אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההרפתקה של האצ'יסון בשוק הסלולר הישראלי צילום: עמית שעל

ההרפתקה של האצ'יסון בשוק הסלולר הישראלי

האצ'יסון ומפואה של לי קא־שינג היתה המשקיעה המובילה בקבוצה שזכתה במכרז להקמת אורנג', הרשת הסלולרית השלישית בישראל ב־1997 - השקעה מסוכנת שהולידה דיבידנדים שמנים

30.09.2013, 06:45 | אופיר דור

האצ'יסון ומפואה של לי קא־שינג היתה המשקיעה המובילה בקבוצה שזכתה במכרז להקמת הרשת הסלולרית השלישית בישראל ב־1997.

בתחילה נחשבה ההשקעה של האצ'יסון למסוכנת כיוון שהתפיסה בשוק היתה כי אין מקום לשחקנית נוספת בשוק הישראלי. השחקניות הקיימות, סלקום ופלאפון, היו חברות חזקות והכניסה דרשה ממנה השקעה של כמיליארד דולר.

לי קא שינג, צילום: בלומברג לי קא שינג | צילום: בלומברג לי קא שינג, צילום: בלומברג

בסופו של דבר החזיקה האצ'יסון בשליטה בפרטנר (51%) במשך עשור, מהשקת הרשת בתחילת 1999 ועד ל־2009. במהלך תקופה זו הפכה פרטנר לחברת הסלולר השנייה בגודלה מבחינת נתח שוק והאצ'יסון זכתה לדיבידנדים שמנים. בראיון שנתן מנכ"ל פרטנר לשעבר עמיקם כהן, שניהל את החברה בשנים 1999–2006, אמר כי "אפילו הזקן בכבודו ובעצמו, לי קא־שינג בעל הבית, התבטא יותר מפעם אחת שפרטנר היתה סיפור ההצלחה הכי גדול של האצ'יסון".

ב־2009 רגש אילן בן דב את השליטה בפרטנר תמורת 5.3 מיליארד שקל. כחלק מהעסקה הוא קיבל מהאצ'יסון הלוואה של 300 מיליון דולר. לאור החוב הגדול שצבר בן דב, היתה קרובה האצ'יסון ב־2012 לשוב ולרכוש את השליטה בחברה, אך בסופו של דבר נסוגה והחברה נמכרה לחיים סבן. כחלק מהמכירה לסבן, הסכימה האצ'יסון לדחות את הפירעון של הלוואת הבעלים שנתנה מ־2014 עד שנת 2019.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות