אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסום בווידיאו עובד צלם: עמית שעל

הפרסום בווידיאו עובד

פלטפורמות וידיאו כמו יוטיוב ו־Vine מחייבות מפרסמים לעבור מתכנון קמפיינים לטלוויזיה לאסטרטגיית וידיאו כוללת. 3 קמפיינים מקוריים מדגימים איך לנצל את הווידיאו ברשת בצורה אפקטיבית

03.10.2013, 10:44 | רמי יהודיחה

תל אביב, 2009. קצת אחרי חצות אנחנו יוצאים מחדר העריכה. אחרי שבועות ארוכים של כתיבה, ימי צילום, לילות של עריכה, צפיות וצפיות חוזרות - יש לנו עוד סרטון פרסומת. ממש בקרוב נוכל לראות אותו בטלוויזיה, לטפוח לעצמנו על השכם ולהתחיל לחשוב על הפרסומת הבאה.

תל אביב, 2013. קצת אחרי חצות אנחנו יוצאים מאותו חדר עריכה. שוב יש לנו סרט, אבל הפעם אנחנו צריכים לחשוב לא רק על הטלוויזיה, אלא גם על מסך המחשב, הטאבלט והסמארטפון. בשונה מהעבר, הצופים שלנו יושבים מול שלושה מסכים לפחות, ואנחנו חייבים להתאים את אסטרטגיית המדיה שלנו להרגלי הצפייה החדשים שלהם ולשנות את השיח מתכנון קמפיין טלוויזיה לאסטרטגיית וידיאו.

אי אפשר לחשוב על אסטרטגיית וידיאו בלי לחשוב על פלטפורמות כמו יוטיוב, Vine ואינסטגרם. אחרי שיוטיוב הוסיפה ערוצי פרימיום שמשדרים תכנים של HOT, yes, רשת ו־One, ואחרי שפייסבוק תאפשר הצגה של פרסומות וידיאו, גיבוש אסטרטגיית וידיאו ילך ויהיה חיוני יותר עבור המפרסמים. כמו שזה נראה כרגע, התוצאות יצדיקו את המאמץ.

הקמפיין של טרידנט

מוזיקאי שזכה למיליוני צפיות לועס מסטיק

תכירו את ניקולס מגאליס, מוזיקאי בן 24 מברוקלין עם שפם מוזר, תספורת משונה ולא פחות מאשר 2.5 מיליון עוקבים ב־Vine, פלטפורמת הווידיאו של טוויטר. מגאליס התחיל כמו כל משתמשי Vine, בהעלאת סרטוני וידאו בני 6 שניות. האנרגיות והטירוף שהפכו אותו לכוכב יתפסו גם אתכם אחרי שנייה וחצי בערך. מגאליס, שמייצר כיום תכנים עבור וירג'ין מובייל והמסטיקים של טרידנט, אמר בראיון לאתר AdWeek כי "פרסום הוא לפעמים רע מאוד, ולכן אני חושב שמותגים צריכים להבין את הצרכנים שלהם ולפנות לאמנים, במקום להישאר בתחומי החברה".

"הצגה של שם המוצר בפרסומת, בתקווה שהוא יגרום למשתמשי Vine לרכוש אותו, לא יכולה לעבוד. אתה צריך להקדיש לקהל שלך תשומת לב ולהראות לו אהבה", אומר מגאליס. אם אתה מצפה מאנשים לשתות את המשקה שלך או לנעול את הנעליים שלך, אתה חייב לייצר משהו מגניב שהם ירצו להסתכל עליו".

הקמפיין של "ג'ובס"

טריילרים קצרים לסרט כבשו את אינסטגרם

פיצ'ר הווידיאו של אינסטגרם מצליח יותר בקרב קהל צעיר מאשר זה של טוויטר, בין השאר כנראה מפני שהוא מאפשר העלאת סרטונים באורך 15 שניות - הרבה יותר משש השניות של Vine. יפה שמי שהשכילה לגייס את הפיצ'ר הקומפקטי הזה לשורותיה היא דווקא תעשיית הקולנוע.

הטריילר, או ה"בקרוב" כמו שקראנו לו פעם, לסרט החדש על חייו של סטיב ג'ובס בכיכובו של אשטון קוצ'ר, נערך לכמה קליפים בני 15 שניות ובהתאמה לפורמט, שזכו למספר נאה של שיתופים באינסטגרם.

הקמפיין האוסטרלי

המשטרה מחפשת נעדרים בעזרת יוטיוב

המכניקה של הפרי־רולים - סרטוני הפרסומת המקדימים ביוטיוב - יכולה להזכיר את זו של תשדירי הטלוויזיה. גם כאן, התכנים הפרסומיים מופיעים בצמוד לתכנים שאינם כאלה. גם ההסכם עם הצופים זהה. אתם רוצים לראות מה קורה לאייפון 5c כשהוא נופל על הרצפה? בבקשה, אבל לפני כן: דבר המפרסם. אם אתם לא מעוניינים בתוכן הפרסומי, תוכלו פשוט לדלג עליו לאחר כמה שניות.

אחד השימושים היותר מרגשים בפרי־רולים שבהם נתקלתי לאחרונה נעשה על ידי המשטרה הפדרלית באוסטרליה לחיפוש אנשים הרשומים כנעדרים: המשטרה העלתה ליוטיוב פרי־רולים שבהם התבקשו הצופים להשקיע כמה שניות ולסייע במציאת הנעדרים.

הפרי־רולים הציגו את הפרטים והתמונות של הנעדרים, וכפתור ה־True Views, הכלי המאפשר דילוג על הפרסומת, הוחלף בכפתור שאפשר לצופים לדווח אם הם ראו את הנעדר. יותר ממיליון אוסטרלים סייעו בחיפוש אחר הנעדרים, ויותר מ־200 מהם דיווחו על כך שראו את הנעדרים שהוצגו בפניהם והפכו את השניות המיותרות הללו לחשובות באמת.

הצופים של היום נהנים מסוגי תוכן חדשים, המותאמים לטכנולוגיות החדשות ולהרגלי הצפייה החדשים שלהם. המפרסמים אמנם צריכים להשקיע קצת יותר כדי להתאים את אסטרטגיית הווידיאו שלהם לעולם החדש מרובה המסכים, אבל בסופו של יום, הם גם ירוויחו יותר.

הכותב הוא מנכ"ל ומייסד משרד הפרסום Lead

תגיות