אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מנסה להתחמק מקנס של מיליארדים באיחוד האירופי צילום: shutterstock

גוגל מנסה להתחמק מקנס של מיליארדים באיחוד האירופי

החברה נחקרת בחשד להפרת חוקי הגבלים עסקיים והתנהלות מונופוליסטית בתחום מנועי החיפוש. כדי להימנע מקנס שיכול להגיע לחמישה מיליארד דולר, תיתן החברה חשיפה למתחריה בתחום - גם בתוצאות החיפוש שלה

02.10.2013, 12:32 | נמרוד צוק

במטרה לחסוך לעצמה קנס של מיליארדי דולרים, נכנעה גוגל לדרישות נציבות התחרותיות של האיחוד האירופי, במסגרת חקירת הגבלים עסקיים שמתנהלת נגדה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הודיעה כי תקבל את תנאי הנציבות, בהם מתן אפשרות למתחרות להציג את הלוגו שלהן במסגרת תוצאות החיפוש ומתן מקום רב יותר בדף לתוצאות שלהן. בנוסף, גוגל תאפשר לאתרי אינטרנט שליטה רבה יותר על התכנים שמוצגים בתוצאות.

מטה גוגל באירלנד. האיחוד לא עושה הנחות לענקית החיפוש, צילום: בלומברג מטה גוגל באירלנד. האיחוד לא עושה הנחות לענקית החיפוש | צילום: בלומברג מטה גוגל באירלנד. האיחוד לא עושה הנחות לענקית החיפוש, צילום: בלומברג

היועץ המשפטי הראשי של גוגל, קנט ווקר, אמר היום: "בשל הפידבק שהנציבות האירופית קיבלה מהמתחרות שלנו על ההצעה הראשונית שהעברנו, היא התעקשה על שינויים מרחיקי לכת יותר לאופן בו אנו מציגים תוצאות חיפוש. קיבלנו את ההחלטה הקשה להסכים לדרישות במטרה להגיע לפשרה". במסגרת ההצעה הקודמת של גוגל, שהועברה בסוף מאי, החברה הציעה לסמן קישורים שמובילים לשירותיה שלה בתוצאות ולהקל על המעבר של מפרסמים לפלטפורמות אחרות. המתחרות שהגישו את התלונה, בהן מיקרוסופט, אתר השוואת המחירים הבריטי Foundem ואתר המפות הגרמני Hotmaps, פסלו את ההצעה בטענה שהיא לא משמעותית מספיק כדי לאפשר תחרות הוגנת.

פשרה טובה מקודמתה

נציב התחרותיות של האיחוד, יואכים אלמוניה, אמר בתגובה להסכמת גוגל כי מדובר ברגע מפתח בתיק ובשיפור משמעותי מההצעה הקודמת, שעשוי להוביל לפתרון הבעיה. כעת המתחרות, שהתאגדו בגוף המכונה FairSearch, צריכות לבדוק את פרטי ההצעה ולתת את אישורן. מהקבווצה נמסר כי "חיוני שגוגל תיישם את אותם הכללים שהיא משיתה על אחרים גם לגבי השירותים שלה עצמה בתוצאות החיפוש", וכי הם בוחנים את ההצעה החדשה.

החקירה החלה ב-2010, לאחר שמתחרותיה של גוגל הגישו תלונה שדרשה לבדוק את האופן בו גוגל מקדמת את שירותיה שלה בתוצאות החיפוש, את האופן בו היא "מעתיקה" תכנים מאתרים אחרים, את מידת הבלעדיות שיש לגוגל על מכירת מודעות התואמות למילות חיפוש מסוימות ואת ההגבלות שהיא מטילה על מפרסמים שרוצים להעביר קמפיינים לאתרים מתחרים. נתח השוק של גוגל בענף החיפוש באירופה עומד על 80%, על פי נתוני הנציבות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות