אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נהגי Get Taxi שוקלים השבתה חלקית של השירות צילום: ערן לם

נהגי Get Taxi שוקלים השבתה חלקית של השירות

ביטול עמלת ההזמנה עורר זעם אצל חלק מהנהגים שמנסים ליזום שביתה חלקית ובודקים אפשרות להתאגד בהסתדרות. אחרים אומרים כי המהלך דווקא צפוי להגדיל את מספר הנוסעים. בחברה מסבירים: "ביצענו את המהלך כי קיבלנו הרבה תלונות מנוסעים"

06.10.2013, 06:55 | עומר כביר, הראל עילם ומיקי פלד

מחלוקת בין נהגי המוניות של גט טקסי על ביטול עמלת ההזמנה: בעוד שחלקם זועמים וטוענים: “גט טקסי מנסים לגזור קופון על חשבוננו", אחרים דווקא מברכים על המהלך ואומרים כי הוא צפוי להגדיל את מספר הנוסעים.  

קראו עוד בכלכליסט

ביום שישי השתתפו נהגים בחברה בכנס בקניון איילון, שבו בחרו שלושה נציגים שינהלו את המאבק.

כמה מהמתנגדים לביטול העמלה מנסים ליזום השבתה חלקית של השירות ביום חמישי הקרוב, אך הדעות בנושא חלוקות, שכן הנהגים שהשתתפו בכנס שללו את הרעיון.

כנס הנהגים ביום שישי בקניון איילון, רמת גן. בחרו נציגים למאבק, צילום: שאול גולן כנס הנהגים ביום שישי בקניון איילון, רמת גן. בחרו נציגים למאבק | צילום: שאול גולן כנס הנהגים ביום שישי בקניון איילון, רמת גן. בחרו נציגים למאבק, צילום: שאול גולן

אחד הנהגים סיפר שהוא וגם כמה מעמיתיו מתכוונים לגבות את העמלה בכל זאת, ואחר דיווח על התארגנות להשבתה: "ב־10 באוקטובר, עד 10 בבוקר, לא ניקח נסיעות של גט טקסי. לא חברות, לא עורכי דין, לא אף אחד. הם לא יכולים להתעשר על חשבוננו. הם לוקחים נהגים שמחפשים פרנסה ותופסים אותנו בביצים. זה לא צודק”.

עד ביטול העמלה גבו נהגי החברה דמי הזמנה של 5.2 שקלים בכל פעם שלקוח הזמין מונית דרך האפליקציה, בדומה לסכום שרוב תחנות המוניות בארץ גובות על הזמנה טלפונית ובהתאם להנחיות משרד התחבורה. ההנחיה החדשה אוסרת על הנהגים לגבות את העמלה.

“הם עוברים על החוק, רוצים לרסק את כל התחנות על חשבוננו", אמר אחד הנהגים בשיחה עם "כלכליסט". "זו שערורייה מה שהם עושים. הם הורסים את הענף. כאילו שאנחנו מרוויחים מיליונים”.

בשבוע שעבר פנו כמה מראשי התארגנות הנהגים של גט טקסי להסתדרות בבקשה לבדוק אפשרות להקים ועד עובדים. בהסתדרות בודקים עתה אם הנהגים בכלל יכולים להקים ועד עובדים, שכן הם לא שכירים של החברה אלא עובדים בה כעצמאים. עם זאת, בהסתדרות לא שוללים את המהלך, שכן ישנה היתכנות משפטית מסוימת לכך. עם זאת, גם אם יוחלט שניתן להתאגד משפטית, מדובר במהלך מורכב.

בבדיקה עצמאית שערך "כלכליסט" לא אותרו נהגים התומכים במהלך, אך בסיוע גט טקסי נוצר קשר עם שני נהגים שדווקא הצהירו כי הוא טוב וחיובי.

“מי שרואה את העתיד שלנו מבין שזה יביא לנו הרבה יותר לקוחות. הרבה מהם מעלים את זה ושואלים: למה אתם גובים 5 שקלים?", סיפר אחד מהנהגים התומכים, דניאל עטיה.

"הרוב המוחלט של הנהגים לא חושב שזה הוגן לגבות עמלה”, אמר ל”כלכליסט” בתגובה סמנכ”ל השייוק של החברה, נמרוד מאי. “ביצענו את המהלך כי קיבלנו הרבה התלונות מצד לקוחות. בעיני רבים מהם, העמלה מיועדת רק להזמנה טלפונית".

מאי דחה את הטענות שלפיהן ביטול העמלה מנוגד לחוק: "למשרד התחבורה אין הגדרה ברורה לתקנות של הזמנת מוניות דרך אפליקציה, הוא מתייחס רק להזמנה טלפונית". 

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
נהגי גט טקסי ולקוחות גט טקסי תתעוררו - אתם פראיריים
נהגי גט טקסי היקרים, פקחו עינכם- חבריכם מסולקים מהחברה אך ורק בשל העובדה שחושפים הם את שמם ויוצאים כנגד גזירות ההנהלה! הגיע הזמן שתפתחו את העיניים ותבינו שאם לא תתעוררו עכשיו - אתם פשוט תעשו סוף לענף המוניות!!!! גט טקסי סופה ידוע מראש - אקזיט! אקזיט על חשבונכם! וזאת לאחר שהם ידאגו לחשוף נתונים של אלפי מוניות!!! ומחזור של מיליארדי שקלים - על חשבונכם! מתי תבינו שהכח בידיים שלכם?!? בלעדיכם גט טקסי לא שווה ולו אגורה!! הגיע הזמן שתתארגנו - ותעזבו את גט טקסי, אפילו קבוצות קבוצות או בודדים! תחברו יחד תגשו לתחנות מוניות גדולות ותבקשו תמורת כניסתם הקטנה משמעותית של דמי הסדרנות החודשיים - ובכך תשיגו כמה מטרות: 1. תפרקו את המונופול שכופה עליכם: לשלם דמי סדרנות בגובה 700 שקלים + 1.5 ₪ על כל נסיעה+ 50% מהטיפ + 300 שקל חולצות + 40 שקל מטען + גזירת 30% מהמחיר שהם גובים ממחירי חברות (כך לפי הפרסומים שלכם עצמכם בתגובות). 2. תראו פעם אחת ולתמיד שיש לכם כח! שאם חברת מוניות תרים את ראשה מעליכם - סופה יהיה בדיוק כמו גט טקסי. 3. תצילו את עצמכם ואת הענף שממנו אתם חיים עכשיו וגם בעוד שנים ארוכות. אני קורא את התגובות שלכם, את התגובות של הנוסעים ונדהם! לכל הנוסעים שתוהים מדוע הנהגים לא מוכנים לוותר על סך של 5.2 ₪ בכל נסיעה הנה התשובה: 1. ע"פ חוק מגיע להם סכום זה. 2. הורדת הסכום משמעותה פגיעה של 1500-2000 ₪ מדי חודש - נטו!!!! (צריך להזכיר כי נהג מונית ממוצע מרוויח 6-8 אלף נטו??) 3. האם מישהו היה מסכים כי המעביד שלו יוריד ממשכורתו 1500-2000 ₪ בצורה זו? או בכלל!!!!??? 4. הורדת המחיר סביר שתגדיל את כמות הנסיעות - אבל - וכאן האבל החשוב באמת - נהג מונית לא יכול גם כך לבצע יותר מ-2-3 נסיעות בשעה! אז אמנם כמות הנסיעות תגדל אך היא תגדל לחברת גט טקסי - לא לנהג הבודד! 5. כמות הנסיעות תגדל? כמות הנהגים גודלת בעשרות מונים יותר מכמות הנסיעות! (גט טקסי מגייסת תחנות מוניות!!! כן תחנות מוניות!! אלה אותן תחנות שגט טקסי טוענת וטענה כי המוניות שלהן מטונפות וישנות, הנהגים גסי רוח והשירות שלהם לקוי וקלוקל! מה השתנה? צריך להראות שורת רווח למייסדי החברה!!!!) שורה תחתונה - גט טקסי המרוויחה הגדולה באמת! הנהגים? הפסידו 1500-200 ₪ בחודש. הנוסעים? הפסידו נהגים אשר ייחצנו את החברה בלי סוף וכעת ממורמרים בלי סוף. נהגים יקרים, אם תבחרו לשתוק ולא לגבות 5.2 ₪ - מגיע לכם! מגיע לכם כל מה שאמרו וימשיכו להגיד עליכם! כי אתם אלה שהורסים במו ידיכם את ענף המוניות! הלוואי שתתעוררו ותנצלו את ההד התקשורתי והציבורי של העניין. בברכת 5.2 ₪ לכולכם.
נהגי גט טקסי תתביישו  |  10.10.13
26.
לקוחות עיסקים לפי מונה ושלמו באשרי אוטומטי חסכון20%
לקוחות עיסקים גאטקסי כמובן גובה מכם יותר ממחירי משרד תחבורה כדי להשאיר בידיה 15-18 % סעו על פי מונה ושלמו בכרטיס אשראי של החברה ואיספו חשבונית מהנהג ובכך תחסכו כ20 אחוז לפחות אני כלקוח עיסקי ניסיתי זאת וזה גרם לי לחסכון רב רק צריך להקפיד שהעובדים שלכם יאספו את החשבונית מהנהג
יוסי  |  07.10.13
25.
חשוב לדעת
הערות שאני מעלה כאן מיועדות לכל מי שיש לו נגיעה בנושא, דהיינו: הנהלת גט טקסי , נהגי גט טקסי וציבור הנוסעים במוניות גט טקסי. 1 ) הנהלת גט טקסי נוהגת בשרירות לב ו-ד ו ר ס ת בגסות את נהגי המוניות בכך שהיא מכניסה יד לכיסם , מקצצת את פרנסתם מבלי שהיא עצמה תישא ולו גם בחלק מזערי במאמץ השיווקי תחרותי אל מול המתחרים .זאת ועוד, כדי להצדיק את מעשי הנבלה היא מפיצה שקרים כמו : " קיבלנו תלונות מלקוחות " או " מרבית הנהגים מסכימים להנחייה החדשה " ועוד כהנה וכהנה . גיבוב של שקרים ! ! ( א.) אני כנהג וותיק של גט טקסי שהסיע מס" רב של נוסעים לא זוכר ולו גם פעם אחת שנוסע הביע בפני תרעומת על החיוב שלטעמי הינו חוקי ונקבע עיי"המפקח על התעבורה. (ב ) רוב נהגי גט טקסי מתנגדים לצעד זה ! וזה יוכח בעתיד . מה שהנהלת גט טקסי " ש כ ח ה" לספר לכם שצעד זה ננקט על ידה כי נפלה עליה אימתה של האפליקציה החדשה מבית היוצר של "ישראכרט" שמדגישה את העובדה שהלקוח לא ישלם כל עמלות בגין הזמנתו . וכך, חד-צדדית מיהרה לתת מענה לאפליקציה החדשה בכך שהורתה לנו הנהגים להפסיק ולגבות את עמלת הגישה. בנקודה זו ראוי לציין ולהדגיש כי לא שמענו לו גם הכרזה חלושה מהי תרומתה הצנועה של ההנהלה למאמצי התחרות ,כמו למשל : נסיעת חינם ללקוחות מתמידים( אחת ל....) ועוד כל מיני בונוסים שייצאו מכיסה של ההנהלה. 2) לנהגי גט טקסי אני מייעץ . צאו למאבק לא רק על אותם 5.2 ש"ח שאותם הינכם גובים בצדק וביושר אלא גם על העיקרון .גט טקסי הינה חב" שבפרק זמן קצר השכילה והצליחה בעזרתנו כמובן ,להשתלט על פלח שוק נכבד. ועובדה זו גורמת למנהליה לחטוא בחטא היהירות . ולא אסתכן אם אומר שבמידה ונבליג ולא נבלום את התופעה הרי שאנו צפויים לעוד צעדים דורסניים שיפגעו בפרנסתנו. ברשותכם אעיר כי פנייה להסתדרות באמצעות נציגות נבחרת הינה מבורכת. ובמידה וצעדים אלו לא יהיו ברי מימוש ניתן בהחלט לגייס כסף מציבור הנהגים ע"מ לפנות לערכאות משפטיות. 3) ואתם לקוחות יקרים , שאתכם אנחנו משרתים מכל הלב ,ועושים ככל שניתן על מנת להנעים עליכם את זמן הנסיעה, משתדלים לחייך ולהסביר פנים גם כשלפעמים אין לנו מצב רוח ורע לנו על הנשמה ,( כל אחד וסיבותיו שלו ), מקפידים ,ככל שניתן, על ניקיון המונית , משתדלים שלא לחרוג ממסגרת זמן ההגעה אליכם ובקיצור נותנים לכם שירות שמגיע לכם כלקוחות גט טקסי. רצוי שתדעו שיצאנו למאבק לא רק על מנת להבטיח את פרנסתנו אלא למען נוכל בעתיד להמשיך ולתת לכם את מיטב השירות שאליו אנו מחוייבים.
גידי , כפ"ס  |  07.10.13
לכל התגובות