אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: ביום חמישי נחזור להשבית את טיסות היום לאילת צילום: סיוון פרג'

אל על: ביום חמישי נחזור להשבית את טיסות היום לאילת

החברה הודיעה כי תעניק פיצוי כספי ללקוחות שטיסותיהם לא יתקיימו. הסיבה, לטענתה: מתווה הנחיתות החדש שנקבע על ידי רשות התעופה האזרחית אינו בטיחותי. הערכות גורמים בענף: הסיבה היא חוסר רווחיות או התנצחות עם רשות התעופה ומשרד התחבורה

24.09.2013, 12:35 | גיל קליאן

סאגת הטיסות של אל על לאילת נמשכת – החברה הודיעה היום כי החל מ-26 בספטמבר היא לא תבצע יותר טיסות יום לאילת. החברה הודיעה כי תעניק פיצוי כספי ללקוחות שטיסותיהם לא יתקיימו. הסיבה לכך היא טענת החברה כי מתווה הנחיתות החדש שנקבע על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) אינו בטיחותי מספיק. בארקיע וישראייר דווקא מצאו את המתווה בטיחותי מספיק, והן ימשיכו לבצע טיסות.

קראו עוד בכלכליסט

טענות הבטיחות של אל על נדחו בעבר על ידי כמה גורמים בענף, ויו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, שיגר מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, לפני כשבועיים בו נכתב: " אמש, כולנו עקבנו "בדאגה" אחר הודעתה של חברת אל על כי היא מפסיקה את טיסותיה לאילת מ"שיקולים של בטיחות". תיבלו את ההודעה במונחים כמו, סימולציה וקברניט בכיר והגישו את מנת ה"שיקולי – בטיחות" לציבור. ובכן, אדוני השר, אתה, אני ורבים בענף יודעים שהסיבה המרכזית של אל על להפסקת הטיסות היא חוסר רווחיות ותו לא. אני בטוח שעשו לך "מעשה פולישוק". אני בטוח שהגורמים השונים בענף הציגו בפניך מצגות עם פירוטכניקה מדהימה והוליכו אותך שולל, כפי שהם מנסים כעת להוליך שולל את הציבור בכך שהקו לאילת אינו בטיחותי".

מטוס אל על באילת, צילום: סיוון פרג מטוס אל על באילת | צילום: סיוון פרג' מטוס אל על באילת, צילום: סיוון פרג

היו גם גורמים בענף שהעריכו כי הסיבה לביטול הטיסות של אל על היא התנצחות עם רת"א ומשרד התחבורה, אך לדברי מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, "הדבר היחידי שקשור לנושא הזה הוא בטיחות הנוסעים. כל ורסיה אחרת או ניסיון לשייך את זה לנושאים אחרים הוא מניפולציה לא רלוונטית".

הסאגה החלה לפני כשבועיים, עם הודעה דרמטית של אל על על השעיית טיסות בגלל המתווה החדש לנחיתות – שנדרש בגלל הצבת סוללת כיפת ברזל באילת. אל על טוענת כי השינוי במסלול הטיסה בשעות היום, שאינו תקף בלילה, בוצע בחופזה, וכי בקשות החברה לקבלת נתונים על הבדיקות והערכות הסיכונים לא נענו על ידי רת"א. לטענת אל אל, השינוי בוצע בערב ראש השנה, כאשר לחברה נותר כשבוע בלבד להיערך לכך.

בתגובה אישרה רת"א לאל על להמשיך לטוס במתווה הישן על מנת לספק זמן נוסף לאל על להיערך למתווה הנחיתות החדש, אך כעת עולה מהודעת החברה כי המתווה החדש עדיין לא מקובל עליה, והיא מעדיפה להפסיק את הטיסות.

בהודעת אל על היום נמסר כי "על פי דו"ח ממצאי טיסת בדיקה שבוצעה על ידי רת"א נמצא כי "הגישה למסלול הנחיתה היא על מגבלת המעטפת... הגישה כולה מתוכננת להתבצע על מגבלות המטוס... חתך טיסה זה לא משאיר הרבה מקום לטעויות, למקרים ותגובות בעיקר בתקלות." לדעת אל על, מסקנות אלה נכונות לכל התהליכים החדשים. הם מוסיפים כי "שילוב התהליך האווירי החריג עם העובדה כי שדה התעופה באילת הינו שדה מיוחד המשופע באילוצים שונים ועם תשתית קרקעית מגבלתית, מעלה את רמת הסיכון הבטיחותי הכולל בביצוע טיסות היום לאילת לרמה שאינה הולמת טיסה בתעופה אזרחית".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אל על טסה בזמנו לשדה הישן של הונג קונג ששם המילה בטיחות לא היתה קיימת כלל
אל על ניסתה להפיל את ארקיע וישראייר ע"י הורדת הכנסותיהם בקו "הלחם והחמאה" שלהם אך מי שלא יכול היה לשאת בהפסדים זה היא עצמה. כרה בור לחברו ו... עכשיו מנסים לצאת מהבוץ בתרגילי יח"צנות. במקום להתרכז במלחמות אבודות צריך להתרכז בהתייעלות - בשכר טייסים, בשכר מנהלים בכירים ובעלות תפעול הטיסות. בדרך שבה אל על הולכת היא על סף קריסה כלכלית. אני חושש לגורל למעלה מ12000 ש"ח ששילמתי להם עבור טיסה בפסח. לעולם לא עוד.
זה נראה כתירוץ שקוף  |  24.09.13
4.
בטיחות נוסעים? הצחקתם אותי ...
הכל שקרים ! לאל על חסר מטוס 737 שיבצע את טיסות הבוקר לאילת לכן היא מבטלת את הטיסות מחוסר ברירה ומחוסר כדאיות כלכלית. לפני כ-4 חודשים אל על הוציאה לטיסה מטוס נוסעים מדגם 747 שהיה מלא עד אפס מקום כ-420 נוסעים לאחד מיעדיה באירופה לאחר שהיה בבדיקה תקופתית ארוכה ובשיפוצים מסיביים בתעשיה האווירית ויצא מיד לטיסה סדירה ללא ביצוע טיסת מבחן ובדיקות מתאימות וזאת מפאת חוסר במטוס גדול לאותו היום לכן החליטה ההנהלה להטיס מספר טכנאים מטעמה הלוך חזור על מנת לנסות להתמודד עם כשלים טכניים במהלך הטיסה. הטיסה נדחתה במספר שעות על מנת שצוות הטכנאים של אל על יוכלו לסיים להרכיב את המושבים ואת פנים המטוס. הטיסה היתה סכנה בטיחותית גדולה לכלל הנוסעים ולאנשי הצוות. תקלות רבות בגופים המכניים בטיסה ,קפיצת נתיכי חשמל רבים שלא לדבר על מערכות הנוסעים שכלל לא עבדו - כל אלה גרמו להשבתתו המיידית של המטוס עם נחיתתו בתל אביב. אם כך - מי דואג לבטיחות הנוסעים והצוות ???
עובד מודאג מאוד , תל אביב  |  24.09.13
לכל התגובות