אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל ויזה אירופה: "העתיד של חברות האשראי טמון בנפנוף" צילום: נמרוד גליקמן

סמנכ"ל ויזה אירופה: "העתיד של חברות האשראי טמון בנפנוף"

אנדראה פיורנטינו אמר בוועידת "כלכליסט" כי החברה שואפת לשנות את דפוס התשלום בכרטיסי אשראי מ"גיהוץ" להעברת מכשיר מובייל מעל נקודת המכירה. לדבריו, השוק הזה צמח ב-350% בשנה האחרונה

08.10.2013, 13:33 | מיכל פופובסקי
"העתיד של חברות האשראי טמון בנפנוף", הצהיר אנדראה פיורנטינו סמנכ"ל ויזה אירופה, היום (ג') בכנס מובייל 2014 של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי פיורנטינו, שאחראי על פיתוח שוק המובייל של ויזה בדרום אירופה, החברה מתמקדת כיום ה-Contactless (ללא מגע), ששואפת לשנות את דפוס התשלום בכרטיסי אשראי מ"גיהוץ" להעברת מכשיר מובייל מעל נקודת המכירה באמצעות טכנולוגיית NFC (Near Field Communication). התשדורת מתקיימת בין מכשיר הסלולר לבין מערכת קליטת התשלום בבית העסק (POS = Point Of Sale). הקורא הדיגיטלי המיוחד ממוקם לצד הקופות בחנויות, ובעזרת פרטי כרטיס האשראי שהוזנו מראש למכשיר, הקורא יכול לזהות את פרטי הקונה ולהשלים את הסליקה.

 

"המסחר המקוון באירופה משתנה באופן דרסטי", אמר פיורנטינו, "אחד מכל שישה כרטיסים היום הוא ללא מגע –המסחר המקוון צומח ב-20% יותר מדי שנה לעומת המסחר פנים אל פנים. אנחנו מעוניינים להרחיב את היקף העסקאות באמצעות מכשירי מובייל ב-15%".

מבחינת פיורנטינו, "יש משהו סוריאליסטי היום בגיהוץ של כרטיס. כשמשלמים דרך המובייל המסר מופיע ישר על המסך ההבדלים: סוריאליסטי להשתמש בכרטיס. במובייל המסר מופיע ישר על המסך. אפשר לאסוף הרבה מידע ולעקוב אחר העסקאות בצורה מאוד נוחה ונגישה".

אנדראה פיורנטינו, סגן נשיא ויזה אירופה , צילום: נמרוד גליקמן אנדראה פיורנטינו, סגן נשיא ויזה אירופה | צילום: נמרוד גליקמן אנדראה פיורנטינו, סגן נשיא ויזה אירופה , צילום: נמרוד גליקמן

לדברי פיורנטינו, מותגים גדולים בעולם הצטרפו ליוזמה והם משחקים תפקיד גדול בתהליך. בישראל ויזה עובדת עם שני הבנקים הגדולים ומשתפים פעולה עם ספקיות הסלולר הגדולות. "כל הטרמינלים החדשים לכרטיסי האשראי כבר תומכים בטכנולוגיה ללא מגע", אמר. פיורנטינו דיווח כי הטכנלוגיה פועלת כיום כבר ב-23 מדינות, כאשר יותר מ-66 מיליון צרכנים באירופה מחזיקים בכרטיסים ללא מגע. ככלל, השוק הזה צמח ב-12 החודשים האחרונים ב-350%.

פיורנטינו סבור כי כדי לעבור לעולם ללא מגע, יש שלושה אתגרים עיקריים: "חייבים להגיע למאסה קריטית של צרכנים, לשנות את הרגלי הצריכה מגיהוץ להעברת כרטיס או מכשיר מובייל ללא מגע – לשם כך צריך להשקיע מאסיבית באבטחה והגנה על פרטיות – וכן לדאוג לכך שאנשים לא רק יסתכלו על אישור העסקה בטרמינל, אלא גם בהודעה שתתקבל על המסך של המובייל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות