אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גל התייקרויות בענף המזון? משחת השיניים, השמפו והפסטה יעלו לכם יותר

בלעדי לכלכליסט

גל התייקרויות בענף המזון? משחת השיניים, השמפו והפסטה יעלו לכם יותר

יבואנית המזון שסטוביץ, המייבאת בין היתר את המותגים קולגייט, פלמוליב ופסטה ברילה, עדכנה חלק מרשתות השיווק בהתייקרות מוצריה בשיעור של 5%–7%. בחברה טוענים כי לא מדובר בהעלאת מחירים, אלא רק בהפסקת המבצעים אחרי החגים. ברשתות מוחים: "לא הגיוני שנספוג זאת"

03.10.2013, 06:57 | אורנה יפת

יבואניות המזון חוזרות להעלות מחירים: אחרי דיפלומט, שהודיעה לפני שבועיים על כוונתה לייקר בכ־6% את מחירם של שבעה ממוצריה (ובהם שוקולד טובלרון, מיונז היינץ ועוגיות מילקה), ל"כלכליסט" נודע כי גם יבואנית המזון והטואלטיקה שסטוביץ עדכנה את מחיריה כלפי מעלה. לאחרונה הגישה שסטוביץ, שבבעלות יוני שסטוביץ, לכמה רשתות שיווק גדולות מחירונים חדשים המגלמים עדכון של 5%–7% במחירי מוצריה. 

קראו עוד בכלכליסט

כך למשל, הודיעה החברה לאחת מרשתות השיווק הגדולות כי תייקר עבורה את המחירים של משחת שיניים קולגייט טוטאל, פסטה ברילה והסבון הנוזלי במותגים אג'קס ופלמוליב.

לרשת גדולה אחרת ייקרה החברה את כלל מותגי המזון והטואלטיקה ב־5%, למעט קטגוריית הדאודורנטים. בין היתר, עדכנה שסטוביץ עבור הרשת את מותגי שוקולד כרמית, סבון פלמוליב, פסטה ברילה ותה פומפדור.

לטענת גורמים בשסטוביץ, לא מדובר בהעלאת מחירים גורפת מצד החברה, אלא בהפסקת מבצעים שנמשכו בחלק מרשתות השיווק. גורמים בחברה טוענים כי כמה רשתות שהמשיכו על דעת עצמן מבצעים שנתנה החברה באופן זמני, קיבלו מחירון שמשקף את סיום המבצע בלבד.

גורם בחברה אף ציין כי "המחירון הזה נמוך אפילו יותר מהמחירון המקורי של שסטוביץ". ברשתות השיווק שקיבלו את המחירונים דוחים את הטענה. "לא מדובר במוצרים שנמכרו במבצע, אלא במוצרים שנמכרו במחירים רגילים", אמר אחד הקמעונאים. "ההוזלות של שסטוביץ היו בכלל בתחילת השנה. מלבד זאת, מה פתאום שאני אמשיך מבצע על חשבוני, כשהחברה הפסיקה אותו? הרי לא הגיוני שאספוג את עליית המחיר".

לקראת גל התייקרויות בענף המזון?, צילום: גיל קליאן לקראת גל התייקרויות בענף המזון? | צילום: גיל קליאן לקראת גל התייקרויות בענף המזון?, צילום: גיל קליאן

קמעונאי אחר טוען כי "שסטוביץ החליטה לרכוב על עליית המחיר שביצעה דיפלומט, ועכשיו היא מיישרת קו בין רשתות השיווק - מי ששילם לה פחות היא מעלה לו מחירים, ומי ששילם יותר היא מורידה לו". אף שבחברה הודיעו לרשתות
כבר לפני כמה שבועות כי העדכון ייכנס לתוקף ב־1 באוקטובר, לא כל הרשתות אישרו את העדכון. לדברי אחד הקמעונאים, "אני לא אישרתי להם את העלייה ואפילו אמרתי להם שהם יכולים לא לספק לי את המוצרים".

שסטוביץ היא אחת החברות המובילות בתחומי יבוא, שיווק והפצה של מוצרי צריכה. החברה מדורגת במקום ה־12 מבין הספקים המובילים בארץ, עם נתח שוק כספי של 1.5% מהשוק.

משסטוביץ נמסר בתגובה: "שסטוביץ אינה מעלה מחירים ואינה מנהלת את קשריה עם הקמעונאים מעל דפי העיתון".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
אל תתבלבלו
באיטליה ברילה זו פסטת המונים זולה 50 סנט לחצי קילו ובארץ מוכרים אותה פסטה ב13 ש״ח. לעומת זאת פסטה של חברת דה צ׳קו שנחשבת לאיכותית ביותר עולה פה 1.4 יורו לחצי קילו ובארץ עולה 14-15 ש״ח. אז תתעלמו מכל שטיפת המוח הפרסומית בעניין הפסטה ותתנו לחוש הטעם להחליט.
איטליאנו , איטליה  |  05.10.13
41.
לחברת שוסטוביץ שלום-תעלו מחירים כמה שאתם רוצים למי זה מפריע?
אני קונה רק מחברות אחרות שמחיריהן הוגנים ותחרותיים. יש מוצרים של חברות אחרות הזולות בעשרות אחוזים אז למה לקנות של שוסטוביץ? אתם תראו שכאשר המוצרים שלם יעלו עובש על המדפים הם ירוצו אחרינו ואנחנו נפנה להם את הגב. ואז נראה מי באמת קובע????
אוייי ייויו  |  05.10.13
לכל התגובות