אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צוקרברג חושף: כך ניתן להוזיל פי מאה את החיבור לאינטרנט צילום: בלומברג

צוקרברג חושף: כך ניתן להוזיל פי מאה את החיבור לאינטרנט

מנכ"ל פייסבוק הציג את העקרונות הבסיסיים של מיזם internet.org להנגשת הרשת למשתמשים בעולם השלישי. בסרטון חדש שפורסם הוא קורא לדחיסת נתוני מובייל, פיתוח מכשירים מוזלים וייעול תעבורת רשת

01.10.2013, 11:28 | נמרוד צוק

מיזם internet.org שמוביל מארק צוקרברג פרסם סרטון ראשון בו מוצגת התוכנית להנגשת החיבור לאינטרנט לאוכלוסיות עניות במדינות מתפתחות.

קראו עוד בכלכליסט

"כשהקמתי את פייסבוק יכולתי לעשות זאת, כי היתה לי גישה לאינטרנט ולכמה כלים בסיסיים שנתנו לי מה שהייתי זקוק לו", אומר צוקרברג בסרטון. "אם נגיע לנקודה בה לכל אחד בעולם יש גישה לאותם משאבים, כל האנושות תוכל להרוויח מהחדשנות, הרעיונות והעבודה הקשה של מיליארדי בני אדם".

"העתיד של כלכלת העולם היא כלכלת הידע. דמיינו עולם בו לכל אחד יש גישה לחינוך ומידע בריאותי, עולם בו חוואים יכולים להשתמש באינטרנט כדי למצוא מידע שיעזור להם לשפר את היבולים וסטודנטים יכולים להיעזר בוויקיפדיה להכנת שיעורי בית. האינטרנט היא התשתית של כלכלת הידע. אם לכולם היתה גישה לכלים הבסיסיים הללו, כולנו יכולנו להרוויח מהחדשנות, היצירתיות והרעיונות שלהם", הוסיף.

לפי צוקרברג, כדי להוזיל פי מאה את החיבור לרשת, יש להוריד עלויות העברת נתונים וצמצום כמות הנתונים שאפליקציות דורשות. לדבריו, צריך לשפר את הטכנולוגיה הסלולרית, לייצר ציוד תקשורת ומכשירי טלפון זולים ומבוססי קוד פתוח.

מארק צוקרברג מארק צוקרברג מארק צוקרברג

בין הרעיונות שצוקרברג מונה בסרטון לשיפור היעילות של תקשורת הנתונים הסלולרית אפשר למצוא את הגדלת הטווח של האנטנות הסלולריות כך שאפשר יהיה לפרוס תשתית סלולר עם מספר קטן יותר אנטנות, לנקות את האוויר מעודף התשדורות שמקשה על תקשורת אפקטיבית ולהשתמש בספקטרום התדרים האלקטרו-מגנטי בצורה יעילה יותר.

נגד צוקרברג הופנתה ביקורת על כך שהאפליקציות של פייסבוק עצמה הן מהצרכניות הגדולות ביותר של רוחב פס סלולרי בעולם, וכי בכל עדכון גרסה החברה רק מגדילה את היקף צריכת הנתונים שלהן משיקולי רווח כספי. לדברי המבקרים, על פייסבוק להתחיל בצמצום צריכת הנתונים שלה עצמה לפני שהיא מטיפה על כך לאחרים. בנוסף, נראה שהאינטרס המרכזי של פייסבוק במיזם הוא גיוס משתמשים חדשים והרחבת חבילות פרסום.

תגיות