אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא חדש: רשת NBC מכרה פרסומות לאוליפיאדת החורף ב-800 מיליון דולר צילום: בלומברג

שיא חדש: רשת NBC מכרה פרסומות לאוליפיאדת החורף ב-800 מיליון דולר

מדובר בפרסומות שישודרו ברשת האמריקאית במהלך האוליפיאדה שתיערך בשנה הבאה בסוצ'י. ב-NBC מעריכים כי הסכום הסופי יגיע ל-970 מיליון דולר וישמור על שיא בגיוס כספים לעונת החורף, אך לא יעבור את הסכום ששילמו המפרסמים באוליפיאדת לונדון 2012

06.10.2013, 17:29 | סוכנויות הידיעות

רשת NBC האמריקאית מכרה פרסומות בסכום שיא של 800 מיליון דולר עבור אולימפיאדת החורף, שתיערך בשנה הבאה בסוצ'י. ברשת מצפים כי הסכום עוד ימשיך לטפס. סת' וינטר, סגן נשיא למכירות ושיווק בחטיבת הספורט של NBC, סיפר לאתר Ad Age המתמחה בחדשות על עולם השיווק, כי הסכום גויס ממספר מועט יותר של מפרסמים בהשוואה לוונקובר 2010.

קראו עוד בכלכליסט

ולדימיר פוטין בהצגת הסמל של סוצ ולדימיר פוטין בהצגת הסמל של סוצ'י 2014. NBC שילמה 775 מיליו דולר עבור הזכויות לשידור אולימפיאדת החורף, כחלק מחוזה בסכום שיא של 4.38 מיליארד דולר, שנחתם ב-2011 שהעניק לרשת את הזכות להמשיך ולשדר את המשחקים האולימפיים עד 2020 | צילום: רויטרס ולדימיר פוטין בהצגת הסמל של סוצ

וינטר מעריך כי הסכום הסופי עשוי להגיע עד 970 מיליון דולר, זאת לעומת השיא הקודם, שעמד על 750 מיליון דולר עבור אולימפיאדות סולט לייק סיטי ב-2002 וונקובר ב-2010. עם זאת הסכום עדיין נמוך ממיליארד הדולר שהשיגה הרשת עבור לונדון 2012. "נכון להיום השגנו כבר 800 מיליון דולר. זהו שיא עבורנו לאולימפיאדת חורף, שעקף את טורונטו 2006, אז הסכום עמד בסביבות 600 מיליון דולר, והן את ונקובר וסולט לייק סיטי, שגייסו יותר מ-700 מיליון דולר", פירט וינטר. "אנחנו חושבים שיש עוד לאן לצמוח".

הספונסרים המובילים של האולימפיאדה: קוקה קולה, ג'נרל אלקטריק, מקדונלדס, ויזה ופרוקטר אנד גמבל, הן בין החברות שכבר רכשו זמן אוויר ב-NBC עבור המשחקים.

חברות נוספות כוללות את AT&T, BMW, BP, סיטיבנק וליברטי מיוצ'טאל, שהן הספונסריות של הוועד האולימפי של ארצות הברית.הסכומים שחברות מתכוונות להוציא על פרסום במהלך סוצ'י 2014 לא הושפעו מהמחלוקת שהתעוררה לאחרונה סביב החוקים שקידמה הממשלה הרוסית נגד הומואים, שזכו לגינוי ברחבי העולם. "אפילו לא מפרסם אחד פרש", סיכם וינטר. "אף שאני יודע שכל המפרסמים מודאגים, הם מתכוונים להתייחס לסוגיה בדרכם הייחודית, כך שאף מפרסם לא מצמצם את ההשקעה באולימפיאדה".

NBC שילמה 775 מיליו דולר עבור הזכויות לשידור אולימפיאדת החורף, כחלק מחוזה בסכום שיא של 4.38 מיליארד דולר, שנחתם ב-2011 שהעניק לרשת את הזכות להמשיך ולשדר את המשחקים האולימפיים עד 2020.

וינטר אף חשף כי יש חברות שמוכנות לשלם יותר כדי להבטיח בלעדיות במהלך סוצ'י 2014. "ישנן חברות המעוניינות לגבור על המתחרות, ישלמו כך שהן יהיו הקול היחידי שיישמע במהלך שלושת השבועות הללו".

תגיות