אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ: ממשלת סין תהיה מעורבת בהקמה של הרכבת לאילת  צילום: ערן יופי כהן

כץ: ממשלת סין תהיה מעורבת בהקמה של הרכבת לאילת

ועדת השרים אישרה את תוואי מסילת הרכבת לאילת. לדברי שר התחבורה ההפעלה תשאר בידיים ישראליות. השר פרץ יערער על ההחלטה

06.10.2013, 14:11 | ליאור גוטמן

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים ושלטון מקומי, אישרה לפני שעה קלה (א') את תוואי המסילת הרכבת שתחבר את תל אביב לאילת. בהצבעה נרשמה רק התנגדותו של השר להגנת הסביבה עמיר פרץ שהודיע שיערער על כך רקע הפגיעה בטבע לכאורה ויביא את הנושא לאישור שני בפני הממשלה.  

קראו עוד בכלכליסט

ועדת השרים לא קבעה מי יקים את המסילה אולם לדברי שר התחבורה ישראל כץ הממשלה הסינית תהיה מעורבת בהקמה, אך ההפעלה תשאר בידיים ישראליות.

אילת (ארכיון), צילום: יאיר שגיא אילת (ארכיון) | צילום: יאיר שגיא אילת (ארכיון), צילום: יאיר שגיא

אורך המסילה בין המרכז לאילת הוא כ-350 ק"מ מתוכם כ-240 ק"מ בין באר שבע לעיר הדרומית בישראל. הסלילה בחלק הדרומי זה חולקה לשלושה מקטעים - חיבור בין באר שבע לדימונה (כ-90 ק"מ), בין דימונה לחצבה ("מישור ימין", כ-60

ק"מ) ובין חצבה לאילת (כ-90 ק"מ).

המסילה הסופית עשויה להיות כפולה כיוון שהתצורה הסופית שלה תכלול אפשרות להסיע נוסעים ומטענים. זמן הנסיעה מהמרכז לאילת צפוי להסתכם בשעתיים בלבד. עלות הפרויקט המקורית הייתה 7 מיליארד שקל אולם בשל שינויים בתכנון הקו העלות זינקה ל-15 עד 20 מיליארד שקל.

עם סיום הדיון בערעור של פרץ צפויה המדינה להוציא מכרז להקמת הקו. פרט לממשלת סין, בין הממשלות שהביעו גם הן התעניינות ניתן למנות את ספרד, צרפת והודו.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ישראל כץ, המאיים התמידי, מוליך את המדינה לכישלון נוסף
להלן רשימה חלקית. רכבת: כץ איים בזמנו על עובדי הרכבת שיסגור את החברה אם ימשיכו בהשבתות ועיצומים. האיום לא מומש, למרות שנהגי הקטרים עושים שם כרצונם. נמלי הים: קשה לשנות את תנאי העבודה ולהחזיר את העובדים לשפיות, אז בואו נבנה נמלים חדשים ובהם ננסה לקבוע לעובדים נורמות אחרות. בינתיים העובדים ממשיכים לצפצף עליו. קו רכבת העמק: למרות כל הנתונים החוזים כישלון כלכלי ענק לקו, ישראל כץ החליט ואף אחד לא ישנה את דעתו. אנחנו נמשיך לשלם את המחיר. קו הרכבת לאילת: מעבר לבעיות הסביבה הצפויות בקו זה, קיים הסיכון האסטרטגי בהכנסת סין לבניית ותפעול הקו. כפי שכתב אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר, סין תומכת באופן קבוע באויבים הקשים ביותר של ישראל. האם מבחינתנו אנחנו רוצים אותם מעורבים כל כך עמוק בחיי המדינה? וכשיהיו חילוקי דעות, הם תמיד יאיימו וינצחו. ומה דעת ארה"ב, שבלעדיה אין לנו קיום, על הכנסת סין לפרויקט כזה- הם כנראה יטילו וטו ואנחנו נאלץ לשלם פיצויים לסינים על אי שיתופם. ישראל כץ הוא פוליטיקאי שנאבק באגרסיביות על ירושת נתניהו בליכוד ומוכן לשלם כל מחיר מכיסינו עבור הנצחון. הגיע הזמן שנתניהו ולפיד יקרקעו את יוזמותיו, רצוי ע"י דחיקתו לפינה ואילוצו להתפטר.
מיכאל , חיפה  |  06.10.13
לכל התגובות