אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Viber תייצר הכנסות ממכירת סטיקרים צילום: בלומברג

Viber תייצר הכנסות ממכירת סטיקרים

במסגרת מודל עסקי חדש, תציע אפליקציית הצ'ט הפופולרית מסרים מעוצבים, סמלילים ואיורים למשתמשיה - אותם יוכלו לרכוש ולשלוח לחברים. זאת, בעוד מתחרותיה מתמקדות בהצגת פרסומות ובהורדה בתשלום כמקורות רווח

01.10.2013, 14:26 | אסף גלעד

אפליקציית הצ'ט הסלולרית וייבר (Viber) משיקה מודל עסקי חדש ותתחיל לגבות תשלום על סטיקרים. מדובר בלוגואים, מסרים מעוצבים, אמוטיקונים ואיורים המועברים במסגרת שיחת הצ'ט. המדובר באסטרטגיה חדשה לאפליקציה החינמית המתחרה בווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר וסקייפ.

קראו עוד בכלכליסט

טלמון מרקו, המייסד והמנכ"ל הישראלי של החברה הקפריסאית, התחייב בעבר כי החברה לעולם לא תגבה תשלום על שיחות, הודעות או מסרים. בכך מבדילה את עצמה וייבר מווטסאפ שגובה דולר אחד על שימוש שנתי באפליקציות הסלולריות שלה באייפון ובאנדרואיד. מרקו כבר הצהיר על כוונתו לגבות תשלום על סטיקרים בראיון ל"כלכליסט" שנתן לפני כחצי שנה. 

וייבר ומתחרתה ווטסאפ וייבר ומתחרתה ווטסאפ וייבר ומתחרתה ווטסאפ

"אני מאמין שכבר בשנה הקרובה נראה את וייבר מכניסה כסף ואולי בשנה הבאה כבר תהפוך לרווחית", אמר אז למוסף "כלכליסט". "אנחנו לא משלבים ולא נשלב באנרים של פרסומות - אנחנו לא מאמינים בלזבל את הממשק שלנו - ולא נהפוך שירותים חינמיים לשירותים בתשלום, שירות ההודעות והשיחות יישאר בחינם". 

"אבל יש לנו כיוונים מסחריים שחשבנו עליהם", המשיך מרקו, "כגון גביית תשלום על הורדה של 'סטיקרים' וירטואליים שאפשר לשלב בשיחת הצ'ט. חוץ מזה, אנחנו יושבים במקום מאוד אסטרטגי: בין יצרניות המכשירים למפעילות הסלולריות. ובמקום הזה אפשר לעשות הרבה כסף, התמונה לגבי מערך היחסים בין הכוחות האלה הולכת ומתבהרת".

פייסבוק וווטסאפ מציעות כיום גלריה שלמה של סטיקרים בחינם, אך הודיעו באחרונה על כוונתן לגבות בעתיד תשלום על שירותים אלה. וייבר תשיק חנות סטיקרים, ובה סטיקרים מקוריים משלה ובנוסף תשלב סטיקרים של מותגים מסחריים כמו דמויות מתכניות טלוויזיה או סמלים מסחריים ותאפשר למפתחים חיצוניים לייצר סטיקרים משלהם. עם זאת, כמה מהסטיקרים עדיין יינתנו בחינם. תאריך ההשקה הסופי לא הוכרז עדיין, ותמהיל החלוקה בין המפתחים החיצוניים לבין וייבר לא פורסם.

וייבר נחשבת כיום לאפליקציה ה-81 הפופולרית ביותר בארה"ב בחנות האפליקציות של אפל, והתשיעית בקטגוריית הרשתות החברתיות.

תגיות