אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדריך: איך לקרוא מודעות דרושים צילום: shutterstock

מדריך: איך לקרוא מודעות דרושים

מבנה המודעה יגלה לכם את דרגת הבכירות הדרושה, תיאור התפקיד ירמוז על תרבות הארגון - והאם כדאי לשלוח קורות חיים אם כתוב שהעבודה היא "בקצב מהיר"?

09.10.2013, 21:58 | סוכנויות הידיעות
המפתח לחיפוש מוצלח אחר עבודה טמון בקריאה בין השורות של מודעות הדרושים, לא תמיד מה שנראה כמו המשרה המושלמת עבורכם באמת מתאים לכם. ב"גרדיאן" פנו למספר מומחים בגיוס והשמה וליקטו עצות לקריאת המודעות:

קראו עוד בכלכליסט

1. לפני שאתם מתחילים לעבור על מודעות הדרושים, חשוב שתהיה לכם מודעות טובה לכישורים, ידע ולניסיון שלכם, כך שתוכלו להתאים עצמכם לתפקידים הולמים. באופן כללי, אם אתם עומדים ב-80% מדרישות המעסיק, קרוב לוודאי ששווה לכם להגיש מועמדות. אך לפעמים חשוב לקרוא בין השורות, שכן חלק מהמודעות נראות עמומות למדי במבט ראשון. חלק מהאנשים מאמינים שיש לשלוח כמה שיותר קורות חיים, אך יש אסטרטגיות וטכניקות שתוכלו ליישם כדי לעבוד בצורה חכמה יותר ולאו דווקא קשה יותר. מומלץ לעבור בעיון על המודעה, ולהדגיש מילים ומונחי מפתח. אז וודאו שהם מופיעים בקורות החיים ובמכתב הפתיחה שאתם מצרפים.

2. מודעת דרושים לא כוללת מידע מיותר. רוב האנשים מתמקדים ב"טייטל" של התפקיד, ואז הם מרפרפים על שאר הכתוב. אך למעשה כל מילה במודעה נכתבה מסיבה מסוימת, כך שרצוי לקרוא בעיון. האופן שבו מתארים את העבודה ומילות התואר שנבחרו, מגלים לא מעט. לדוגמה, אם כתוב שמדובר בעבודה בקצב מהיר, המטרה היא לציין איזה מין טיפוס צריך להיות המועמד: אנרגטי ועובד טוב תחת לחץ. אם המודעה מציינת כישורים ספציפיים, לא רק שחייבים להיות לכם אותם, אלא תיאלצו להוכיח שאכן יש לכם אותם. חלק מהכישורים עשויים להיות חשובים יותר מאחרים, כך שלעיתים תוכלו לנסות לשכנע שאף שאתם לוקים בתחום אחד אתם מפצים על כך בשאר התחומים. עם זאת, אל תתעלמו מפערים ביניכם לבין הנדרש בתקווה שהמעסיק לא ישים לב. עליכם לפרט כיצד אתם עומדים בכל הדרישות כדי לעבור שלב בגיוס.

קריאת מודעות דרושים, צילום: בלומברג קריאת מודעות דרושים | צילום: בלומברג קריאת מודעות דרושים, צילום: בלומברג

השכר המוצע הוא לרוב קריטריון טוב לדעת האם התפקיד הולם את הכישורים שלכם. אם השכר גבוה במידה משמעותית ממה שאתם מרוויחים היום, ככל הנראה מדובר בצעד גדול מדי קדימה. אם בכל זאת תחליטו לשלוח קורות חיים, תצטרכו להוכיח שתוכלו לעשות עבודה טובה ברמה הזו, ולא להסתפק בתקווה שהמעסיק יצליח לראות את הפוטנציאל שלכם. עם זאת, מבחינה פרקטית, עדיף להתקדם בכל פעם בצעד אחד, ולא לחפש קפיצות גדולות בקריירה.

3. שימו לב כיצד המבנה כולו של המודעה נועד להסביר את דרגת הבכירות הנדרשת לתפקיד. מדובר על פרטים כמו מי הממונה, מה הגודל של החברה, עד כמה התפקיד מורכב, האם הוא בינלאומי או מתמקד במדינה אחת? כדאי גם לשים לב לאופן שבו החברה מתארת את התרבות והערכים שלה, באילו דימויים משתמשים. חשבו, האם זה סוג החברה שמתאימה לערכים שלכם.

פרטים נוספים שיש להקדיש להם תשומת לב כוללים את ניסוח שבו מתארים את התפקיד. לדוגמה, אם במודעה מציינים "מרדף אגרסיבי אחר צמיחה במכירות", יש בכך כדי ללמד כיצד ימדדו את הביצועים שלכם ומהי התרבות של הארגון. אם הניסוח הוא יבש ולא תיאורי, ניתן להניח שבארגון פנו לחברת השמה כדי לבדוק את המצב בשוק והם לא מחפשים למלא תפקיד ספציפי.

4. חשוב, כאמור, לקרוא את כל פרטי המודעה, אך חשוב לשמור גם על טון ביקורתי, הרי הם מנסים למכור את העבודה, כך שהם בוודאי יעדיפו לציין רק את היתרונות שלה. נסו גם לדבר עם מישהו שעשה את העבודה. אם אינכם מוצאים אדם כזה, לינקדאין יסייע לגלות אילו תחומי אחריות וכישורים היו לאנשים קודמים בתפקיד.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כמה עצות אחיתופל אפשר לשים בכתבה אחת? והכל בגלל טעות אחת עקרונית.
שה"מומחים" מאמינים שהמטרה של מודעת דרושים היא למצוא את המועמד המושלם בראיית מפרסם המודעה. אבל זה שטויות במיץ כי מטרת המודעה היא להשיג את קורות החיים שמפרסם המודעה מעונין בהם. לעיתים קרובות מודעה תהיה עמומה בדרישות בכוונה, רק כי המפרסם רוצה לבחון אילו קורות חיים הוא מקבל. אף אחד לא רוצה להיות מוצף בקורות חיים מעבר ליכולת לעבור עליהם באופן אפקטיבי, אבל רוב המגייסים יאמינו שעדיף להם לקבל המון קורות חיים ולסנן אותם בזמן קצר. מה שקורה בפועל לפעמים הוא שמגייסים מחפשים מישהו שמתאים בדיוק לתמונה שהיתה להם בראש, ומפספסים הרבה מועמדים מוכשרים. (מאידך, כמובן, לפעמים הם צודקים וקל להם כל כך להשיג את המועמד המתאים להם שמועמדים מזן אחר לא שווים את ההשקעה והזמן.) כך או כך, מגייסים לא אוהבים להתחייב על דבר ומעדיפים בעיקר לקבל כמות גדולה של קורות חיים שיוכלו לסנן כרצונם. כמו כן, בחירת המילים במודעה מעידה הרבה פעמים על דברים שלא קשורים כל כך לתפקיד עצמו ויותר קשורים לכותב או מפרסם המודעה, כמו אגו למשל. בשורה התחתונה, לא לקחת תכני מודעות ברצינות רבה מדי כי מגייסים לא לוקחים אתכם ברצינות רבה מדי. נראה להם היום טבעי שתשלחו קורות חיים גם אם אתם רק "בערך" מתאימים למשרה.
אוהד  |  10.10.13
לכל התגובות