אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הקפה: עלית ואסם נחלשות; קראפט פודס בעלת המותג ג'ייקובס מתחזקת

שוק הקפה: עלית ואסם נחלשות; קראפט פודס בעלת המותג ג'ייקובס מתחזקת

לפי נתוני סטורנקסט, קטגוריית הקפה, הכוללת קפה נמס וקפה טחון, מגלגלת 726 מיליון שקל בשנה, כאשר שטראוס גרופ עדיין מובילה אותה בפער גדול מהמתחרות ומחזיקה 58%, בעוד אסם מחזיקה 27% וקראפט פודס 7% בלבד.

30.09.2013, 08:37 | אורנה יפת

עלית, המובילה את שוק הקפה, ואסם, השחקנית הגדולה השנייה בקטגוריה, נחלשות במעט, בעוד קראפט פודס בעלת מותג הקפה ג'ייקובס המופץ על ידי דיפלומט מתחזקת - כך עולה מנתוני סטורנקסט. לפי הנתונים מגלגלת קטגוריית הקפה, הכוללת קפה נמס וקפה טחון, 726 מיליון שקל בשנה, כאשר שטראוס גרופ עדיין מובילה אותה בפער גדול מהמתחרות ומחזיקה 58%, בעוד אסם מחזיקה 27% וקראפט פודס 7% בלבד.

למרות נתח השוק הנמוך שלה, קראפט פודס הציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר בקטגוריה - 18.8% בשנה האחרונה (בין יולי 2012 ליוני 2013) - בעוד שטראוס ירדה ב־0.9% ואסם ירדה ב־0.1%. ג'ייקובס מתחזק בעיקר בקטגוריית הקפה הנמס, שכוללת את הקפה המיובש בהקפאה ואת האבקות - שם הוא מתמודד מול טייסטרס צ'ויס ועלית קפה.

בקטגוריה זו, המגלגלת 415 מיליון שקל בשנה, מחזיק ג'ייקובס 12% מהקטגוריה ומציג צמיחה של 13% בשנה האחרונה, בעוד קפה נמס עלית שמהווה 31% מהקטגוריה ירד ב־1.3%. טייסטרס צ'ויס, שמחזיק גם הוא בנתח שוק של 31%, ירד ב־1.9%. כוחה של עלית ירד בעיקר בקטגוריית המיובש בהקפאה, הקטגוריה הרווחית ביותר בשוק הקפה - בשנה החולפת סבלו מותגי הקבוצה בקטגוריה זו מירידה של 25%, למרות השקת הקפה המיובש בהקפאה בפחית שקופה. גם אסם נחלשת מעט בקטגוריה ויורדת ב־2%.

תגיות