינות נוספות

16.09.2013, 08:20 | אסף גלעד

Hulyo: לקראת השקה בשלוש מדינות נוספות

להזמין טיסה בדקה שאחרי הדקה התשעים

נדמה שאין מדינה מלבד ישראל שבה סטארט־אפ כמו Hulyo היה יכול לצמוח. יש משהו ישראלי מאוד ברעיון הזה של ניצול השלב שאחרי הדקה התשעים - השעה עשר בלילה, שעה שבה סוכני הנסיעות הולכים לישון ואין מה לעשות בעודפים שהצטברו עד הבוקר שלמחרת. לדקה התשעים ושלוש הזאת נכנסת Hulyo, אפליקציה ישראלית שמציעה טיסות ברגע האחרון מהשעה עשר בלילה.

גיורא מנדל, מייסד אפליקציית Hulyo, צילום: עמית שעל גיורא מנדל, מייסד אפליקציית Hulyo | צילום: עמית שעל גיורא מנדל, מייסד אפליקציית Hulyo, צילום: עמית שעל

במהלך השנה שעברה על Hulyo מאז נחשפה לראשונה בתחרות הסטארט־אפים הקודמת של "כלכליסט" היא צברה פופולריות רבה, ובימי החג האחרונים היא חצתה לראשונה את רף 450 אלף ההורדות. הימים האחרונים, שבהם רשם מספר העוברים בנתב"ג שיאים חדשים, הפכו גם לימי השיא של Hulyo בזכות 2,000 הורדות ביום וכ־45 אלף כניסות בכל ערב. מיד לאחר ראש השנה קרסה האפליקציה לכשעה משום ש־7,000 משתמשים נכנסו בו־זמנית לשירות.

את הנהירה הגדולה לאפליקציה דווקא בשעה עשר בלילה יש לייחס לא רק לכבוד שרוחשת Hulyo כלפי סוכני הנסיעות, אלא להתראה שהיא משדרת ללקוחותיה באותו הזמן. התראות שמתקבלות מאפליקציות נחשבות בדרך כלל למטרד, אבל כשהן מבשרות על הצעה לטיסה מוזלת ליעד קרוב, הן מצליחות לפתות ישראלים רבים. "אנחנו מנצלים את ההתראה הזאת ומשתמשים בה", סיפר ל"כלכליסט" מנכ"ל ומייסד Hulyo גיורא מנדל. "יש כמה אנשים שמתעצבנים מכך, אבל הרוב משתמשים בה כי זה הסוד של Hulyo: ההתראה היא הגונג שפותח את יום העסקים שלנו".

החברה נחשבת לרווחית מהיום הראשון ומכניסה מיליוני שקלים בחודש. כיום 50% ממחזור ההכנסות מגיעים מרשת הפרסום של האפליקציה ולא רק מטיסות. ב־Hulyo מתכננים להשיק בקרוב אפשרות להזמין חדרים בבתי מלון ברגע האחרון ולהתרחב לחו"ל. "עד כה לא צצו לנו מתחרים בעולם", אומר מנדל. "אנחנו מתכננים כעת פריצה בשלוש מדינות שהמאפיינים של האוכלוסייה המקומית בהן מזכירים את הספונטניות של הישראלים".

מוצר: אפליקציה לרכישת טיסות מוזלות בשעות הלילה

מייסדים: גיורא מנדל (מנכ"ל) ודוד רשתי

עובדים: 2 + 6 מתכנתים מחברה חיצונית

גייסה: 300 אלף דולר מגוליבר, שבבעלות קבוצת מרקום

מיקום: אור יהודה

 

MyCheck: שיתופי פעולה עם ישראכרט וPayPal

ארנק סלולרי למסעדות בעולם

גם MyCheck, שזכתה במקום השני בתחרות הסטארט־אפים הראשונה של "כלכליסט" לפני שנתיים, הגיעה רחוק בזמן שחלף מאז. אתמול נחשף ב"כלכליסט" כי החברה גייסה 4 מיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטיים בהשתתפות המשקיעים הקיימים בר רפאלי, אמה ציפי רפאלי, משפחת ורטהיימר, משפחת סבן, יואב חרל"פ, ממייסדי כלמוביל, ומשפחת אלרואי. לפני כן גייסה החברה 1.85 מיליון דולר מאותם משקיעים.

שלומית קוגלר, צילום: אוראל כהן שלומית קוגלר | צילום: אוראל כהן שלומית קוגלר, צילום: אוראל כהן

MyCheck החלה את דרכה כאפליקציה עצמאית לתשלום סלולרי במסעדות, ברים ובתי קפה, אך בתקופה האחרונה צמחה בזכות שיתוף פעולה עם חברות תשלומים כמו ישראכרט בישראל ו־PayPal בבריטניה. היא נחשבת כיום לאחת מהאפליקציות היחידות שמאפשרות ללקוחות לשלם מהסלולר בבתי עסק באמצעות חיבור לסוגי הקופות הנפוצים, ובהם מיקרוס וריטליקס, מבלי להזדקק לכרטיס אשראי או מזומן בו־במקום. כמו כן, הלקוח יכול לצפות בהזמנה שלו בזמן אמת ולפצל חשבונות במידת הצורך.

PayPal מפיצה את MyCheck כמרכיב באפליקציית התשלומים המקומית שלה בקרב 20 בתי עסק בלונדון, שהמפורסם בהם הוא רשת המסעדות התאילנדיות Busaba, ובימים אלה היא מתרחבת ומוסיפה 140 עסקים בעיר. החברה משרתת כיום 30 בתי עסק בניו יורק ובקרוב תשיק פתרונות תשלום גם למוניות שיתחרו ב־Get Taxi

הישראלית.

מוצר: אפליקציה לתשלום בסלולר

מייסדים: שלומית קוגלר, ארז שפץ, טל צבי נתנאל ואסף ורטהיימר

עובדים: 30

גייסה: כ־6 מיליון דולר מבר רפאלי, משפחת ורטהיימר, אריה סבן ויואב חרל"פ

מיקום: תל אביב

ZooZ: נושאים עיניים לחברות הענק העולמיות

ממשק התשלומים של האפליקציות המצליחות

Zooz, אפליקציית תשלומים ישראלית נוספת, גם היא יוצאת תחרות הסטארט־אפים הראשונה של "כלכליסט".

 

רק לפני ארבעה חודשים היא השלימה גיוס של 2 מיליון דולר מקרן Xseed מקליפורניה, וכיום היא נחשבת לאחת מפלטפורמות הפיתוח המובילות לממשקי תשלומים עבור אפליקציות סלולריות. הממשק שלה מאפשר למפתחי אפליקציות מסחר אלקטרוני בסלולר לשלב תמיכה בתשלום בכרטיסי אשראי, ב־PayPal ובמגוון רחב של ארנקים אלקטרוניים. בנוסף, היא מספקת שירות עיצוב והתאמת ממשק תשלום ייעודי לאפליקציות ספציפיות וכן אלגוריתם המציג עבור המשתמש את אמצעי התשלום המומלץ ביותר עבורו, בהתחשב בנתוני המיקום או בהיסטוריית הרכישה שלו.

אורן לוי, ממייסדי החברה, צילום: אוראל כהן אורן לוי, ממייסדי החברה | צילום: אוראל כהן אורן לוי, ממייסדי החברה, צילום: אוראל כהן

כיום הגיעה Zooz למעמד שבו היא מתחרה בפלטפורמות תשלומים סלולריות גדולות כמו Stripe ו־Paymill, אך אלה אינן מספקות שירות התאמת ממשקים לאפליקציות כפי שהיא עושה לאפליקציות אייפון, אנדרואיד ו־HTML5.

עם הלקוחות של Zooz נמנות Hulyo , ש־Zooz מאפשרת לה ממשק תשלומים אונליין, וכן אפליקציית בתי המלון Blink Hotels, שנרכשה על ידי גרופון לפני כשבוע.

כעת מתקדמים בחברה בשלב הבא: להשתמש בידע שצברו מהפלטפורמה לסליקה סלולרית כדי לגבות תשלום ממשתמשים באופן שישרת גם ענקיות מסחר אלקטרוני וקמעונאות.

Zooz תציע למשתמשים ברוסיה, למשל, חיוב דרך פלטפורמת קיווי - היא ה־PayPal המקומי - או תתאים את סוג המטבע המחויב למקום שבו מתגורר הלקוח כדי שלא ייאלץ להמיר כסף.

מוצר: מערכת סליקה ותשלומים לאפליקציות סלולריות ואתרי מסחר אלקטרוני

מייסדים: אורן לוי, רונן מורצקי וניר זוהר

עובדים: 16

גייסה: 3.5 מיליון דולר מאקסיד, רודיום, אילון תירוש, קימא ויובל טל

מיקום: תל אביב

Cellrox: הקדימו את סמסונג ורד בנד

סלולרי אחד, כמה משתמשים

הסטארט־אפ Cellrox, אחד הזוכים בתחרות של השנה שעברה, הוכיח השנה כי הפתרון שפיתח ליצירת סביבות עבודה שונות על גבי אותו טלפון (למשל, סביבה אחת להורים ושנייה לילדים) היה חידוש יעיל ושימושי שהקדים את כולם.

במהלך השנה נחשפו פתרונות דומים של חברות גדולות כמו VMware, סמסונג ואפילו רד בנד הישראלית, שכמעט נרכשה על ידי יבמ. אבל Cellrox היתה שם לפני כולi, וכבר כיום היא מנהלת משא ומתן עם מפעילות ויצרניות סלולר ליצירת פתרון שיהיה קל וגמיש יותר מזה של המתחרות הגדולות, ולא יכביד על פעילות הטלפונים הסלולריים או יפגע בביצועיהם.

רנית פינק, ממייסדי Cellrox, צילום: אוראל כהן רנית פינק, ממייסדי Cellrox | צילום: אוראל כהן רנית פינק, ממייסדי Cellrox, צילום: אוראל כהן

בתחילת השנה גייסה Cellrox קרוב ל־5 מיליון דולר בהובלת הקרן הרוסית רונה כדי ליישם את האסטרטגיה שלה בשוק. עד סוף השנה הם מאמינים שהשוק כבר ייראה שונהלחלוטין.

מוצר: מערכת וירטואליזציה המייצרת סביבות עבודה שונות על אותו סמארטפון

מייסדים: עומר איפרמן, ד"ר אורן לעדן ורנית פינק

עובדים: 20

גייסה: 6.2 מיליון דולר מאונ' קולומביה, קרן רונה ופרביז'

מיקום: בני ברק

  • לפרטים והרשמה לתחרות הסטארט אפים של "כלכליסט": לחצו כאן

     

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות