אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו הופכים לאנשים שמכורים לאינפורמציה ועם בעיית קשב" צילום: נמרוד גליקמן

"אנחנו הופכים לאנשים שמכורים לאינפורמציה ועם בעיית קשב"

אמר עומר פרצ'יק, מנכ"ל Any.do, בפאנל "האפליקציות הישראליות החמות בחנויות האפליקציות" של ועידת המובייל הגדולה; אוהד קוג'מן, ממכון היצוא: "כל המכשירים החדשים האלו מספקים לא מעט ערוצי מידע חדשים, שהם גם הזדמנויות עסקיות חדשות"

08.10.2013, 11:48 | הראל עילם

במהלך ועידת המובייל הגדולה של ישראל של "כלכליסט" ומכון היצוא, התקיים פאנל בנושא "האפליקציות הישראליות החמות בחנויות האפליקציות" בהנחיית עומר כביר.

קראו עוד בכלכליסט

כביר: מה יהיה המכשיר הבא שישנה את העולם? ראינו את המשקפיים החכמים של גוגל, סמסונג השיקה את השעון החכם שלה וגם אפל בקרוב. לדעתי ולדעת אחרים, הם אמורים לעשות מהפכה של ממש בעולם האפליקיציות. הזמנו אתכם לכאן על מנת לדון בשינויים שאנחנו הולכים לראות בשוק האפליקציות. המשקפיים של גוגל ישנו את הדרך שאנחנו רואים וידאו וקוראים חדשות?

יותם כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי WIBBITZ: "עולם החדשות עובר מהפכה מאוד רצינית בשנים האחרונות. ב-300 שנה, צרכנו תוכן באותה צורה, מאז מהעיתון שיצא בפעם הראשונה. אנחנו אולי היום עדיין צורכים תוכן בצורה טקסטואלית, אבל יש לנו גם אפשרות לכלים מתוחכמים יותר: להוסיף וידאו, להקריא חדשות. וכמובן, אנחנו צורכים הרבה יותר תוכן ותשומת לב שלנו יותר רופפת. וכמות החדשות רק הולכת וגדלה, יותר חברים בפייסבוק ויותר בלוגים. ככל שנהיה יותר מחוברים, ועם מכשירים כמו גוגל גלאס נהיה מחוברים ליותר זמן, רק נצרך יותר תוכן.

 

"לכן יש לא מעט אפליקציות, כמו פליפבורד, שמתאימות את התוכן אלינו ויודעות איך לתמצת אותו. וגם אנשים צורכיפ הרבה יותר וידאו, בשנה האחרונה הוכפלה כמות הוידאו שנצרכה על ידי מכשירי סלולר".

פאנל האפליקציות הישראליות החמות , צילום: נמרוד גליקמן פאנל האפליקציות הישראליות החמות | צילום: נמרוד גליקמן פאנל האפליקציות הישראליות החמות , צילום: נמרוד גליקמן

הרבה יותר אנשים משחקים בסלולר מאשר במחשב. אילו משחקים נראה בשעון של סמסונג או בגוגל גלאס?

שי מגזימוף, מנכ"ל Nextpeer: "לפני מספר שנים, הטלפון הסלולרי היה עם מסך קטן והמשחק הכי מתוחכם היה סנייק. היום אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב. השינוי בגרפיקה וברמת האנימיצה, וכמובן בגודל המסך. בגוגל גלאס, המסך עדיין מאוד קטן וחווית המשחק עדיין לא יכולה להגיע רחוק.

"לאן שזה הולך, לפחות בשנים הראשונות, זה לעשות במשקפיים כאמצעי חיווי והצגת התראות. למשל אם אתה משחק קנדי קראש, ונגמרו לך החיים, זה לשלוח הודעה לאדם שהוא קיבל חיים חדשים ולהציג אותה על המשקפיים. אם זה מגיע לך עם הגלאס, זה הרבה יותר מעניין ואינטראקטיבי.

יותם כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי WIBBITZ , צילום: נמרוד גליקמן יותם כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי WIBBITZ | צילום: נמרוד גליקמן יותם כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי WIBBITZ , צילום: נמרוד גליקמן

"עוד כמה שנים מהיום, ברגע שהמשקפיים יתקדמו והמסך שלהם יכסה את כל המשקף ועם כוח עיבוד מרשים, נוכל פשוט לקפוץ מהטלפון למשקפיים".

איך המכשירים יכולים לשנות את הדרך שאנחנו מנהלים את היום שלנו?

עומר פרצ'יק, מנכ"ל Any.do: "אני אתחיל עם ביקורת. אני חושב שעולם המחשוב הלביש, שמתפתח בשנים האחרונות, אנחנו הופכים לאנשים שמכורים לאינפורמציה ועם בעיית קשב. לטכונלוגיה יש מקום ותפקיד מאוד חשוב, ופוטנציאל גדול להביא את המידע הנכון בזמן הנכון, אבל לבעלי אפליקציות יש אחריות לחיות את החיים שהמשתמשים רוצים - לא שהם רוצים, כמפתחים וחברות. 

אוהד קוג אוהד קוג'מן ראש תחום אפליקציות במכון היצוא | צילום: נמרוד גליקמן אוהד קוג

"בדרך הזו, אנחנו נהפוך לאנשים מכורים לטכנולוגיה במקום לאינטראקציה אנושית. אם אני עומד מול אדם, והעיניים שלי קופצות למעלה על מנת לקרוא הודעת טקסט, זה יוצר סיטואציה לא נעימה.

"בהקשר שלנו, אנחנו מפתחים כלים שנועדו לסייע לאנשים לנהל את היום שלהם, להפוך כל יום ליום טוב. לשם גם כל האפליקציות שנפתח בעתיד ילכו. זה המקום שלנו, מקום שקט עם פחות טקסט ואינפורמציה, ולא תופצץ במידע שלא בהכרח חיוני לך".

מה המודל הכלכלי שלכם? איך עושה מזה כסף?

פרצ'יק: יש לנו מודל כלכלי שבו אנחנו מציעים למשתמשים שירותי פרימיום בתשלום. למשל, אם יש לי משימה שאני צריך להוציא ויזה, אז שאוכל לשלם בלחיצת כפתור על שירות שיטפל בויזה עבורי. כרגע, אנחנו מתרכזים בגדילה ובצמיחה ולא ביצירת מוניטיזציה. 

עומר פרצ עומר פרצ'יק, מנכ"ל Any.do | צילום: נמרוד גליקמן עומר פרצ

"אנחנו הופכים להיות חלק מרכזי מהחיים של משתמשים, הממשק שדרכו אנשים מנהלים את חייהם דרכו. זה מקום שיכול להיות גם מאוד רווחי בעתיד".

מהן הסכנות והבעיות שקיימות בעולם המחשוב הלביש?

שלמה אונגר, מנכ"ל Sync.me: "כאשר אנחנו משתמשים במחשב שעליו יש למשל ווינדוס, לא היינו מעלים את דעתנו שנצטרך להתמודד עם סט של חוקים, ממשקים ואפליקציות מותרות. אבל היום, שאתה עומד מול מחשב לביש, של גוגל או אפל, אתה עומד בעצם מול רגולציה. רגולציה של תוכן, של עיצוב, של אפליקציות. כולנו שמענו שלא יהיה פורנו בגוגל גלאס.

שי מגזימוף, מנכ"ל Nextpeer , צילום: נמרוד גליקמן שי מגזימוף, מנכ"ל Nextpeer | צילום: נמרוד גליקמן שי מגזימוף, מנכ"ל Nextpeer , צילום: נמרוד גליקמן

"יש כאן אינטרסים מוגברים של החברות הגדולות, שמצמצמות את הכוח והיכולות שיש למפתחים. ההשלכות הן צמצום החופש של המפתחים. תמה תקופת הדפדפן החופשי, שבו אפשר לפתח הכל. למפתחים שבקהל, למדו לקרוא היטב את תקנון המפתחים והמשתמשים, כי זה הולך להיות הדבר החשוב ביותר בעתיד".

איך אתם במכון היצוא רואים את עתיד התעשייה?

אוהד קוג'מן, ראש תחום אפליקציות במכון היצוא: "אנחנו רואים את התעשייה בצורה רחבה ואסטרטגית. המטרה שלנו היא להראות את הכוח שיש בידי מפתחי האפליקציות, שמתמודדים עם אתגרים רבים. הם למדו לפתח למספר מכשירים ומספר פלטפורמות.

"כל המכשירים החדשים האלו מספקים לא מעט ערוצי מידע חדשים, שהם גם הזדמנויות עסקיות חדשות. למשל, טלפון שיכול להשתמש כמכשיר מדידת אינסולין, ושעון שגם מתפקד כמד דופק. אנחנו רוצים לשים את השחקנים הישראלים בקדימת הבמה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות